מיפוי כליות ,ציסטוגרפיה או כלום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מיפוי כליות ,ציסטוגרפיה או כלום
    טליה
    02/12/2007

    שלום רב
    ביתי בת שנה וחודשיים
    לפני כחודשיים היה לה 40 מעלות חום ואובחנה דלקת בדרכי שתן סיימה מחלה ללא טיפול אנטיביוטי לפני שהגיעו תוצאות מעבדה.
    בוצע אולטרא סאונד כליות : הרחבה כלה ב2 אגנוני כליות.
    בהיתייעצות עם רופא מישפחה הומלצה בדיקת ציסטוגרפיה ומומחה נוסף המליץ על מיפוי כליות
    מה נכון לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטליה

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    03/12/2007

    אכן יש ויכוחים בקרב הנפרולוגים על הצורך בבצוע ציסטוגרפיה- שמטרתה לבדק האם יש רפלוקס -חזרה של השתן מהשלפוחית לכליות וכן לראות איך מתרוקנת השלפוחית.הן הרפלוקס והן היתרקנות השלפוחית אם היא לא תקינה נחשבים גורמי סיכון מסוימים לחזרה של זהום בדרכי השתן והכליות.עם זאת גוברת היום ההרגשה שהיא יותר ויותר מבוססת על עבודות מאירפה וארהב שהחשיבות לדעת אם יש אן אין רפלוקס פוחתת, חשוב יותר לדעת האם נגרם נזק לכליה בעטיו של הזהום שהיה- עובדה זו מתבררת רק עי המיפוי , ואם אכן הכליה של אותו פציאנט ניזוקה ונגרמה לה צלקת עי הזהום שהיה- זה אומר שהכליה רגישה ויש לההקפיד בכל חום לוודא האם יש זהום בשתן עי בדיקת שתן לכללית ותרבית ולטפל בהקדם. אם לסכם לדעתי אין מקום לביצוע ציסטוגרפיה לאחר זהום ראשון כן יש מקום לבצוע מיפוי עם DMSA יש צורך בערנות לגבי מחלות החום הבאות ואם ניווכח שיש זהומים חוזרים בדרכי השתן יהי מקום לשקול את בצוע הציססטוגרפיה רק אז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו