תסמונת רנו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תסמונת רנו
    אלי
    13/01/2010

    שלום.אני סובל כמה שנים מידיים שקרות רוב הזמן(בעיקר בחורף) וגם קצת מחליפות צבעים(סגול,כחול,אדם,לבן).עשיתי כמה וכמה בדיקות דם וצילום חזה ואקו לב וקפילורוסקפיה ועוד כהנה וכהנה בדיקות שלאחריהן הראומטולוג קבע שזו רק תסמונת רנו.יש לי כמה שאלות:

    1)הוא הזכיר שאסור אסור אסור לי לעשן.אני עצמי לא מעשן אבל אולי עישון פאסיבי כן.רציתי לדעת האם זה מסוכן יותר מהרגיל בשבילי ולמה?

    2)כמו כן הוא אמר שעלי להימנע מחשיפה (או חשיפה מרובה) לשמש.שוב זו הוראה שתקפה לגבי כל האנשים בעצם אז רציתי לדעת האם זה מסוכן יותר מהרגיל בשבילי ולמה?

    3)האם תופעת הרנו יכולה להתפתח למחלות ראומטיות אחרות עם הזמן(יש לי ANA חיובי משום מה אבל כל השאר בסדר).

    4)בבדיקת הקפילרוסקופיה כתוב ככה "יש drops באופן כללי.ביד ימין אצבע 2:שטח מרכזי עם 2 מגה-קפירלות,ללא פלקסוס" מה זה אומר?

    תודה רבה ויום טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תסמונת רנו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    13/01/2010

    אלי שלום,
    רינו הוא מצב הנובע מהתכווצות קיצונית של כלי דם קטנים באצבעות. מצב זה יכול הלופיע לכשעצמו, ללא כל מחלה נילווית, אך בחלק מהמקרים מהווה סימפטום של מחלה אוטואימונית אשר פוגעת בכלי הדם הקטנים. כך או כך, כדאי מאד להמנע מעשן סיגריות, זאת מכיוון עישון גורם גם הוא לכיווץ כלי דם ועלי די כך עלול להחמיר את המצב עד כדי התפתחות של כיבים בעור האצבעות. מובן שעישון פסיבי פחות חמור מעישון פעיל אבל במידת האפשר רצוי לצמצם גם את החשיפה הזו.
    הנושא של חשיפה לשמש אינו מתקשר ישירות לרינו אלא למחלת הזאבת (לופוס) אשר עלולה להיות מוחמרת על ידי חשיפה לשמש או לקרינה אולטראסגולה. לופוס היא אחת המחלות האוטואימוניות אשר עלולה לגרום לתופעת רינו.
    תופעת רינו עלולה להיות סימפטום מוקדם של מחלה אוטואימונית אשר הולכת ומתפתחת בהמשך. אמנם, בקרים רבים התופעה נותרת בעינה ללא התקדמות. מצד שני הנוכחות של נוגדן עצמי מסוג ANA מצביעה גם כן על נטייה אוטואימונית. גם התיאור של הממצאים בקפילרוסקופיה "חשוד": מתוארים איזורים במיטת הציפורן בהם יש מיעוט של כלי דם ובמקביל כלי דם מורחבים (מגה - קפילרות). תמונה זו גם כן מעלה חשד להתפתחות של מחלה אוטואימונית בהמשך.
    בשורה התחתונה, נראה שיש צורך להמשיך להיות במעקב ראומטולוגי מסודר על מנת לזהות בהקדם תסמינים חדשים של מחלות אוטואימוניות, אם אלו יופיעו. יחד עם זאת, העובדה שתופעת הרינו קיימת כבר מספר שנים ועדיין לא התפתחה מחלה מוגדרת כלשהיא, מעודדת לכשעצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אלי
    15/01/2010

    עזרת לי מאוד.

    שיהיה סופשבוע מקסים!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמונת רנו מיזה 6 שנים ...

    חווה אלקיים
    15/10/2010

    שלום שמי חווה אלקיים אני בת 53 סובלת מהמחלה ב6 שנים האחרונות מיזה שנתיים מקבלת טיפול בהדסה עין כרם אילופרוסט אחד לשבוע .

    ברצוני לשאול כמה שאלות שקשורות למחלתי :

    1. האם התגובות של התיסמונת בחורף שהידיים נעשות כחולות וכואבות לי מאוד האם זה
    זה קשור ששני אצבעותיי הימניות ושני אצבעותיי השמאליות אין בהם אף תחושה ?

    2. בקיץ האצבעות מתנפחות וכואבות מאוד האם זה שייך לתסמונת מאחר בחורף
    האצבעות כחולות וקרות מאוד ובקיץ הפעולה הפוכה , אין באפשרותי להרים עם
    הידיים דברים אפילו קלים כי הידיים מאוד חלשות וכואבות מאוד ?

    3. מיזה שלושה שבועות אני חשה את רגל שמאל חלשה מאוד יש לי חולשה שמתבטאת
    לכל אורך רגל שמאל שזה מגיע עד מתחת לחזה , אני נוגעת ברגלי ולא חשה אותה
    ולפעמים תחושה שהרגל קפואה מבפנים שזה גורם לי חולשה נוראית וכאבים , האם
    זה שייך לתסמונת רנו ?

    4. התרופות שאני נוטלת הם : אספירין פעם ביום , סמבסטין 20 מ"ג כדור 1 בלילה
    מיזה שבוע הפסקתי לקחת סימבסטין מאחר ואני חושבת שהחולשת שרירים שיש לי
    ברגל שמאל נובע מהסימבסטין . סיפרתי לרופא את הבעייה שלי הוא ביקש שאני יפסיק
    את הסמבסטין והוא נתן לי ליטול תרופה חדשה ליפיטור האם הליפיטור יותר טובה
    מהסמבסטין , האם תוכלי לשלוח לי חומר על המחלה ?
    כתובתי היא : רחוב ברל - לוקר 25/28 ירושלים 93282 .

    4.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חווה שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    17/10/2010

    נא לפנות לפורום ראומטולוגיה באתר BEOK

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו