לופוס מעבדתי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לופוס מעבדתי
    הדס
    03/11/2012

    שלום, נגשתי לבדיקות דם, לבדוק קרשיות יתר, בעקבות 2 הפלות ברצף, (שבוע 8-9)לפי בדיקות הדם, ANA חיובי, אנטי DNA חיובי (15) כל שאר בדיקות הדם, כולל ס.ד הכל תקין!! תחושה כללית טובה ללא תסמינים של לופוס. גם בנוגע לקרישיות הממצאים תקינים לחלוטין. נפגשתי עם ראומטולוג שאמר: 1. להזהר מהשמש. 2. אין בכלל בעיה לנסות ולהכנס להריון. 3. במידה ולא צץ שום דבר בשנה הקרובה, לבצע שוב את כל הבדיקות לשם מעקב.
    הוא ציין שהוא בפעם הראשון נתקל במקרה כזה ושבדר"כ ע"פ תסמינים נגשים לבדיקות הדם שמאששות לופוס.
    אשמח לחוות דעת נוספת, אם באמת אין שום בעיה להכנס להריון ועד כמה להמנע מהשמש? אני מתארת לעצמי שאין לדברים תשובה מוחלטת, אבל אולי אתה נתקלת בעבר במקרה דומה.
    תודה, הדס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לופוס מעבדתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופוס מעבדתי - תגובה

    ד''ר יאיר מולד
    04/11/2012

    1) תתיעצי עם גניקולוג לגבי הריון הבא
    2) לפי הבדיקות המצורפות, קיים חשד מעבדתי ללופוס, אך אני מבין שאת אתסמינית, כלומר אין עדות קלינית ללופוס. לכן ההמלצה להימנע מחשיפה לשמש. הריון ןולידה הם גורמים העלולים לגרום להתפרצות זאבת בחולה עם נטיה לכך, כמו במקרה שלך. אין מניעה להריון, אך את צריכה להיות בזמן ההריון במעקב של ראומטולוג וגניקולוג מומחה להריון בסיכון מגבר. אני מבין שהבדיקות ל- APLA היו תקינות, אם כך אין צורך בטיפול תרופתי. ממליץ להשלים הברור המעבדתי ע"י בדיקת נוגדנים anti Ro, La, Sm, RNP- עדיף לפני הריון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו