מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרטבת לילהשרון20/10/2008
שלום רב! בני בן 6 והוא עד היום מיתעורר עם חיתול מלא. הוא ניגמל מחיתולים במשך היום בגיל 2.5 ,בלילה ניסינו מספר פעמים ליגמול אותו, אך ללא הצלחה,הוא חסר שליטה לגמרי, יכול להרטיב 15 דקות לאחר שהוא נירדם .עשינו בדיקות שתן והבדיקות תקינות.קיבלנו מרופאת המשפחה מינירין 0.1,שלא עזר,לאחר מכן הגדלנו את המינון ל 0.2 שגם לא עזר.יש גם רקע משפחתי להרטבת לילה,אבא שלו ניגמל רק בגיל 9 .בני מאוד רוצה לטפל ,אך אני לא מרוצה מטיפול בתרופות עם לא ממש חייבים,ולגבי טיפול בזמזם שמוצמד לתחתונים אני די שלילית,מכיוון שלדעתי צריך להיתפק במשך הלילה ( עד כמה שניתן)ולא להיתעורר בכל פעם שיש בפיפי. האם כדאי להמשיך לטפל ,ואם כן באיזה דרך? או שאיפשר להניח לזה ,וזה יעבור באיזשהו גיל בכל זאת? אני לא יודעת מה הדבר הנכון לעשות ,ולפי בעלי הוא יגמל בשלב מאוחר יותר. אני מבקשת את יעוצכם ! תודה מראש : שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה על תדלגו על השאלה שלי
שרון21/10/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שרון
ד''ר עמוס נאמן21/10/2008אכן מדובר בבעיה שהטיפול בה לעיתים מתסכל.
כ-% 15-20 מבנים בגילו סובלים מהרטבת לילה.
נהוג לצטט מהספרות המקצועית כי כל שנה 15% מהילדים יפסיקו להרטיב.
ידוע שבאוכלוסיית גברים בני 18 רק 1-2% עדיין סובלים מהרטבה לילית
לכן ככל הנראה בעלך צודק ובגיל מסוים ההרטבה תפסק.
קיימות מספר גישות טיפוליות:
1. התנהגותי: לא לשתות לפני השינה, להמנע ממשקאות המכילים קפאין וכו'
2. שימוש בפעמונית
3. תרופות: מינרין וקיימות תרופות נוספות.
אני ממליץ כי תפנו לרופא במטפל בהרטבת הלילה של בנך ותתיעצו איתו לגבי שינוי הטיפול.
מניסיוני ברוב המקרים מצליחים להגיע ליובש בלילה תחת טיפול תרופתי עד שהילד נגמל לחלוטין.
בהצלחה
ד"ר עמוס נאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
