פורום רפואת שיניים לילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

פרופ` חיים סרנת
פרופ' חיים סרנת
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל פרופ' חיים סרנת ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת בת שנה וחצי
    יסמין
    02/06/2009

    שלום, ביתי בת שנה וחצי (שנה וארבע מתוקן). יש לה כרגע 4 שניים למעלה ו 4 למטה
    זה זמן מה שאני מצחצחת לה שיניים במברשת לתינוקות ללא מישחה.
    בד"כ היא מסרבת ורוצה להחזיק את המברשת לבדה, אך אני משתדלת לצחצח לה עד כמה שניתן.
    שאלתי היא: מתי מתחילים לצחצח עם משחה? כי הרי היא לא יודעת לירוק את המשחה
    האם להמשיך בצחצוח בלי משחה עד גיל מסויים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה וחצי

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    02/06/2009

    מבחינת מיומנות-חשוב שתצחצחי את עד גיל שמונה...אז מסוגל הילד לצחצח ביעילות. לצחצח ב'כאילו' חשוב כדי לאמץ את ההרגל.
    יש משחות שיניים ללא פלואור בן תוכלי להשתמש עד גיל שנתיים. בכל מקרה שימי נקודה על המברשת בהנחה שילד קטן בולע את המשחה.
    יש משחות המתאימות עד גיל שנתיים ומגיל שנתיים עד שש ואח"כ כמו למבוגרים-אך הכלל של מעט מאוד משחה -חשוב. עצם הצחצוח חשוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה וחצי

    פרופ' חיים סרנת
    03/06/2009

    טוב להתחיל בצחצוח מגיל צעיר. כמובן שההורים אחראיים לביצוע וכן להנחה של כמות קטנה מאד של משחה (אבל חשוב שתהיה משחה, ולדעתי משחת פלואוריד בכמות זעירה עד שהילדה תלמד לירוק. לא לשכוחבמקביל את החשיבות של הרגלי אכילה בריאים ובעיקר להמנע משתיה מתוקה ואכילה בלילה, תוך כדי השינה או ללכת לישון עם בקבוק וכד' ץ כדאי בקרוב לעשות גם ביקור ראשון אצל רופא שיניים לילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה סימן לבקיעת טוחנות ?
    לילי
    01/06/2009

    שלום
    בתי בת שנה ו3 חודשים השיניים הראשונות בקעו בגיל 11 חודשים
    יום רביעי הקודם היתה עם חום 39 מעלות החום הפסיק לשלושה ימים (לאחר ביקור רופא לא נראה כלום בבדיקות)
    וחזר שוב החום אתמול 40 מעלות והיום בבוקר 38.5
    האם דרגות חום כאלו עשויות להופיע במקרה של בקיעת שיניים?
    יש דרך להקל על הבקיעה?
    אציין שלאחר בדיקת רופא א.א.ג החניכיים שלה נפוחות מאוד ואמר שזה מראה על בקיעה קרובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעת טוחנות

    פרופ' חיים סרנת
    01/06/2009

    בקיעת שיניים ראשוניות מלוות לא פעם באי שקט, ריור , יחד עם תפיחות ואדמימות בחניכיים. בדרך כלל הדבר אינו כרוך בחום גבוה . טוב עשיתם שלקחתם את הילד לבדיקת אאג. חום גבוה בדרך כלל יכול להיות כרוך בבעיה נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן ה4 סובל מאששת קשה בפה
    הדס
    01/06/2009

    שלום רב
    לפני כארבע שנים ילדתי את בני הראשון, ההריון הייה תקין וכאשר הוא הגיע לגיל שנתיים הופיעו על שיניו כתמים צהובים ומעין התפוררות של השיניים הקדמיות העליונות, מייד התחלנו בהליך של בדיקות וטיפולים, תחילה הילד עבר שני טיפולים בטישטוש שניתן דרך פי הטבעת אך תגובתו לטישטוש היתה קשה ובפעם השנייה הוא נהייה אגרסיבי באופן קיצוני, כתוצאה מזה הרופא המטפל המליץ על הרדמה כללית בבית חולים ,
    בני כמובן עבר טיפול בהרדמה בה ציפו לו את ארבעת השיניים הקדמיות העליונות ועוד בצעו בו סתימות וטיפול שורש בשיניים התוחנות,
    כעבור שנה בדיוק שוב הופיעו אותן הבעיות בשיניים, שוב השיניים מתפוררות ובנוסף בשן שעברה לפני כשנה סתימה הופיעה דלקת שניזקקה לטיפול אנטיביוטי דרך הוריד,
    כמו כן יש לציין שבני ינק עד גיל שנתיים ושלושה חודשים, וההנקה הופסקה בעיקבות מצב ריקבון הפה, ואחרי הטיפול הכולל שהפעוט עבר בהרדמה אני מצחצחת לו שיניים פעמיים ביוםב בשכיבה בדיוק כמו שהרופא לימד אותנו,
    שאלתי היא האם טיפול בגז צחוק במינון גבוה עד מצב של שינה ישפיע על בני כמו שהשפיע עליו הטישטוש שקיבל בעבר?
    שאלה נוספת היא מה יכולה להיות הסיבה שביגללה השיניים נירקבות כל כך מהר והאם ישנו תוסף מזון או חומר כלשהו שיכול לעזור לחיזוק השיניים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עששת קשה בפה

    פרופ' חיים סרנת
    01/06/2009

    התיאור שנמסר מתאים למה שמוגדר כעששת של הגיל הרך. בגיל זה אחת הסיבות העקריות היא שתיה או אכילה , בלילה. הנקה ממושכת ללא הקפדה על נקיון השיניים גם הוא יכול להיות סיבה לתהליך זה. יתכן וישנם הרגלי תזונה נוספים שיש לבדוק או שמירת היגיינה לא מספקת. לדעתי יעוץ רציני אצל מומחה לרפואת שיניים לילדים יעזור בזיהוי הגורם ובהסבר על התכשירים והאמצעים הקיימים למניעת עששת שיתאימו לבנכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבני ישנה בדיוק אותה בעיה , אנא צרי

    אמא מודאגת
    26/08/2009

    עימי קשר אשמח לדבר איתך, המליצו לנו על טיפול בהרדמה מלאה ואני חוששת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עששת קשה

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    27/08/2009

    בנוסף להתייחסות פרופ' סרנת נראה לי שהגישה הטיפולית צריכה להיות שונה לאור העובדה שהעששת בפי בנך כה עיקשת.
    ייתכן שבמקום סתימות נרחבות יש צורך בשחזור בכתרים טרומיים ואז אין עששת מישנית. ציינת שעבר טיפול שורש ותמהתי כיצד שוחזרה אותה שן? שם וודאי היה צורך בכתר טרומי-לא ציינת טיפול כזה.
    כמו כן יש חומרים שמאיטים תקיפת עששת ומחזקים את השן.
    צריך מומחה לילדים טוב.
    כפי שראית הרדמה כללית כלל אינה תרופת פלא. אני ממליצה בחום שתמצאי רופא שיניים שיצליח לקשור קשר עם הילד ויגרום לו לשתף פעולה גם בטיפול וגם בכל הגישה לפיו כדי שהמלחמה בעששת תהפוך לאינטרס ואח"כ לניצחון משותף.לבנך וודאי תהיה תחושת סיפוק והעלאת ערך עצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבוי עששת לילד בן 6
    ישי
    30/05/2009

    שלום! בני כיום בן 6. בהיותו בן שנה נסענו לחו"ל וגרנו במדינה בה המים אינם נקיים ולפיכך שתינו רק מים מינרלים או מים מטוהרים. חזרנו לארץ בקיץ שעבר ולאחר שבדקנו שמצב שיניו תקין. כחודשיים לאחר חזרתנו (לפני כחצי שנה) הלכנו לבדיקת שיניים והתברר שישנן סתימות רבות לבצע. מאז הספיק הילד "לזכות" בשני כתרים וכעשר סתימות. אנו מצחצחים לו שיניים בוקר וערב, הוא אינו אוכל ממתקים מעבר לנורמה ואינו אוכל אחרי הצחצוח. הילד אוכל הכל (מוצרי חלב, ביצים, בשר, עוף , ירקות ופירות) אך אינו אכלן גדול. מבנה גופו רזה אך בגובה הוא כמו שאר ילדי הגן ואף טיפה גבוה.
    האם יכולה להיות סיבה בריאותית הגורמת לריבוי מקרי העששת אצלו? האם לבצע בדיקת מסוימת (דם?)
    עד כה התחלפו לו שתי שיני חלב. האם הנטייה לעששת תמשיך גם בשינייים הקבועות?
    ה צ י ל ו!!!
    ותודה על התשובה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריבוי עששת לילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עששת בגיל 6

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    31/05/2009

    אכן מצער שלבנכם היה צורך בטיפול כה נרחב. אני מקוה שקיבל טיפול טוב ופיו אכן נקי מעששת. מאחר והא נחשב למתרפא בסיכון גבוה ירצה הרופא המטפל לבדוק אותו מידי מ"ס חדשים ולפחות בפעם הבאה יבצע צילומים כדי להיות בטול שהטיפול אכן השיג את מטרתו.
    עששת היא מחלה זיהומית מולטיפקטוריאלית-מבנה השיניים הוא פקטור. ניתן לשפר אותו ע"י איטומים, פלואור ועוד חומר -מוס-שרופא השיניים יידע שמגביר את עמידות השיניים.
    לגבי התזונה משנה תדירות האכילה. כל פעם שילדכם צורך משון או שתיה שונה ממים-כל דבר עם ערך קלורי-יגרום ליצירת חומצה ע"י החיידקים והיא הממיסה את זגוגית השן-זמן החומציות כ-45דקות: אח:כ הרוק מנטרל.
    צחצוח שיניים בוקר וערב, הקפדה על תדירות אכילה, שתית מים ולא מיצים, מתן פלואור מקומי והשגחה צמודה של רופא שיניים-אולי כדא להתייעץ עם מומחה לילידים-צריך להביא להפסקת תהליך העששת בפי בנך. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליטות בחניכיים אצל בת חצי שנה
    דריה
    28/05/2009

    שלום
    בתי בת שישה חודשים ויצאה לה שן תחתונה אחת לפני כמה ימים.
    כשמרחתי לה ג'ל על החניכיים שמתי לב שיש לה שתי בליטות לבנות סימטריות על החניכיים העליונות מתחת לשפה איפה שצריכים לגדול ניבים!!!
    אינני מבינה ננה זה ולפי מה שנראה לילדה זה ל מפריעה כי כשנגעתי בהן היא לא התנגדה ולא בכתה.
    אנא עיזרו לי ותגידו לי האם יש סיבה לדאגה או שזה נורמאלי!!!!!
    אשמח לתשובה מהירה תודה מראש וחד שמח!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליטות בחניכיים

    פרופ' חיים סרנת
    30/05/2009

    קרוב לודאי שאלו בליטות שמסמנות את מקום בקיעת הניבים בעתיד. אם אין תלונות של כאב או אדמומית נראה שזו התפתחות נורמאלית. אם תמשיכי לדאוג כדאי להתיעץ עם מומחה לרפואת שיניים לילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חריקת שיניים בשינה
    מ.כ
    27/05/2009

    שלום רב,
    יש לי בן בן 2.9 חודשים הוא מתוך שינה חורק נורא חזק את השיניים ,זה מעיר את מי לידו משינה ,אך לו זה לא מפריע .
    האם זה מסוכן ?איך מפסיקים את זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חריקת שיניים בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חריקת שינים בשינה

    פרופ' חיים סרנת
    28/05/2009

    זה לא מסוכן , זה אפילו לא נדיר מאד. אין צורך להפסיק וגם אין דרך להפסיק . בדרך כלל זה נפסק לבד ולא גורם נזק לילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתמים לבנים
    165
    27/05/2009

    שלום לכם..
    אין לי מושג אם זה הפורם המתאים אבל נראלי שתהיה לכם תשובה בשבילי אני בן 18.6 ויש לי כתמים לבנים על השיניים מקדימה אמרו לי שזה קשור לסידן או משהו כזה רציתי לדעת אם זה נכון ומה אפשר לעשות בנידון..? (יש לי גם כתמים לבנים על הציפורניים וגם על זה אמרו לי אותו דבר) אשמח אם אקבל תשובה

    תודה לכל העוזרים והמשך יום טובב..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כתמים לבנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כתמים לבנים

    פרופ' חיים סרנת
    28/05/2009

    כתמים לבנים בשיניים הם לרוב הפרעה התפתחותית שנגרמה בעת הסתיידות השן (בגיל צעיר). לחלק מהכתמים יש פתרונות מקומיים על ידי שימוש בחמרים שונים וחלק זקוק לכיסוי אם הכתמים חמורים. תפנה לרוא עמומחה , בעל נסיון בשיקום הפה ויתכן שתמצא פתרון הולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח שיניים
    דנה
    26/05/2009

    בני בן שנה ויש לו 2 שיניים קדמיות תחתונות. איך מצחצחים לו שיניים? עם משחה? איך הוא שוטף במים? האם מצחצחים רק את השיניים או את כל החניכיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צחצוח שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח בגיל שנה

    פרופ' חיים סרנת
    27/05/2009

    כאשר יש רק שיניים בודדות קדמיות, עדיין כדאי להתחיל לצחצח את השיניים , פעמים ביום. נשלב זה כדאי לקחת פיסת גזה או בד חיתול לח על האצבע , ולעבור איתו על השיניים מבחוץ ומבפנים. בשלב מאוחר יותר עוברים למברשת עם ראש קטן, סיבים רכים וידית נוחה וכמות קטנה מאד (אפון קטן) של משחת שיניים לילדים. מנגבים את שארית המשחה כי הילד אינו יודע לירוק. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים
    פ.
    26/05/2009

    שלום,
    בני נולד פג (700 גר'). היום הוא בן שנתיים ועדיין קטן לגילו (77 ס"מ 7.6 ק"ג). השן הראשון יצאה לאחר גיל שנה והיום יש לו 5 שיניים ( 2 למעלה באמצע ו2 למטה באמצע ועוד 1 למטה בצד שמאל ממש מאחורה בסוף). מחסור בשיניים מקשה עליו באכילה וכן לכל הילדים בגילו יש כבר כמעט כל השיניים.
    1. האם יש צורך לבדוק זאת? אם כן אז אצל מי? ייתכן ויש מחסור במשהו בגוף שמעכב צמיחת שיניים?
    2. האם יש קשר בין מס' שיניים להתפתחות השפה? הוא עדיין לא מדבר (רק מילים וללא חיבור למשפטים). יכול להיות שמחסור בשיניים מקשה עליו להגות הברות או מילים?
    תודה מראש,
    פ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים.

    פרופ' חיים סרנת
    27/05/2009

    מספר השיניים אכן נמוך לגילו אך לא יוצא דופן. כמו כן בהתייחס לכך שעליו להתקדם בהתאם ליכלתו האי שלא נראית לי סיבה לדאגה. כדאי עם זאת שכשם שהוא בודאי נמצא במעקב גדילה יהיה מעקב גם אחר התפתחות שיניו, אצל מומחה ברפואת שיניים לילדים. לא נראה לי שהבקיעה המאוחרת של שיניו קשורה לאיחור בדיבור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמיחת שיניים תוחנות בן שנתיים
    שרה
    25/05/2009

    שלום
    בני בן שנתיים ונותרה לו רק שן אחת תוחנת אחרונה שצריכה לצאת. החניכיים באיזור המיועד מחוררות כמו דקרו אותן הסיכה פעמיים שלוש. זו פעם ראשונה שאני רואה זאת ונראה כי זה די מציק וכואב. האם זה נורמלי? האם החניכיים אמורות להראות כך לפני יציאת שן? כמה זמן משלב זה עד הופעת השן ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צמיחת שיניים טוחנות

    פרופ' חיים סרנת
    27/05/2009

    מאד יתכן שהטוחנת השניה שיש לה 5 תלוליות , תראה בתחילת הבקיעה כמו כמה נקודות.בקיעת טוחנות יכולה להמשך כמה שבועות עד חדשיים וזה תקין לגמרי. כדאי בגיל זה לקחת אותו לביקור ראשון אצל מומחה לרפואת שיניים לילדים ולקבל אינפורמציה נוספת על גדילה , התפתחות ושמירת בריאות השיניים בגיל הרך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עששת אצל בת שנתיים ושמונה חדשים
    ענת
    24/05/2009

    שלום רב,
    לבתי בת השנתיים וחצי כתמים חומים צמודים לחניכיים על שתי החותכות הקדמיות העליונות. היינו אצל רופאת שיניים של הקופה. בתי סירבה לפתוח את הפה ורק על ידי הצצה קבעה הרופאה שמדובר בעששת שסביר שנגרמה על ידי שתיה ממותקת בבקבוק (אכן חטאנו בכך לצערי) , המליצה על מעבר למים וצחצוח סדיר והמשך ביקורת. שאלתי היא האם אין משהו אקטיבי יותר שניתן לבצע? אני מבוהלת מהתפתחות העששת ורוצה לעשות ככל שביכולתי לעצור אותה בזמן. שאלה נוספת היא האם עששת מדבקת? בתי הקטנה בת שנה וחצי מרבה לקחת את המוצצים והבקבוקים של הגדולה ולהכניסם לפיה, האם למנוע זאת? תודה רבה, ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עששת בגיל שנתיים ושמונה חדשים

    פרופ' חיים סרנת
    24/05/2009

    שתיה מתוקה , בעיקר בלילה, וחוסר צחצוח סדיר, הם חלק מהסיבות להתפתחות עששת בגיל הרך. במידה והתהליך לא התקדם ואין עדיין הרס חומר שן ניתן להשתמש בתכשירי פלואוריד לשם עצירת התהליך תוך כדי מעקב צמוד. כדאי מאד לקבל בדיקה קלינית ויעוץ ספציפי אצל מומחה לרפואת שיניים לילדים. לגבי הדבקה, רצוי שלכל חבר במשפחה יהיו הכלים שלו ולא תהיה העברה של רוק אך ההדבקה העיקרית קורית מוקדם יותר ומקורה לרוב ההורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שיניים לילד בן 4 וחצי - ייעוץ
    דבי
    19/05/2009

    לבני החמוד ישנם חורים בפה. מה שהרופאה ראתה מבדיקה שיטחית זה 4 טיפולים לפחות: 2 חורים עמוקים ו-2 פחות.
    כבר עברנו 5 רופאים וללא הצלחה להגיע לטיפול. כמובן רופאי הקופה ממליצים לנו מיד הרדמה כללית. לעומת זאת רופא אחר המליץ לפנות לרופא פרטי שמטפל ע"י טשטוש.
    מיותר לציין אני לא ששה לאפ'חד מהשיטות הנ"ל. אבל נראה שאין ברירה.
    אני פונה להורים וכמובן לרופאים: מה אתם ממליצים? מה עברתם עם ילדיכם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בגיל 4 וחצי

    פרופ' חיים סרנת
    20/05/2009

    שיטת הטיפול לילד בן 4 וחצי תלויה במידת שיטוף הפעולה של הילד, בחומרת וקושי הטיפול ובמיומנות הרופא. האם מישהו מ5 הרופאים שראו את הילד היה מומחה לרפואת שיניים לילדים? קרוב לודאי שהיה ,לאחר יצירת קשר עם הילד, מציע טיפול בסדציה ( גז צחוק או תרופת הרגעה) .מה שאת כינית טשטוש. טיפול זה מקובל ויעיל ויכול אולי להתאים לילדך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעת שיניים?
    מורן
    17/05/2009

    הבן שלי אוטוטו בן 4 חודשים ושמתי לב שבשבועות האחרונים הוא מרייר הרבה (יש לו הרבה מאוד רוק..) ובנוסף כשהוא מכניס אצבע לפה הוא לא מוצץ אותה אלא לועס (מכניס את האגודל לפה ולועס אותה בד"כ צדדי הפה, באזור איפה שצריכות להיות השיניים הטוחנות)..

    האם יתכן שזה מעיד על בקיעת שיניים?

    לא יודעת אם זה קשור ללעיסה של השיניים, כי לפי מיטב ידיעתי השיניים שיוצאות קודם הן הקידמיות ולא האחוריות..נכון? אבל אולי הרוק מעיד על משהו..???

    תודה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקיעת שיניים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקיעה

    ד``ר רויטל שסקין-בלצן
    17/05/2009

    התאור מתאים לבקיעת שיניים-בד"כ הראשונות הן קדמיות תחתונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חניכיים קשה לבן שנתיים
    הדר
    17/05/2009

    הבן שלי בן שנתיים ו 3 חודשים. בשבוע שעבר התחילה אצלו דלקת גרון, שעברה אך הופיעו לו גם פצעים בפה ובהמשך התנפחו לו החניכיים שמדממות. הוא כמובן חש כאבים קשים. בטיפול אצל רופאת שיניים הוא החל לקבל מוקסיוויט 3 פעמים ביום. בנתיים קיבל כבר 6 מנותת אך החניכיים עדיין נראות זוועה. כמה זמן צריך להמתין בכדי לראות שיפור כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת חניכיים בגיל 2

    פרופ' חיים סרנת
    18/05/2009

    התיאור שניתן מתאים יותר לדלקת הנגרמת על ידי וירוס. במקרה זה הטיפול האנטיביוטי לא יעזור. צריך לדאוג שהילד ישתה הרבה ,ביחוד בימים חמים אלה. להמנע מאוכל צורב כמו עגבניות או מיץ עגבניות, תפוזים וכדומה. בדרך כלל עובר המצב החריף תוך 7-10 ימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים אצל תינוק בן 5 חודשים
    גליה
    16/05/2009

    שלום
    לפני מספר ימים שמתי לב כי לבני יש 4 נקודות לבנות בסימטריה על החניכיים התחתונות מקדימה.
    האם אלו ניצנים של שתי השיניים הקדמיות ? או שאלו הן שלפוחיות לבנות קטנטנות או פטריות לבנות קטנטנות? יש בכלל תופעה שכזו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיניים בגיל5 חדשים

    פרופ' חיים סרנת
    16/05/2009

    יכולות להיות שיניים בגיל זה אך הן לא מופיעות כמו 4 נקודות לבנות. יכולות להיות תופעות שונות, שאינן מדאיגות, שנראות כך וכדאי לגשת למומחה ליעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום