רפלוקס והידרונפרוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רפלוקס והידרונפרוזיס
    איילת
    30/10/2008

    ביתי בת שנתיים וחצי אובחנה בגיל 4 חודשים ברפלוקס מימין דרגה 3-4 ותיפקוד כליה ימנית ירוד. היא תחת טיפול מונע בצפורל ומעקב US ללא זיהומים. תוצאות בדיקות US הקודמות הן - ב-23/7/2007: גודל כליה שמאלית 6.1 ס"מ, ימנית 6 ס"מ עם הרחבת אגן כליה 9 מ"מ ב-14/11/2007: גודל כליה שמאלית 6.5 ס"מ, ימנית 6 ס"מ עם הרחבת אגן כליה 6 מ"מ ב-10/3/2008: גודל כליה שמאלית 6.8 ס"מ, ימנית 6.4 ס"מ ללא הרחבת אגן כליה ב US אחרון מלפני כמה ימים: גודל כליה שמאלית 7 ס"מ, ימנית 6.5. כמו כן צוין "סימני הידרונפרוזיס במידה קלה מימין. הכליה הימנית ברוחב כ 0.67 ס"מ" לפני שנה הומלץ לנו להמתין עם ניתוח לתיקון הריפלוקס ולהמשיך עם הטיפול המונע. כרגע יש לי שלוש שאלות: 1. האם עצם העובדה שכליה ימנית קטנה מהשמאלית וגם גדלה בקצב הרבה יותר נמוך יכול להצביע על נזק שבכל זאת נגרם לכליה, למרות שלא היו זיהומים? 2. האם הידרונפרוזיס זה בעיה שנוצרה או שזה מצב שהיה קיים מלכתחילה רק לא צוין במפורש בתוצאות US? 3. כמה זמן נהוג להמתין ולתת הזדמנות לרפלוקס לחלוף באופן טבעי? האם לאור המידע לעיל מומלץ לשקול ניתוח לתיקון רפלוקס עכשיו - גם כיוון שלא נראה שריפלוקס עבר וגם כיוון שתתכן פגיעה בכליה. תודה רבה מראש על התשובה וסליחה על אורך השאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רפלוקס והידרונפרוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס והדרונפרוזיס

    דר' בן-מאיר
    01/11/2008

    איילת שלום רב, שאלותייך טובות, ראוי לציין שהנושא שנוי מאד במחלוקת, היות שכך מציע לכם להיות מטופלים אצל אורולוג ילדים עליו אך סומכת ולהמשיך בקו שיתווה לך. כליה קטנה יותר/עיכוב בגדילה ללא דלקות בשתן, קשורים קרוב לוודאי בהתפתחות לא תקינה של הכליה מלכתחילה. התפתחות זו קשורה באופן ישיר ברפלוקס, אינני יכול לפרט יותר מפאת קוצר המקום. יחד עם זאת, לא ניתן לשלול זיהום ואפילו זיהומים סמויים שתרמו לנזק אם קיים, אם כי הסבירות לכך נמוכה. את מידת התפקוד הכלייתי ניתן להעריך על-ידי מיפוי ואין היות הכליה קטנה בהכרח מעיד על כך שאינה תקינה. הדרונפרוזיס יכול להופיע או שלא- אין זה סימן רגיש מספיק בנושא של רפלוקס. באשר לטיפול, הדעות חלוקות מאד. חסרים כאן פרטים כמו מועד ביצוע ציסטוגרפיה וכן תפקוד הכליה ומרקמה לפי מיפוי, האם יש סימנים שמצביעים על הפרעה בתפקוד כיס השתן ועוד. לפיכך מציע כאמור לפנות לאורולוג ילדים ולדון על-כך איתו. בהצלחה דר' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו