פיברומיאלגיה לופוס ובצקות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיברומיאלגיה לופוס ובצקות
    קרין
    25/04/2010

    אני בת 52 סובלת שנים רבות מלופוס ופיברומיאלגיה,סכרת. לאחר התקף פיברו קשה שבו היה מעורב מערכת העצבים ההקפית כולל כאבי בטן והכאות מרובות במשך חודש ואישפוז ממושך אני נוטלת ליריקה 300 גר ליום + אלטרול. השנה האחרונה אובחנתי במיופסיאל כרוניק באזור הפנים, עם לחץ באזור וסחרחורות וטופלתי ב-depalept שבנתיים הופסק וכיום מטופלת בליריקה.לאחרונה נוספו בצקת קשה באזור הרגליים עד הברך,פנים נפוחות ובטן של סוף הריון, עברתי אולטרסאונד בטן ואין מיימת. בדיקות תפקודי כבד וכליות תקינות, אלבומין תקין,הידיים נפוחות וכואבות(פרקים),קמה מישיבה או שכיבה עם משקולות ברגליים וקושי ללכת,ונוספתי המון ק"ג ב-3 החודשים האחרונים. מה עוד אפשר לעשות? האם הבצקת יכולה להיות קשורה לפיברו? אבקש עזרה או הנחיה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/04/2010

    קרין שלום,
    פיברומיאלגיה אינה גורמת לבצקות משמעותיות, אם כי יכולה להיות תחושה סובייקטיבית של נפיחות - שאינה מתבטאת בצבירת נוזלים של ממש. עם זאת ליריקה היא תרופה שעלולה לגרום לבצקות - לעיתים אפילו בצקות משמעותיות. יתכן שכדאי לנסות להפסיק את הליריקה לזמן מה ולראות אם יש שיפור משמעותי במצב.
    מצד שני כמובן חשוב מאד לבצע הערכה של מצב מחלת הלופוס. בהקשר זה יש מספר פרמטרים אחריהם חשוב לעקוב, לרבות כמו החלבון בשתן (וממצאים נוספים בבדיקות השתן), רמת הנוגדן anti DNA, רמת המשלים (C3, C4) ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו