לא יודע כבר מה לעשות...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לא יודע כבר מה לעשות...
    בדוי
    15/10/2008

    שלום, אני * (מעדיף לא לרשום שם). ואני בן 15. אני כל הזמן מרגיש מדוכא, לפעמים ממש עצוב. אני לא כ"כ יודע איך להסביר... ואני מפחד להיות לבד כשלילה. בכללי אני 90% מהיום עצוב ומדוכא וזה לא נעים לחיות ככה, כל הזמן עם הרגשה כזאת. אני גם נורא מבולבל מהרבה בחינות... מינית, אני לפעמים קורא באינטרנט על פסיכולוגיה ורואה סיפטומים ולפעמים יש לי כאלה, כמו הדיכאון למשל. אם זה משנה כשהייתי קטן אז קרוב משפחה היה אוהב לגעת בי וללטף אותי. כמובן שהמשפחה שלי ניתקה איתו קשר כשאמא שלי גילתה. אני חושב לפעמים שפשוט בא לי לדבר, על דברים שכואבים לי אבל אין לי עם מי. אני לא רוצה לספר למשפחה, לא לחברים ולא לאף אחד שאני מכיר, אז אני פשוט חושב על זה בראש וזה מייסר אותי. אני מקווה שזו רק תקופה של גיל ההתבגרות, מקווה לתשובה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודע כבר מה לעשות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון או גיל התבגרות ואולי שניהם?

    ד``ר אליהו סמואל
    15/10/2008

    לנער שלום

    התחושות שאתה מפרט בעלי אופי יציב ומתרחשות רוב שעות היום ולתקופה ארוכה יחסית.
    מדובר כנראה במצב שהוא מעבר לבעיית גיל ההתבגרות. תופעת דיכאון בגיל זה שכיחה ויש לה פתרונות ריפוי מצוינות.

    חשוב לבקש מההורים ,כי אתה מעוניין לפנות לשיחות עם פסיכולוג קליני או פסיכיאטר, אינך חייב לפרט.אני נוטה להאמין שגם הם חשים במצוקתך. רצוי לבחון גם פרשנויות אחרות ,מעבר לרעיון השחוק שמדובר בגיל ההתבגרות, מאחר ואין זה הכרחי לסבול מתחושותיך בשם הלך רוח רומנטי המייחס לגיל זה כאב וסבל .זה יעזור לך בלימודים, ביחסים בין אישים וכמובן באיכות החיים שלך.

    במידה ואתה מהסס לפנות להוריך. תוכל לפנות לער"ן בטלפון, למרפאת מתבגרים באזור מגוריך או ליועצת בית הספר. מדובר במקורות הפניה בהם אינך חייב לשתף את הוריך.

    בהצלחה
    ד"ר סמואל אליהו
    פסיכיאטר ילדים ונוער
    עמית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו