ממה יכול לנבוע הקצף הרב?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ממה יכול לנבוע הקצף הרב?
    פרופ` דניאל לנדאו
    07/06/2014

    שלום פרופ לנדאו,
    בן 22,מטופל ביתר לחץ דם אך הלחץ מאוזן בשילוב מספר תרופות מזה 5 שנים.במעקב מומחה.
    לפני מספר שבועות שמתי לב לקצף שמופיע בשתן,הלכתי לעשות בדיקות דם ובדיקות שתן.
    תפקודי כליה:
    urea 27
    cretinine 0.95
    gfr כתוב מעל 60 אבל לא כתוב כמה זה(הערת האתר היא שמעל 60 ל1.73m^3 זה תקין)

    בשתן:ph תקין,אין גלוקוז או קטונים,בילירובין ושאר בדיקות שתן תקינות.כתוב negative for protein אך בבדיקת אלבומין לקרטינין רטיו יצא 89.34mg /g cret.

    לפני כמה ימים התחלתי משום מה לשים לזה שוב פעם לב וזה התחיל להלחיץ אותי...
    מדדתי לחץ דם שיצא לפעמים קצת מעל 160,הדיאסטולי היה תמיד נמוך מ-80.אבל לחץ דם זה לא מחזיק הרבה זמן,לאחר מספר דקות הלחץ צנח ל-140/69.זה נעשה במספר שונה של מדידות בימים האחרונים.הפרש בלחצי דם בין הידיים הוא תקין(מתחת ל-10 סיסטולי).

    פרופיל השומנים שלי די נמוך כולסטרול 140,כאשר HDL 54.

    לסיכום,ממה יכול לנבוע הקצף הרב?האם זה מעיד על פגיעה כלייתית?הרופא מליץ לחכות 3 חודשים ואם לא יעבור לבצע איסוף,האם יש צורך להמתין כל כך הרבה?אני חושש שאולי זה סימן לפגיעה?
    האם תוכל להרגיע אותי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממה יכול לנבוע הקצף הרב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלבון בשתן - תגובה

    פרופ` דניאל לנדאו
    08/06/2014

    שלום לך, עמוס:
    אין לייחס חשיבות רבה לתצפית הזאת שלך של שתן קצפי, במיוחד אחרי שאתה יודע מהבדיקות האובייקטיביות שאין לך חלבון רב בשתן או כולסטרול גבוה בדם.
    בדיקות הדם מראות על תפקוד כלייתי תקין. יש מעט הפרשה מוגברת של אלבומין בשתן ויש סיכוי שהתרופות שאתה לוקח נגד ל"ד גבוה אמורות לטפל בזה (במיוחד אם אתה לוקח תרופות מקבוצת מעכבי ה- ACE או קב' ה- ARB ). יש לחזור על בדיקת השתן לכימיה (יחס אלבומין: קראטינין ) ולוודא שמדובר בבדיקת שתן ראשון של בוקר (שתהיה לך כוסית מוכנה ליד המיטה).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    חן
    08/06/2014

    קודם כל תודה על התגובה המהירה.
    השתן הקצפי נמשך מזה למעלה חודש וחצי והבדיקות התבצעו בתחילת חודש מאי.
    אני אכן לוקח תרופה מקבוצת ACE (טריטייס) אבל אני חייב לציין שלאורך השנים בהם לקחתי לא הייתה חריגה חוץ מפעם אחת שב יצא 67 אלבומין בשתן.
    לנוכח זה אני רוצה לוודא שאין דחיפות בביצוע הבדיקה.מתי אתה ממליץ לחזור על הבדיקה והאם כדאי לחזור גם על תפקודי כלייה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה

    חן
    12/06/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה - תגובה

    פרופ` דניאל לנדאו
    12/06/2014

    כל מי שמטופל בתרופה מקב' מעכבי ה- ACE צריך לעבור בדיקות דם 2-3 פעמים בשנה, בהתאם לתפקוד הכלייתי הבסיסי. גם מידת הפרשת האלבומין בשתן צריכה להבדק בתדירות כזאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו