בדיקת ציסטוגרפיה לפעוט בן חודש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת ציסטוגרפיה לפעוט בן חודש
    טל שגיא
    12/08/2009

    שלום,
    בני אושפז בבית חולים בגיל שבועיים בשל דלקת בדרכי השתן - הגיע עם חום גבוה ארבעה ימים לאחר ברית המילה.
    הוא נולד בלידה רגילה במשקל 3.450.
    לאחר בדיקות שנערכו: אולטראסאונד, בדיקת שתן, ובדיקת דם הוחלט כי יש לבצע מאוחר יותר בדיקת ציסטוגרפיה משום שבאולטראסאונד נצפה אגן כליה מורחב באופן מינורי להגדרתם.
    הבנתי כי את הבדיקה עורכים ללא הרדמה או כל סוג של טשטוש בבית החולים בו אושפזנו.
    החלטתי לבצע בדיקת אולטראסאונד נוספת (משום שחשבתי שאולי אגן הכליה מורחב כתוצאה מהדלקת ולא מרפולוקס). בבדיקה החוזרת שנערכה בקופת החולים כעבור שבועיים לא נצפתה כל הרחבה באגני הכליה.
    שאלתי היא - אם אגני הכליה אכן אינם מורחבים, האם יש צורך באותה בדיקת ציסטוגרפיה?
    (שהיא בדיקה לא נעימה), ואם לא ניתן להמנע מהבדיקה היכן אפשר לבצע אותה עם טשטוש כל שהוא?
    תודה רבה, טל



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ציסטוגרפיה לפעוט בן חודש

    ד``ר דוד בן מאיר
    14/08/2009

    טל שלום
    בדיקת ציסטוגרפיה לאחר דלקת בשתן עדיין נחשבת לבדיקת הבחירה בספרי הרפואה אם כי בארוע בודד בנוכחות אולטראסאונד תקין יתכן שחלק לא מבוטלמהרופאים שעוסקים בתחום זה יפנו למיפוי כליות ולא יבצעו בדיקה זו בהתחלה.
    אנו נותנים שרות של ביצוע הבדיקה בטשטוש בשניידר אך אין שום יתרון לטשטוש בגיל כה צעיר ולא הייתי ממליץ על כך בגיל זה.
    ד' בן-מאיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו