מיפוי כליות סטטי DMSA לתינוקת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מיפוי כליות סטטי DMSA לתינוקת
    אסתי
    11/01/2009

    ביתי בת 8 חודשים עם רקע של ריפלוקס בכליה ימין.ומערכת מאספת כפולה לאחר ציסטוגרפיה בגיל חודש וחצי נוצר זיהום אשר בעיקבותיו הומלץ על DMSA היום קיבלתי את התשובות ואשמח לפיענוח: כליה ימנית: קליטה תקינה בקורטקס. תפקוד יחסי 50% אורך כליה 6.7 ס"מ. קיימת הרחבה של מערכת האיסוף העליונה בכליה. הקליטה הקורטיקלית סביב אזור זה מעט מופחתת אך ללא פגמים. כליה שמאלית: קליטה תקינה בקורטקס. תפקוד יחסי 50% אורך כליה6.4 ס"מ. סכום הביקור: תפקוד כלייתי יחסי סימטרי. אין עדות לצלקות. קליטה מעט מופחתת בקוטב העליון מימין הנובעת ככל הנראה מהרחבה של המערכת המאספת העליונה ובסבירות נמוכה יותר מאפקט פיילונפריטי רזידואלי. האם תפקוד יחסי של 50% הוא תקין? מה צריך להיות תיפקוד של כל כליה ? האם סהכ 100%? אשמח מאוד אם תוכל לעזור לי תודה אסתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי

    ד''ר רפאל הלוי
    11/01/2009

    התפקוד צריך להיות 50% בכל צד זהו תפקוד אופטימלי .לגבי הקליטה הקורטיקלית המעט מופחתת בשלב זה אין צורך בשום פעולה נוספת אלא מעקב בלבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו