נוקשות איומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נוקשות איומה
    אפרת
    16/03/2010

    שלום, אני בת 27 וחליתי לפני כשנה וחצי בדלקת פרקים. אני נוטלת 2 פלקווניל ביום, מתוטרקסט - 10 מ"ג בשבוע. בחודשיים האחרונים החלה נוקשות של ממש בידיים שמונעת ממני לעשות דברים רבים - האם מצב זה הפיך?? . הרואמטולוג שלי רשם לי בנוסף 7.5 מ"ג של פרדניזון ליום - האם יש תופעות לוואי במינון כזה?. שאלתי האחרונה היא לגבי אנברל - האם זה טיפול של מס שנים או שזה תלוי בן אדם? האם יש כאלה שמבריאים תוך תקופת זמן קצרה יחסית? האם ישנו סיכוי שטיפול זה יביא להחלמה מלאה ושלא אזדקק לו שנית?.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוקשות איומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    17/03/2010

    אפרת שלום,
    נוקשות, ובייחוד נוקשות בוקר, הם סימפטומים אופייניים של דלקות מפרקים. תופעות אלו בהחלט אמורות להשתפר עם הטיפול בדלקת. פרדניזון במינון של 7.5 מ"ג ליום אינו גורם תופעות לוואי חמורות אבל ככלל, ככל שנוטלים סטרואידים למשך פרקי זמו ארוכים יותר תרבים הסיכויים לסיבוכים. המגמה צריכה להיות לרדת במינון הסטרואידים בהקדם האפשרי וזה ניתן לעשות באמצעות התרופות האחרות שאת נוטלת. אנברל היא תרופה אנטי דלקתית יעילה בדלקות מפרקים. לרוב הטיפול הוא ממושך (שנים). הבראה מלאה מדלקת מפרקים היא דבר נדיר יחסית אם כי יש מקרים של דלקת שהיא תגובתית למחלה חריפה (למשל בעקבות מחלה זיהומית) אשר עשויים לחלוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו