טיפול קצר בסטרואידים ואבחון לופוס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול קצר בסטרואידים ואבחון לופוס
    חבלזי
    11/07/2010

    אני נמצאת בעיצומו של תהליך בירור החשד ללופוס בעקבות כאבים בפרקי הידיים וקשיון בוקר עיקש (ana חיובי). לפני כשבוע וחצי אושפזתי בבית החולים בעקבות מנינגיטיס נגיפי ותסמונת פוסט LP וטופלתי למשך חמישה ימים בפולס קצר של סטרואידים (שלוש מנות ליום במשך יומיים, אחר כך שתיים למשך יומיים נוספים, ולבסוף מנה אחת). שאלתי היא האם אוכל להמשיך בבצוע הבדיקות לאבחון לופוס (תפקודי קרישה, אימונולוגיה, אנדוקרינולגיה) מיד או שעלי להמתין עד שהגוף יתנקה מסטרואידים, ואם כן, כמה זמן. במילים אחרות, האם לטיפול בסטרואידים יש השפעה על רמות הנוגדנים העצמיים כפי שהן מופיעות בתוצאות הבדיקות. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבלזי שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    11/07/2010

    השילוב של דלקת בפרקים, דלקת קרום המוח, ANA חיובי- יש סיכוי סביר שמדובר בלופוס/זאבת.
    אני מניחה שלקחו בדיקות כמו נוגדנים ל-DNA ואחרים.
    המטרה של טיפול בסטרואידים היא דיכוי של מערכת החיסון ולכן צפוי שתהיה ירידה גם ברמת נוגדנים בדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו