פורום רפואת שיניים לילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • חניכיים תחתונות
    גליה
    12/10/2009

    תינוקי בן 9.5חודשים[גיל מתוקן 8.5] עד אתמול החניכיים שלו היו אדומות עקב בקיעת שיניים.יש ניצנים של שן תחתונה קידמית.
    היום בבוקר רואה אני כי חלק מהחניכיים התחתונות ,היכן שצריכה לבקוע שן קידמית נוספת,צבען הפך מאדום לאפור כהה.
    האם תקין? האם זו התפתחות דלקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חניכיים תחתונות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חניכיים תחתונות

    פרופ' חיים סרנת
    14/10/2009

    קרוב לודאי שזה חלק מתהליך הבקיעה ושינוי הצבע מצביע על שינויים ברקמה או שטף דם קטנטן באיזור הבקיעה. אם אינך רגועה כדאי להתיעץ עם רופא שיניים מןמחה לילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בשן קידמית
    עינב
    12/10/2009

    שלום רב ,
    בני בן 4 שבר שן קדמית בהיותו בן שנתיים כרגע מתלונן על כאבים .בהתיעצות ראשונה נאמר לי שיש לעשות טיפול שורש בשן הפגועה+כתר .
    בהתיעצות עם רופא נוסף נאמר לי שלא מטפלים בשן במידה ותהייה נפיחות בחניכיים יש לעקור את שתי השיניים הקדמיות מכיוון ששתיהם נפגעו מהמכה הראשונית , למרות שרק אחת נשברה ורק אחת כואבת .רוצה לציין שהם לא זזות.
    האם זה לא קיצוני מידי להשאיר ילד נטול שיניים קידמיות מגיל 4 ? ומה ההשלכות של עקירת שתי שיניים לעתיד?
    אנא עזרתכם בנושא
    יום נעים
    תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר בשן קידמית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בשן קדמית

    פרופ' חיים סרנת
    12/10/2009

    שיניים שעברו חבלה יכולות לעבור נמק ולגרום לכאב, זיהום ואף לנזק לנבט השניים הקבועות שתחתן. את הטיפול הדרוש צריך לקבוע רופא שיניים לילדים שיש לו ידע ונסיון בשיניים שעברו חבלה ולאחר שנעזר בצילום רנטגן. במידה ויש צורך בעקירה וזה הטיפול הנכון, אזי חייבים לעשות זאת. בדרך כלל אין השלכות של איבוד מקום או הפרעות אחרות אחר עקירה בגיל זה. כמובן שאת הטיפול צריך לעשות בעדינות בהתאם למידת שיתוף הפעולה של הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בשן

    עינב
    12/10/2009

    תודה על התשובה,אך עדיין קשה לי לחשוב על עקירת שתי שיניים , בצילום הרנטגן שנערך אצל שני הרופאים לא נמצאו ממצאים "קשים" בשן וזה נשמע לי קצת קיצוני לעקור שתי שיניים טובות ולהשאיר את הילד ללא שיניים עד שיבקעו החדשות .
    האים יכולה להיות טעות באבחנת אחד הרופאים - שטוען שטיפול שור יספיק ?או שזו סתם אשלייה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יונקת בלילה
    אסתר
    12/10/2009

    ביתי בת שנתיים שמתי לב לאחרונה כי השיניים שלה צההובות בחלקם התחתון
    אני מצחצחת לה את השיניים אולי הבעייה שהיא מתעוררת לפעמים פעם עד פעמיים
    להנקה בלילה שלאחריה אינני מצחצחת לה .
    האם אפשר לטפל בצהוב הזה שנראה רע.
    ואיך????
    צחצוח רגיל לא עוזר
    מה זה אומר האם הצהוב ייהפך לחורים בזמן הקרוב???
    אני לחוצה אנא ענו לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יונקת בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יונקת בלילה

    פרופ' חיים סרנת
    12/10/2009

    יניקה בלילה היא גורם סיכון רציני להתפתחות עששת בגיל הרך. חשוב מאד להביא את הילדה לבדיקה אצל רופא שיניים מומחה לילדים על מנת לאבחן את המצב ולהציע טיפול במידת הצורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שיניים לתינוקות
    מיטל
    08/10/2009

    בתי בת 10 חודשים וכבר בקעו לה 8 שיניים (4 עליונות ו4 תחתונות) שאלתי היא האם יש צורך בטיפול כגון צחצוח עדין במברשת מיוחדת או טיפול אחר שיש לעשות לשיניים בגיל כזה ? היא כבר אוכלת אוכל מוצק ולכן אני משערת שנותרות שאריות בשן שאולי יש צורך לנקות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שיניים לתינוקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שיניים בתינוקת

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    09/10/2009

    יופי של שאלה-וודאי-השיניים הן חלק מהגוף ויש צורך לנקותן אם בגזה רטובה או במברשת קטנה מיוחדרעיון הוא ששיירי מזון וחלב לא יוותרו על השיניים למניעת תנאים להיווצרות עששת. מומלץ להגיע לרופא שיניים לילדים עד גיל 1שנה כדי לקבל הדרכה ולהתחיל במעקב אקטיבי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול לתינוקת

    פרופ' חיים סרנת
    09/10/2009

    בנוסף לצחצוח חשוב להמנע מהרגלים של שתיה מתוקה (חלב, מטרנה וכו') בלילה , תוך כדי שינה. צחצוח עדין ימנע הצטברות רובד על השיניים ויהפוך להרגל לחיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעת שן מאחורי שן חלבית
    זהבית
    07/10/2009

    בני בן חמש וחצי ואמש הבחנו מכי מאחורי השן הקדמית התחתונה, ממש בתוך החניכיים מבצבצת שן חדשה. האם הנ"ל מהווה בעיה או שמע זוהי צמיחה מוקדמת של שן קבועה שתדחוף את השן החלבית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקיעת שן מאחורי שן חלבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שן אחרי שן

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    09/10/2009

    אפשר להמתין בסבלנות-ייתכן שהשן שבוקעת תדחוף את החלבית. אין כאן דחיפות כי תמיד הלשון מצליחה לדחוף שן חותכת תחתונה קדימה-אם יש מקום. כדאי שרופא שיניים לילדים יבדוק-מה גם שבו זמנית אמורות לבקוע טוחנות קבועות בסוף קשת השיניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתמים צהובים
    ענבל
    07/10/2009

    שלום רב,
    בני בן שנה וחודשיים, יש לו כבר 4 שיניים עליונות ו- 3 תחתונות וכמה בדרך. מהרגע שבקעו השיניים העליונות שמתי לב שיש עליהם כתמים צהובים בחלק העליון. הכתמים לא יורדים עם הצחצוח. קיימים רק בשיניים העליונות ובעיקר ב- 2 העליונות האמצעיות. כמו שאמרתי, עד כמה שזכור לי הכתמים לא הופיעו פתאום אלא הגיעו יחד עם השן.
    ממה הדבר יכול לנבוע? כיצד ניתן לטפל?
    שמעתי שבעבר כאשר נשים בהריון לקחו סוג מסויים של אנטיביוטיקה, אחר כך לילד היו שיניים צהובות. אומנם לקחתי אנטיביוטיקה במהלך ההריון, אך כזאת שמוכרת ומאושרת ללקיחה במהלך הריון (מוקסיפן). האם יתכן שזה מכך?
    אשמח לתשובה מהירה, הדבר מאוד מטריד
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתמים צהובים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתמים צהוביים

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    09/10/2009

    קשה ולא נכון לאבחן בלי לבדוק פיסית את בנך אולם זה לא נגרם ע"י מוקסיפן-זה לא! רופא שיניים לילדים ייתן אבחנה . שימי לב שהילד לא נרדם תוך כדי הנקה או שתייה מבקבוק כדי שלא תגרם עששת של פעוטות שמתאימה לתאור שנתת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חניכיים לילד בן 5
    שמירה
    06/10/2009

    שלום,

    בני סובל מחום גבוה ומתלונן על כאבים בפה. החניכיים נפוחות ומדממות ונמצא שיש לא דלקת בחניכיים. לפני חודש נבדק אצל רופא שינווים ומצב השיניים שלו מצוין. ממה נגרמה הדלקת? איך מטפלים בה בנוסף למוקסיפן שהוא מקבל?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת חניכיים לילד בן 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חניכיים

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    09/10/2009

    מאחר והילד נבדק ושינייו בריאות נראה לי שרצוי שייבדק ע"י רופא הילדים -תתכן מחלת הפה והטלפיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חניכיים

    פרופ' חיים סרנת
    09/10/2009

    לפי התיאור קרוב לודאי שזו תופעה שנגרמה על ידי וירוס ולכן לרוב אינה נזקקת לטיפול אנטיביוטי אלא לשמירה על היגיינה, להמנע ממאכלים צורבים (עגבניות ,פרי הדר) ולרוב נמצב חולף תוך שבוע עשרה ימים.במידה ולא חלף כדאי שיבדק ע"י רופא ילדים או רופא שיניים מומחה לילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחמישה חודשים
    ענבר
    05/10/2009

    שלום רב,
    בני בן שנה וחמישה חודשים, ועד כה בקעו לו רק 4 שיניים (ואני לא רואה שהולכות לבקוע נוספות בקרוב..).השן הראשונה בקעה בגיל 11 חודשים.
    חשוב לי לציין שנולד בשבוע 32, וגילו המתוקן הוא שנה ושלושה חודשים.
    האם זה תקין שבגילו יש לו רק 4 שיניים?

    תודה רבה וחג שמח..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שנה וחמישה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה וחמשה חדשים

    פרופ' חיים סרנת
    05/10/2009

    הכל נראה בסדר גמור. לכל ילד קצב בקיעת שיניים שונה. לפעמים דומה בתוך אותה משפחה.
    עד גיל וחצי3-3 בערך קרוב לודאי שכל שיני החלב תהיינה במקומן. כרגע רק דאגו לשמירת נקיון השיניים וכדאי לעשות ביקור יעוץ אצל רופא שיניים מומחה לילדים לקבל ידע על התפתחות, שמירה ומניעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך וחג שמח!

    ענבר
    06/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיני חלב מתנדנדות מוקדם מדי
    אושיק
    05/10/2009

    שלום,
    יש לי ילדה בת 4.5 ושתי השיניים הקדמיות התחתונות החלו להתנדנד ואוטוטו עומדות ליפול.
    האם זה לא מוקדם מדי למצב זה? האם היא לא מקדימה בשנה לפחות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים ניידות בגיל 4.5

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    05/10/2009

    גיל בקיעת שיניים שהוא פקטור של גיל דנטלי מתאפיין באוכלוסיה כעקומת גאוס. הגיל הממוצע להחלפת שיניים קדמיות תחתונות הוא אכן 6 שנים אולם יש שיקדימן ל-4 ויש שיאחרו גם ל-8. הגיל המוחלט אינו הבעיה- וודא ע"י בדיקה של רופא שיניים לילדים שההתפתחות הכוללת של שיני בתך תקינה והניידות היא אכן תולדה של גיל דנטלי מוקדם-ולא עקב מכה למשל.רופא השיניים לילידם יבדוק את כל השיניים. זה חשוב לעין ערוך כי בקיעת הטוחנות הקבועות הראשונות-בסוף קשת השיניים ב-4 רבעי הפה גם היא צפויה בסמוך להחלפת הקדמיות התחתונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמחות
    א'
    05/10/2009

    שלום רב,
    אומנם דרכי לשערי בית ספר לרפואת שיניים עוד ארוכה(אני עושה עכשיו רק פסיכומטרי), אבל אשמח לשמוע כבר מעכשיו על סוג ההתמחות שמעניין אותי.
    קראתי מעט באינטרנט, אבל אין כמו מקור מוסמך ואותנטי.. אשמח לשמוע כל מה שיש לכן לספר על התמחות ברפואת שיניים ילדים. החל מאיך מתקבלים להתמחות הזו? כמה שנים היא נמשכת? איפה אפשר להתמחות בארץ?

    עוד נק' חשובה... אני מאוד נמשכת לפן הניתוחי ברפואה ורציתי לדעת איך היא משתלבת ברפואת שיניים בילדים? האם כמו בכירורגיה פה ולסת גם כאן יש עבודה בביתי חולים? או שאם ילד צריך עקירה מסובכת של שן בינה כלואה הוא אוטומטית הולך למומחה לכירורגיה פה ולסת?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמחות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמחות

    פרופ' חיים סרנת
    05/10/2009

    התמחות ברפואת שיניים לילדים בארץ דורשת 3 וחצי שנים לאחר גמר לימודי רפואת שיניים שהם 6 שנים. באוניברסיטת ת"א נדרשות גם שנתיים נוספות לאחר גמר הלימודים של נסיון קליני.
    כדאי להכיר את המקצוע ולצבור ידע כללי וידע ברפואת שיניים לפני שמחליטים מהי ההתמחות המתאימה . (לילד צעיר אין שיני בינה שדורשות עקירה מסובכת). פעולה כירורגית לרוב תעשה על ידי כירורג. אך בהחלט יש חלקות לילדים במסגרת בית חולים המבצעות פעולות לילדים הזקוקים לטיפול מיוחד או אישפוז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיידק
    דפנית
    04/10/2009

    בתי בת 3.5. מאז גיל שנה בערך סובלת מהחיידק השחור שצובע את השיניים בכתמים שחורים (שכחתי את שמו), וגם מאבנית. הלכנו כבר ל3-4 רופאות שיניים וכולן תמימות דעים: הילדה בוכה מאוד בזמן הבדיקה ומאחר ומדובר בבעיה אסתטית ולא חמורה מבחינה בריאותית יש לחכות עם הטיפול.
    בשבת בעלי עשה לי "הפתעה" - לקח מחט וגירד איתה את כל הכתמים השחורים וגם חלק מהאבנית שהיתה בין השיניים. אין ספק שעכשיו השיניים שלה נראות מעולה, והילדה אומרת שזה גם לא כאב בכלל. השאלה האם לא מדובר במשהו מסוכן (כמובן שהוא היה זהיר מאוד והיא לא נדקרה)? האם מותר לחזור על הפעולה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החיידק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החיידק

    פרופ' חיים סרנת
    05/10/2009

    הסרת ה"צבע השחור", דורשת אכן גירוד מכני עדין ולכן הילדה לא שיתפה פעולה, אם תכיר את הרופא ,במיוחד אם הוא/היא מומחה לילדים אפשר להגיע בגיל זה לטיפול (אם זה חשוב לילדה ולהורים).. עם זאת חשוב לזכור שלרוב הצביעה חוזרת כעבור מספר שבועות, ויש לחזור על הטיפול. אם אבא עשה את הגירוד בעדינות בלי שריטות אזי אין בו כל נזק. בכל מקרה כדאי שלילדה יהיה רופא קבוע שאליו תתרגל, לשם הורדת הצבע או כל טיפול אחר שידרש בעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהרדמה כללית לילדה בת חמש וחצ
    אמא
    02/10/2009

    שלום בתי בת חמש וחצי ולאחר ביקור במרפאת שיניים הוסבר לי שיש לבצע לה טיפולי שיניים בהרדמה כללית בלבד אני מאוד חוששת מהרדמה כללית בגלל גילה הצעיר ותופעות הלואי של ההרדמה .מה עלי לעשות ? האם לקחת אותה לטיפול בהרדמה או לחכות שהשינים ינשרו באופן טבעי?השיניים הבעיתיות הן השיניים הטוחנות שאמורות לנשור בגיל 11

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהרדמה

    פרופ' חיים סרנת
    02/10/2009

    טיפול בהרדמה מתבצע כאשר אין שיתוף פעולה של הילד, הטיפול נרחב ומסובך ואין לרופא אלטרנטיבה מתאימה. אם אלטרנטיבות כמו סדציה תרופתית אינן מתאימות למקרה, ההחלטה והטיפול צריכים להתבצע על ידי רופא מומחה ביחד עם רופא מרדים מומחה ,במרפאה מתאימה.
    לחכות לנפילת השיניים 6-7 שנים זה מסוכן עלול לסבך את המצב ויש סיכוי שתדבקנה גם השיניים הקבועות שתבקענה לחלל הפה בתקופה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השלמת שן - גז צחוק - גיל 2
    עדי
    30/09/2009

    שלום,
    הוצע לנו כל ידי רופאת השיניים להשלים את השן הקדמית השבורה של ביתי (שכן יש מרחק קצר מאוד לעצב של השן וגם מסיבות אסטטיות).
    על מנת לבצע את הטיפול בהצלחה יש להשתמש בגז צחוק.

    האם זה בטוח ? כלומר האם אפשר יהיה לתת בצורה אפקטיבית את הגז כך שישפיע (ראיתי שישנם מקומות שממליצים לעשות זאת רק החל מגיל 4) ?
    כמו כן ביתי מטופלת באופן רצוף בבודיקורט וונטולין למניעת דלקת ריאות - האם זה משנה ?
    איך מוודאים שהמכשור בו משתמשים למתן הגז צחוק אכן בטוח ועומד בתקנים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השלמת שן - גז צחוק - גיל 2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השלמת שן

    פרופ' חיים סרנת
    02/10/2009

    אתחיל מהסוף שכולל גם את ההתחלה. מאחר ומתרפא בדרך כלל לא יכול לודא כל פרט ומכשיר עליו לבחור את הרופא עם הידע והמיומנות הנראים לו ושעליו הוא מוכן לסמוך לגבי השיטה והאמצעים.. (מה שלא שולל אם יש ספק את האפשרות לבקש גם דעה שניה- מרופא יותר מיומן או מנוסה).כמובן שעליו בראש וראשונה להיות מומחה ברפואת שיניים לילדים
    אם בתכם בשלב פעיל של אסטמה עם התקפים תכופים לא מומלץ לתת סדציה אלא בשלב ראשון רק לכסות את האיזור שנחשף בשכבת מגן. לגבי סוג הסדציה, יש גם חלופות אחרות לגז צחוק בגיל זה. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שן מתנדנדת
    נטע
    29/09/2009

    שלום רב. בני בן 5 ולפני כשלושה ימים קיבל מכה באזור הלסת. אתמול הוא הראה לי כיצד השן הקדמית התחתונה מתנדנדת. אני משערת שזה קרה בעקבות החבטה שקיבל ( נסיעה במכונית חשמלית,בעקבות עצירה פתאומית למרות שהיה חגור). היש סיבה לדאגה? קיים צורך לפנות לרופא שיניים ליעוץ או פשוט לתת לשן ליפול מעצמה? יש לציין כי השיניים הן שיניים חלביות ועדיין לא חלפו.
    בעקבות פנייה שלנו למרפאת שיניים המזכירה אמרה שהמדיניות שם היא לעקור את השן. מוזר...
    לתשובתכם אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שן מתנדנדת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שן מתנדנדת

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    30/09/2009

    אכן תשובה מוזרה ותמוהה של מזכירה-ללא בדיקת הילד-לעקור דרך הטלפון-מזעזע!!!!
    אני חושבת שרצוי שיראה את הילד רופא שיניים לילדים ואם אכן ההתנדנדות דומה להתנדנדות של שן טרום נשירה לא הראה לי שיש לעקור את השן. רופא השיניים שאולי יצטרך להעזר בצילום רנטגן צריך להעריך אם אכן זה קרוב לזמן הנשירה, מה מצב השן העוקבת, האם יש שבר של השרש ובעקר לעקוב כדי לוודא המשך התפתחות ותפקוד תקין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלפוחית על השן שעומדת לבקוע
    מאיה
    29/09/2009

    שלום

    ביתי בת 10 חודשים, בקעו לה שיניים קידמיות תחתונות ושן קידמית עליונה, הבעיה היא השן השנייה הקידמית שנמצאת ממש לפני בקיעה ועליה יש שלפוחית די גדולה (בהתחלה חשבתי שזו השן שגדלה) השלפוחית נראית עם מוגלה.

    האם זה נורמלי, האם השן שתבקע "תפוצץ את השלפוחית" או שהיא מפריעה לבקיעה
    האם יש משהו שאני יכולה לעשות?

    מה שמפתיע זה שהיא נושכת המון צעצועים וחפצים ולא מצליחה "לפוצץ את השלפוחית"

    תודה ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלפוחית טרום בקיעה

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    30/09/2009

    זו תופעה די שכיחה. איני חושבת שהנוזל שאת רואה הוא מוגלה אלא נוזל רקמתי ויתכן לפעמים שטף דם עקב הלחץ שיוצרת כותרת השן בדרכה לבקיעה. זה בהחלט לא נעים אך בדרך כלל אין צורך בהתערבות. שימי לב רק שאין עליית חום -זה יכול לקרות אם יהיה זיהום משני של האזור אך זה נדיר. בברכת בקיעה מהירה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום