מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ליווי דולה במרכז לידה טבעית תה"שטל18/01/2009
שלום רב, אני בשבוע 33 להיריון, זו הלידה הראשונה שלי ואני רוצה מאוד ללדת לידה טבעית. נרשמתי ללידה בחדרי הלידה הטבעית בתל השומר ממש לאחרונה, וקיבלתי מהם תגובה קצת מוזרה לשאלתי האם ניתן לצרף דולה אל חדר הלידה. התשובה הייתה שהם "לא מבינים מדוע יש בזה צורך, מכיוון שתהיה לי מיילדת צמודה". רציתי לדעת מה דעתכן בנושא (כי הם כמובן לא שוללים כניסה של דולה אם אחליט בכל זאת לצרפה) אני מבינה שחלק מהצלחתה של לידה טבעית ופעילה תלוי גם ביכולת של מי שנמצא איתי לדעת לעסות, ללחוץ, להכווין ולתמוך על מנת להקל על כאבים, לסייע בקצב הלידה, וכו.... לפי השיחה שהתנהלה עם המיילדת בתל השומר, הם משתדלים "להתערב כמה שפחות ולתת ליולדת למצוא את התנוחות ומהלך הלידה הנכון עבורה". אני מעט מבולבלת, כי אני מרגישה שאני זקוקה לתמיכה צמודה יותר ממה שמשתקף מהאמירה הזו. מדבריהם, אני בעצם לא בטוחה שמיילדת בחדר הלידה הטבעי אכן תיתן לי את כלל התמיכה שתסייע לי ללדת לידה טבעית ופעילה מתחילתה ועד סופה, ומנגד, אולי המיילדות בחדרי הלידה הטבעית כן עושות זאת, ואני לא מבינה נכון את דבריהם. בכל אופן, הייתי שמחה לשמוע על דעתכן, כנשות מקצוע שמכירות את תה"ש וגם להבין האם יש מקום לשלב דולה לדעתכן. אשמח להמלצות בנוגע לדולות. המון המון תודה, ותודה על הפעלת הפורום המוצלח! טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום טל,
אפרת מינסקי18/01/2009במרכז הלידה הטבעי בתה"ש יש כמה מילדות ובעצם את תקבלי את זו שבכוננות כשתגיעי ללידה. כיון שאין דרך לבחור מילדת ספציפית את לא יכולה לדעת מראש האם המילדת שתקבלי תהיה איתך בדרך ובצורה שאת רוצה או שלא. כל מילדת עובדת ממקום אחר - יש שתומכות יותר והן ממש כמו דולות ואז אולי באמת אין צורך בדולה נוספת, ויש כאלה שפחות תומכות ואז תרגישי בחוסר של התמיכה שאת מבקשת. אפשרות אחת היא לבוא עם דולה בכל מקרה ואולי אפשר למצוא מישהי שתהיה מוכנה להיות בסטנד ביי (תמורת תשלום כלשהו כמובן) וכשתגיעו לחדר לידה תחליטו האם היא נחוצה או לא..
אפשר כמובן גם להזמין חברה טובה או מישהי שהיא לא דולה מקצועית שתבוא אתכם.
בהצלחה ולידה טובה!
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה ושאלה נוספת..
טל18/01/2009הי אפרת. תודה על התגובה. את חושבת שבן זוג ש"מתאמן" איתי בבית על נקודות לחיצה, עיסויים ותנוחות יכול להוות תחליף לדולה במצב כזה? ובנוסף, שאלה אחרת לגמרי - בנוגע לשתיית תה עלי פטל. הבנתי שכדאי להתחיל רק מהחודש התשיעי, אבל ישנם כאלו בממליצים להתחיל כבר מן החודש השביעי. הנושא מוכר לך? יש לך המלצה? שוב תודה רבה! טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטל שלום. הרגשתך הפנימית היא הקובעת
אורנה דן18/01/2009מהתשובות שקיבלת את מבינה שאין התנגדות, אז אמרו לך שלא מבינים למה את צריכה. אם את הולכת לקנות בלנדר, המוכר יכול להגיד לך: אני לא מבין למה את צריכה, במילא יש לך פוד פרוססור. אוקיי, אז הוא לא מבין למה את צריכה, ואת כן יודעת שאת צריכה, כי אולי הפונקציות דומות, אבל בכל זאת זה אחרת.
זה בעצם כל הסיפור. התגובות שקיבלת לא צריכות להחליש אותך או לבלבל אותך. כפי שאפרת כתבה, מיילדת צמודה תקבלי אך לא תדעי מראש מי זו תהיה, לעומת דולה, שתוכל לעשות איתך תהליך עמוק של היכרות, התיידדות, ואף הכנה ללידה, והיא תהווה עבורך גורם שנוסך הרבה חום ובטחון. המיילדת תוסיף את המימד של המקצועיות, וניהול הלידה, בעוד הדולה מעניקה את המגע החם והתומך, תומכת ברכות גם בבן הזוג, ואין לך מה לחשוש. אף אחד מהם לא יהיה מיותר.
אני ליוויתי לידות בתל השומר, ועבדתי בהרמוניה עם המיילדות, לא צריכה להיות בעיה, ואשמח ללוות גם אותך אם תחפצי בכך.
המשך הריון בריא ולידה מאושרת,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



