מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אלרגיה לליריקהיערה11/01/2010
ד"ר אבלין שלום,
אני מתנצלת מראש על השאלות המרובות...
התחלתי לקחת את הליריקה כמו שכתבת. אחרי יומיים התחלתי להתגרד נורא והופיעו לי כל מיני נקודות אדומות משונות על העור.
בחיים לא פיתחת תגובה אלרגית לשום תרופה או מאכל.
יכול להיות שאני אלרגית לליריקה?
בינתיים הפסקתי לקחת אותה, היא גם גורמת לי להיות עייפה מאד. (והגירוד עדיין לא עבר!)
מה לעשות עכשיו?
בעוד כמה ימים יש לי תור לנוירולוג, מה אני יכולה לבקש ממנו שירשום לי על מנת שיעזור לריכוז? (כי בינתיים אני לא יכולה ללמוד בכלל... ).
יש סיכוי שמודפיניל יעזור? או שהנזק מהתרופה רב מהתועלת? לנסות אולי סימבלטה?
או שעדיף פשוט לא לקחת כלום?
תודה רבה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר יעקב אבלין12/01/2010נעמה שלום,
אלרגיה לליריקה אינה שכיחה אבל היא אפשרית. אם כך המצב יש לנסות טיפול חלופי, כמו למשל סימבלטה. תרופה זו עשוייה גם לעזור לריכוז בפיברומיאלגיה. מודאפיניל (פרוביג'יל) היא תרופה מעוררת אשר לא הוכחה כיעילה באופן ספציפי בפיברומאילגיה אך יש חולים אשר מדווחים על שיפור עם תרופה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה +שאלת מינון
יערה12/01/2010מה המינון המומלץ לסימבלטה?
אולי זה יעזור לי גם נגד הדכאון, כי במצב העכשווי, אני כל היום יושבת ובוכה כי אני לא מצליחה ללמוד.
תודה רבה רבה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר יעקב אבלין12/01/2010המינון הרגיל של סימבלטה הוא 60 מ"ג ליממה. בדרך כלל כדאי להתחיל במינון של 30 מ"ג ולקחת אותו בשעות הערב עם אוכל. כעבור כשבועיים ניתן לעלות למינון המלא, אם אין תופעות לוואי מיוחדות. אכן, סימלטה עשוייה להועיל גם מבחינת כאבים וגם מבחינת דיכאון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

