דלקת בדרכי השתן חוזרת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דלקת בדרכי השתן חוזרת
    טלי
    17/12/2007

    ביתי בת השלוש חטפה דלקת בדרכי שתן בהיותה בת 11 חודשים וטופלה באנטיביוטיקה. בדיקות רפלוקס, אולטראסאונד וסריקת כליה הראו שהכל תקין- אין צלקות. עתה בהיותה בת שלוש היא שוב חטפה דלקת בדרכי השתן (והפעם ללא חום- או אולי מאוד נמוך) ושוב טופלה באנטיביוטיקה(סולפה-מתוקסזול) שהיתה מאוד יעילה בהעלמת הסימפטומים כבר לאחר 24 שעות (לצערנו לא נעשתה בדיקה מקיפה של זהות החיידק והאנטיביוטיקה היעילה כנגדו- טעות מעבדה מעצבנת). לאחר עשרה ימים שוב נתנו בדיקת שתן - ובדיקה של התרבית העלתה שעדיין ישנם חיידקים (כנראה אי קולי בדגימה) וקיבלנו הוראה לחזור מיידית לטיפול אנטיביוטיקה. משום מה לא סמכתי כל כך על לקיחת הדגימה שנעשתה על ידי- וביקשתי לחזור על הבדיקה לפני שאנחנו לוקחים אנטיביוטיקה שוב (בעיקר משום שלביתי לא היו סימפטומים והשתן נראה שקוף ולא עכור).
    בדיקה ראשונית של השתן (עם סטיק) העלתה שהשתן נקי ( ולכן אין ממש צורך בתרבית) אך התעקשתי על תרבית- ואנו עדיים מחכים לתשובה.

    והשאלות:
    1. לפי ההיסטוריה, האם לביתי- מועדות ללקות בדלקות חוזרות ונשנות.
    2. איך ניתן למנוע זאת (אנו מקפידים מאוד ובהיסטריה אמיתית למין הדלקת הראשונה ברחצה לאחר מתן קקי, וכל חום שלא מלווה בסימפטומים של התקררות- אנו רצים עם בדיקות שתן לוודא שלא מדובר בדלקת דרכי שתן...וביתי כרגע בתהליכי גמילה מתקדמים).
    3. בהנחה שהתרבית רגישה יותר מהסטיק- ובהנחה שהתשובה תהיה שוב חיובית (עם חיידקים וכנראה אי קולי) האם לחזור לאותה אנטיביוטיקה (כפי שהרופאה הורתה לנו או להחליף אנטיביוטיקה).
    4. האם העובדה שביתי חלתה בדרכי הנשימה העליונות לפני הדלקת בדרכי השתן אומרת משהו (ירידה בתנגודת מערכת החיסון???).
    5. יש בזה משהו תורשתי??- (אמי סבלה מזה ואף לי היו מספר דלקות ).
    6. מפחד הישנות חוזרת של הדברים יש דרך יעילה וראויה לטפל בזה בדרך אחרת מאשר אנטיביוטיקה (אנחנו לא מתים על הרעיון של אנטיביוטיקה לכל החיים...), שמענו על חמוציות ומרקי פטרוזיליה- כמה מזה יעיל במבחן החולה?
    המון תודות
    טלי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת בדרכי השתן חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תששובה לטלי

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    17/12/2007


    אין צורך לחזור על בדיקת שתן לחולה שטופלה והגיבה –ירד החום וירדו התלונות- כדי לאשש שאין יותר חיידקים. לקיחת שתן אצל ילדה בריאה מביאה להפתעות לא נעימות לבת שלך אין דלקת נוספת והחיידקים שצמחו כשיש בדיקת שתן לכללית תקינה נקראים אסימפטומטיק בקטריאוריה ואין כל צורך לטפל בהם והם לא עושים כל נזק. גם הארוע שבעטיו טופלה בכלל לא בטוח שהיה מספיק "רציני" להקרא זהום בדרכי השתן .
    יתכן שיש לנטיה לזיהומים בדרכי השתן מרכיב גנטי שימוש בהרגל לשתיה מרובה לא להתאפק ולהתפנות בתכיפות תעזור להתגבר על הנטייה הזו.שימוש בפטרוזיליה וחמוציות אינו מזיק על התועלת ניתן להתווכח מבחינה מדעית לצערי זה עוד לא הוכח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודות

    טלי
    17/12/2007

    המון תודות
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו