סיוגרן ואלקליין פוספטז

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סיוגרן ואלקליין פוספטז
    תמי
    09/04/2010

    האם סינדרום סיכה שנמצא במיפוי בלוטת רוק יכול להעיד על תסמונת סיוגרן? (סובלת בנוסף גם
    8 חודשים מכאבי פרקים בידיים ולאחרונה גם כאב בשכמות)
    והאם עליה בכל התקופה הזו באנזים אלקליין פוספטז (כרגע עומד על 187) יכולה להיות מוסברת ע"י תסמונת הסיוגרן או על איזשהו סיבוך מהתסמונת? היתה גם עלייה באנזימי כבד לתקופה מסויימת
    ואחר כך ירידה לגבול העליון, כל שאר הבדיקות הראומטולוגיות תקינות כולל אול כבד איזואנזימים
    לא מראים דבר חריג . האם ידוע על עלייה ברמת האנזים בתסמונת כחלק מהמחלה?
    מודה מראש לתשובתך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיוגרן ואלקליין פוספטז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/04/2010

    תמי שלום,
    ממצאים של יובש עיני המודגמים בבדיקת עיניים ושל יובש בפה, המודגמים במפוי בלוטת רוק, יכולים להתאים לאבחנה של סיוגרן למרות שאינם ספציפיים לאבחנה זו. בסיוגרן מצפים לראות גם נוגדנים עצמיים אופיניים (anti Ro/ant/La) וכמו כן ממצאים אופייניים בביופסיה של בלוטות רוק. השילוב של יובש ושל כאבי מפרקים אכן מגביר את הסיכוי שאכן מדובר בסיוגרן אבל עדיין צריך להוכיח אבחנה זו.
    עלייה ב - Alkaline phosphatse אינה אופיינית במיוחד לסיוגרן אך עלולה להופיע במחלות אוטואימוניות אחרות שמערבות את הכבד כמו Primary billiary cirrhosis ואחרות. במחלת סיוגרן יש שכיחות מוגברת של מחלות אוטואימוניות אחרות כך שתיאורטית השילוב אפשרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה נוספת

    תמי
    12/04/2010

    אילו סיבות / מחלות אחרות יכולות להיות משולבות שיכולות לגרום לעלייה באלקליין פוספטז מלבד
    מה שציינת -האם דלקת במפרק הירך יכולה לגרום לכך? מחלת פאגט?
    אולטרסאונד כבד היה תקין מלבד כבד עם מרקם מעט הדי מגורגר כנראה עקב הסננה שומנית כתמית וכיס מרה מדגים משקע בכמות קטנה,ללא עיבוי דופן דרכי מרה בגדר התקין.-האם יתכן צירוזיס ?
    האם היית ממליץ לבצע ביופסיית כבד?
    מודה מראש לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    תמי שלום,
    מחלות עצם כמו מחלת פאג'ט אכן יכולות לגרום לעלייה ברמת הפוספטאזה האלקאלית. לגבי הממצאים בכבד - כבד שומני היא בעייה נפוצה אשר יכולה לגרום לעלייה באנזימי כבד ולעיתים עלולה להתקדם לכדי נזק משמעותי יותר לכבד. כדאי להתייעץ עם מומחה כבד (הפטולוג) בנוגע לשיקולים בעד ונגד ביופסיית כבד במצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו