התעמלות אמנותית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התעמלות אמנותית
    אמא לילדה
    29/03/2009

    שלום,
    בתי בת 7, מבנה גופה רזה. בספטמבר האחרון התחילה חוג של התעמלות אומנותית פעמיים בשבוע במשך שעה. עם הזמן, ועם רצונה של המאמנת לרשום את הקבוצה לתחרויות (ואכן מאז הן השתתפו במספר תחרויות), גדלו שעות האימונים, והן מתאמנות היום ארבע פעמים בשבוע, בין שעתיים לשלוש בכל אימון. בחופשת הפסח, המאמנת רוצה לאמן אותן מדי יום, שלוש שעות בכל יום.
    שאלותי הן: האם אימונים אינטנסיביים כאלו בגיל צעיר כזה הם בריאים? אם לא, מהי כמות השעות השבועיות שמומלץ להתאמן בגיל כזה? האם סוג ספורט זה הוא מומלץ לגילאים אלו? אם לא, מה כן?
    תודה רבה!
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעמלות אמנותית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעמלות לילדות

    ד''ר גל דובנוב-רז
    31/03/2009

    שלום אמא..האם התבוננת באימונים? כי מהכרותי עם אימוני התעמלות לילדות - הם אולי נמשכים הרבה שעות אולם אינם בהכרח מאוד אינטנסיביים מבחינת העצימות והדפקים אליהם מגיעים. החלק הטכני עם האביזרים, אימוני הגמישות ושווי המשקל לוקחים חלק נכבד מהזמן. וכעת לנושא ה'בריא-לא בריא'... מתעמלות רבות מתחילות את הקריירה שלהן בגילאים צעירים עוד יותר. כל עוד הפעילות מלווה באוירה מהנה וספורטיבית, בתזונה נכונה, בשינה מספקת ותפקוד בבי"ס ובמשפחה - אין בעיה. החשש מפגיעה בגדילה די הופרך ע"י מחקרים מהשנים האחרונות, אך סיכון הפציעות הקיים בכל ספורט, והשכיחות הגבוהה של הפרעות אכילה בתחומי ספורט אלו, דורשים תשומת לב מוגברת מצד המאמנות וההורים. העיקר - שתהנה וללא לחצים חיצוניים מיותרים. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת בבקשה

    אמא לילדה
    01/04/2009

    קודם כל, תודה רבה על תשובתך המהירה והמאירה.
    מהצפיה שלי באימונים, הבנות אכן לא מגיעות לדפקים גבוהים, משום שרוב האימון מוקדש לתרגילי גמישות וכח, וחזרה על התרגיל הקבוצתי עליו עובדים באותו זמן. מה שמדאיג אותי זה הגשר, ובעיקר הירידה לגשר מעמידת ידיים, כאשר נראה שהגב מקבל זוית לא טבעית... אמנם רק הבנות המתקדמות עושות את זה, אבל זה בהחלט הכיוון. דבר נוסף זה השפגט. מי שלא מגיעה לשפגט מלא, אחת המאמנות נשענת עליה בכתפיים עד שהיא מגיעה לרצפה. כמו כן, לגבי האוירה - מופעל לחץ על הבנות שמי שלא מגיעה לאימון "לא תתקדם" או "לא תשתתף בהופעה".
    אני מודה לך מאד על תשובתך.
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צודקת - בעיות פוטניאליות נוספות

    ד''ר גל דובנוב-רז
    06/04/2009

    כפיפות רבות לאחור, כמו בשחיית חזה ופרפר, קפיצה לגובה והתעמלות קרקע עלולת לגרום לשבר מאמץ של חלקים בחוליות עמוד השדרה. למרות שנשמע מפחיד - לא מאוד נפוץ, ולא מסוכן אם מגלים בהקדם. ההסתמנות תהיה כאבי גב עמומים המחמירים בנטיה לאחור.
    לגבי הלחץ המופעל - זו מנת חלקו של הספורטאי התחרותי. צריך למצוא את האיזון בין ההנאה של הילדה והצורך לאימונים רבים, כולל בבית.. המלצתי הפרקטית היא - היו עם אצבע על הדופק.. וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום