שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    איתמר
    15/10/2008

    אני בן 31 נשוי ואב לילדים. כשהייתי ילד בן 10 עברתי ניתוח להורדת אשך תמיר. בזמנו לקחו ביופסיה מהאשך שהורד אולם אין לי מושג עד היום מה היו התוצאות ואין לי את מי לשאול. האשך שהורד נותר קטן בצורה משמעותית מאוד ביחס לאשך האחר, ורציתי לדעת האם הדבר מעיד על היותו מנוון? בהנחה שכן, אבקש לדעת האם ישנו סיכון בהמשך המצאותו של אשך מנוון בשק האשכים? אני שואל את השאלה על רקע אמירות ש שמעתי לפיהן אשך מנוון עלול להוות סיכון להתפתחותם של גידולים . כיצד עלי לנהוג? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום איתמר

    ד''ר עמוס נאמן
    15/10/2008

    העלתה מספר שאלות חשובות.
    ברכאש ובראשונה אני ממליץ בדיקה ע"י אורולוג. צריך לקבוע אם באמת מדובר באשך מנוון לחלוטין או אשך שיתכן והוא עדיין פונקציונלי.
    לאשכים שני תפקידים עיקריים: יצור זרע ויצור הורמון זיכרי טסטוסטרון. ידוע שגם אשך קטן ונימקי אומנם אינו מייצר זרע אך יכול להפריש טסטוסטרון.האם יש לכך משמעות ? ידוע שאשך אחד בריא, מפריש מספיק טסטוסטרון המאפשר תפקוד תקין,
    ידוע שגברים שבעבר היה אשך תמיר ישן שכיחות יתר להתפתחות סרטן אשכים. גם אשך נימקי מעלה את ההסתברות לפתח ממאירות של האשכים. היתרון שמקרה שלך שהאשכיך הנמקי נמצא בשק האשכים וקל לעקוב ע"י בדיקה.
    אני ממליץ על מעקב אורולוגי סדיר לפחות שנתי ובדיקה עצמית.
    יש להתיעץ עם האורולוג שלך לגבי האופציות הטיפוליות והמשך הטיפול.

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו