ana חיובי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ana חיובי
    ד.
    02/03/2010

    שלום רב.מזה כמה שבועות אני סובלת מכאבים "נודדים" ברגליים ולפעמים בכפות ידיים ובשוקיים בצורה סימטרית,אבל רוב הכאב מתרכז בכפות רגליים ובשוקיים ולא בפרקים אלא ברקמות ולרוב בשעת המנוחה או בלילה בזמן השינה.כשאני קמה ומתחילה ללכת הכאב פוחת.כמו כן יש לי צמרמורות ללא חום,כאב גרון,כאב לא חזק באוזניים והרגשת חולי.אבל הכל מאוד-מאוד מינורי ויש ימים טובים יותר כך שאני מתחילה לחשוב שהבראתי ואז הכל חוזר שוב.עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות,ויטמין D קצת מתחת לנורמה ושקיעת דם 22 אבל ANA יצאה חיובית.האם זה סימן ללופוס או שזה יכול להיות ויראלי?
    ועוד שאלה:האם העובדה שאין לי פיקה וסכוס בברך עקב תאונת דרכים יכולה לגרום לANA חיובי.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ana חיובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד. שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    06/03/2010

    מחלת זאבת-לופוס מתאפיינת בדלקת במפרקים, תפרחת בעור, כאבים בחזה שמתגברים בנשימה, ועוד בנוכחות רמה מוגברת של ANA (נוגדנים כגנד הגרעין). על מנת לחשוד בזאבת-לופוס ע"פ ANA חיובי בלדבד כדאי למצוא רמה של 1:160 או יותר.
    כמובן שמחלה לא נקבעת ע"פ בדיקת דם אלא שילוב של תסמינים קלינים, ממצאים בבדיקה גופנית, ובדיקות דם יחד.
    במידה וקיים חשד לזאבת-לופוס, ורמת ANA חיובי חזק, אז שולחים בדיקת דם לנוגדנים כנגד דנ"א.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו