ממצא לא ברור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ממצא לא ברור
    דני
    22/01/2012

    שלום רב,
    בני בן ה-14 מתאמן מזה שנתיים באומנויות לחימה הכוללות בעיטות לרגליים.
    לפני כשלושה חודשים קיבל בעיטה חזקה לחלק תחתון אחורי של הירך,כלומר מאחורי הברך אבל מעליה.נוצר מעין גוש נוקשה במקום ובני סבל כשבועיים מכאבים.נלקח לרופא אחרי שבועיים ונשלח לאולטראסאונד,לאחר ממצא נשלח לצילום,לאחר ממצא נשלח ל-CT ,לאחר ממצא "תופס מקום בפמור הדיסטאלי משמאל עם מעורבות רקמות רכת סביבו"..
    המשך בירור הומלץ MRI ,בוצע לפני כמה ימים MRI עדיין אין תשובה.שאלתי האם כל המימצאים קשורים אך ורק לחבלה שקיבל ואין צורך בהתערבות נוספת כלומר הגוף יעשה את שלו ויאחה את המקומות שנפגעו או שמה ייתכן שיש צורך בהתערבות כירורגית.,בני מתעקש להמשיך להתאמן וכך הוא עושה,לטענתו ללא כאבים במקום.בעוד שבועיים צפוי להתחרות בתחרות והשאלה האם לאפשר לו במצבו ולתת לו להתנהל כרגיל או שמה רצוי לבצע המשך בירור כלשהו.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצא לא ברור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא לא ברור - תגובה

    ד''ר אודי לבל
    22/01/2012

    דני שלום. ראשית אני מציע לחכות לתשובת MRI, זו הבדיקה הכי טובה לבירור ממצא ברקמה הרכה והיא תוכל לאפיין האם זה שטף דם שהתארגן או משהו אחר. שנית, הממצא בבדיקה גופנית הוא העיקר- ואת זה לצערנו אי אפשר להעביר בפורום - הנער צריך להיבדק אצל רופא ואיתו בהמשך לבצע מיתאם בין הממצא הגופני לממצאי ההדמיות, רק ככה אפשר לתת משקל נכון לכל המרכיבים ולהגיע לאבחנה מדויקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובת MRI

    דני
    24/01/2012

    ראשית אודה על תשובתך,
    לאחר MRI להלן הממצאים: "מודגם בהספקט הלטרלי אחורי של השליש הדיאסטלי של הדיאפיזה של הפמור משמאל תהליך גרמי אקסופיטי בעל בסיס רחב הנשען על הקורטקס אשר מודגם בקוטר 1.4 ס"מ במישור הצדדי פנימי,1.3 ס"מ במישור הקדמי אחורי ובגובה 2.8 ס"מ.התהליך אינו המשכי למודולה של העצם,כאשר בצמוד אליו מודגם אזור בעל אותות בעוצמה בינונית בסדרת T1 ,אותות בעוצמה גבוהה בסדרת T2 , העובר האדרה מינימלית לאחר הזרקת גדוליניום,כאשר האזור הנ"ל מודגם בקוטר 1.2 ס"מ במישור הצדדי פנימי,1 ס"מ במישור הקדמי אחורי.באבחנה מבדלת של האזור ניתן לכלול כיפה סחוסית עבה.לא הודגמה בצקת או האדרה לשדית של לשד הפמור בסמוך.אין עדות לתגובה פריאוסטלית מוגדרת היטב.אין עדות לבצקת או האדרה של השרירים בסמוך.באבחנה מבדלת של התהליך ניתן לכלול אוסטאו-כונדרומה בהסתייגות שהתהליך אינו המשכי למודולה של העצם- דרושה קורלציה היסטופתולוגית.מודגמים אותות תקינים מלשד הפמור מימין.
    לסיכום:תהליך גרמי אקסופיטי באספקט האחורי של הפמור הדיסטאלי-ייתכן ומכוסה על ידי כיפה סחוסית עבה.
    דרושה קורולציה היסטופתולוגית.
    תודה מראש וסליחה על השאלה הרחבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובת MRI - תגובה

    ד''ר אודי לבל
    24/01/2012

    דני שלום - כמו בתשובתי הקודמת - המפתח לאבחנה הוא דיון עם הרופא המטפל לאור הממצאים. אוסטיאו-כונדרומה היא זיז גרמי שפיר שבולט מהעצם, לעיתים מציק ולעתים כלל לא מפריע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    דני
    25/01/2012

    תודה רבה על התשובה המהירה והמעט מרגיעה.עשייתכם ברוכה,אין לכם מושג עד כמה.

    רק בריאות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו