ירידה דרסטית במתן שתן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה דרסטית במתן שתן
    אורית
    25/08/2009

    הבן שלי בן 2.5 חולה במחלה אוטואימונית, הוא טופל במשך שנה ב ACTH במינונים גבוהים, IVIG, וכימוטרפיה.לפני חודש החלפנו את ה ACTH בדקסמטזון IV במינונים גבוהים, בזמן זה ועד היום (חודש) הוא כימעט ולא נותן שתן במשך היום (יכול לעבור יותר מ 24 שעות ללא שתן), כאשר לוחצים לו על השלפוחית הוא נותן שתן לאחר מספר דקות. עשינו MRI מחשש לנירובלסטומה(אופיני למחלה שלו ) שיצא תקין. איזה בדיקות נוספות אפשר לעשות?
    חשוב לציין כי הוא קיבל תרופות ללחץ דם חלקן משתנות ולמרות אותן תרופות הוא לא נתן שתן כמו שצריך, עכשיו הפסקנו אותן.
    הוא שותה בערך 200CC ליום ושוקל קרוב ל 16 קילו, כמות השתן היא בסביבות 180CC ליום.
    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה דרסטית במתן שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב

    ד"ר עמוס נאמן
    26/08/2009

    את מתארת כאן מקרה מורכב מבחינה רפואית ומכיוון שאינני מכיר את כל הפרטים אינני מתימר לענות בצורה אופטימלית. אתרכז במספר נקודות בתקווה שיעזור לכם להבין את המצב.
    ראשית ציינת שהוא שותה 200 מ"ל ביום זה מעט מאוד. ילד ששוקל 16 ק"ג אמור לקבל מעל ליטר ליום (לפי נוסחת חישוב אחת כ- 1.3 ליטר).
    חשוב לקבוע אם מדובר במיעוט שתן ולכן איננו מטיל שתן או בבעיה בשלפוחית השתן שאינה מאפשרת התרוקנות נאותה. לפי מה שאת מציינת הוא מטיל רק 180 מ"ל ביממה וזה ללא ספק מעט למרות שקשה לי להאמין שזה כל השתן שלו ביממה.
    עלייכם לפנות לרופא שמרכז את הטיפול בו ולספר לו את מה שסיפרת לי

    בברכה

    ד"ר עמוס נאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו