מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לידה ראשונה טבעיתרעות יוסף09/10/2011
שלום,
שמי רעות ואני בשבוע ה-30 להריון. זוהי הלידה הראשונה שלי. כבר מתחילת ההריון היה ברור לי (משהו באינטואיציה הפנימית) שאני רוצה ללדת לידה טבעית. ממש דימיינתי שאשה צריכה ללדת במקום שקט, חשוך ואינטימי, ואומנם כשהתחלתי לקרוא ספרים כמו "לידה פעילה" הבנתי שאני לא לבד. היה ועדיין קשה לי לדמיין לידה "נורמלית" בחדרי הלידה בבית החולים, שהם דיי מנוכרים ולא נעימים, אך אני לא מרגישה בטוחה ללדת בלידת בית ולכן רציתי את עצתכן.
בשבוע האחרון התחלנו בן זוגי ואני לעשות סיורים בבתי החולים: קפלן ואסף הרופא ע"מ לראות איזה בית חולים יאפשר לי ללדת באוריינטציה טבעית ככל האפשר. התחושה הכללית שלי היא שלכל בית חולים יש נוהל דיי רוטיני לקליטת יולדת ואם את מעוניינת בלידה טבעית את דיי חריגה. התחושה שלי הייתה שאני אהיה שם דיי לבד, בלי מי שייעץ או יעזור לי להתמודד עם הכאב בצורה טבעית. עד כמה אני צודקת בתחושותיי?
האם ייתכן שאותן מיילדות "קונבנציונאליות" לא ממש מעוניינות או מסוגלות לתת מענה לאישה שרוצה ללדת טבעי. אני קיבלתי את הרושם שאצטרך להתמודד עם החוויה דיי בכוחות עצמי. אני רוצה ללדת באופן טבעי אבל מאחר וזו לידה ראשונה אני לא יודעת למה לצפות ועד כמה אני ארצה להתכנס בתוך עצמי, בשקט בזמן הצירים או שאצטרך הדרכה וליווי צמודים? אני ממש חוששת מחוויה לא נעימה בבית החולים. אם אני אצטרך להתווכח עם רופא\אחות על כך שאני לא רוצה זירוז\ניטור רציף וכו זה עלול לגרום לי לתחושה גדולה של מועקה שבטוח תשפיעה על ההתקדמות של הלידה. מה לעשות?
אני גרה במושב גאליה (ליד רחובות), כך שכל בית חולים במרחק של חצי שעה נסיעה הוא רלוונטי בעיניי? האם אתן ממליצות על בית חולים ספציפי? אשמח לקבל כל מידע. האם דולה זה הפיתרון האידיאלי מבחינתי ואם כן מהו מקומה של הדולה בבית החולים ומתי המיילדות "לוקחות פיקוד" ואולי אפילו דוחקות הצידה את הדולה? האם כל בית חולים מאפשר דולה?
תודה מראש, רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רעות,
אפרת מינסקי10/10/2011בקפלן תקבלי תמיכה גדולה יותר ללידה טבעית. יש שם חדר טבעי (שכדאי לברר טלפונית אם הוא פנוי כשאת בדרך..) ואחרי חתימה על טופס הסכמה יאפשרו לך ניטור לסרוגין. באסף הרופא אמנם החדרים יותר יפים ומאובזרים אך הגישה יותר התערבותית וקונבנציונלית ופחות תומכת בלידה טבעית.
מאחלת לך לידה טובה ושמחה, אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
