מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סקרואיליטיס לאחר לידההילה29/07/2011
שלום,
ילדתי לפני שלושה שבועות, לידה ראשונה ורגילה, נמשכה 11 שעות, נגמר לי האפידורל באמצע והבנתי מהדולה, מבעלי ומהמיילדת שלחצתי מאד מאד חזק (ברמה שהמיטה התרוממה...)
כשבוע לאחר הלידה הופיעו כאבים עזים באגן שמאל וחוסר יכולת לזוז בחלק משעות היום, כולל פיק ברכיים וכאבים בנרתיק. במיון אבחנו זיהום באפיזוטומיה וטופלתי באנטיביוטיקה וקצף. ההסבר שנתן הגניקולוג במיון ובמוקד לאחר מכן (בעקבות תגובה אלרגית שפיתחתי והתבטאה במעין עקיצות על כל הגוף) הייתה שהאסור מעוצבב ומקרין לגב ומשם הכאבים
כשבוע לאחר מכן הדלקת בנרתיק עברה והכאבים נמשכו כולל מוגבלות קשה בתנועה וגרירת רגל, אורטופדית אבחנה סקרואיליטיס ובצילום רנטגן נראתה הצרות באגן שמאל ומעט שינויים ניווניים. היות ואני מניקה, לא קיבלתי שום טיפול תרופתי ונשלחתי לפיזיותרפיה (טרם התחלתי, רק נקבע לי תור)
בדיקה נוספת על ידי פרופ' לגניקולוגיה פרטי אליו פניתי אתמול אששה שמדובר בסקרואיליטיס, אלא שהוא המליץ להימנע ממאמץ ופעילות בשלב הדלקתי של המחלה ולפיכך שלא להתחיל פיזיותרפיה בשלב זה (אלא רק בשלב מאוחר יותר, כי נוסף לכל יש לי צניחה משמעותית של רצפת האגן). לאחר התייעצות טלפונית עם פארמקולוג נרשם לי אביטרן לעשרה ימים (אין בעיה עם הנקה) על מנת שהדלקת תעבור מהר יותר.
מספר שאלות:
1. האם עלי לעשות פיזיותרפיה או להמתין לאחר סיום הכדורים או מעבר לכך?
2. איך אוכל לדעת האם מדובר בסקרואיליטיס או ב- Ankylosing spondylitis? שואלת כי ממש לפני הכניסה להריון סבלתי כחצי שנה מדלקת חריפה במעיים שהתבטאה בדימום ללא כאבים, טופלתי בחוקני רפאסאל לאחר שתרופה אחרת שאיני זוכרת את שמה לא עזרה) והדימום פסק. על מנת לשלול כוליטיס עברתי קולנוסקופיה שיצאה תקינה למעט מעט טחורים פנימיים. האם יכול להיות קשר? הכאבים באגן שמאל הופיעו במהלך השליש השלישי של ההריון אך לא היו חריפים ברמה המגבילה תנועה כמו כעת, לאחר הלידה
3. לאיזה רופא עלי לפנות על מנת להבין האם מדובר בבעיה כרונית המצריכה טיפול לטווח הארוך או התפרצות נקודתית כתגובה לטראומת הלידה?
סובלת מאד בינתיים, ומוטרדת,
אודה לתשובה בדחיפות
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקרואיליטיס לאחר לידה - דחוף
הילה01/08/2011מקפיצה - אודה לתשובה, בינתיים נקבע תור לשבוע הבא לפיזיותרפיה, התחלתי לקחת כדורי אביטרן ועברתי טיפול כירופרקטי אחד. יש הטבה לפחות בחלק משעות היום, מקווה שהיא לא זמנית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסקרואיליטיס לאחר לידה - תגובה
ד''ר ג'יזל גודארד01/08/2011נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

