לקיחת פלקווניל ללא אבחנה מוחלטת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לקיחת פלקווניל ללא אבחנה מוחלטת
    אנון
    13/10/2010

    שלום,
    כ3.5 חודשים אני מרגיש חלש, החולשה באה בגלים. בבדיקות דם שביצעתי אחת לשבועיים בחודשיים האחרונים משלים הC3 חרג למטה וחזר לנורמה לסרוגין. הANA עלה לערכים גבוליים (1.1 לפי מדד קופ"ח מכבי) וחזר לנורמה לסרוגין ובבדיקה אחת מתוך 6 הייתה ספירת דם לבנה נמוכה(לוקופניה?).כל הסיפור התחיל בכלל בחשד לפריקרדיטיס(קריטריון נוסף) - לא היו סימנים קלינים אבל התאור שלי וההרגשה שלי החשידו למרות שאקו לב (4 פעמים) לא הראה כלום.
    הייתי אצל: 2 פנימאים, 3 ראומטולוגים ו2 קרדיולוגים. אחד הראומטולוגים אומר שיש חשש לזאבת ונתן פלקווניל, ה2 האחרים (והיותר "בכירים") טוענים שזה לא מתאים ממש לזאבת - מקסימום למחלת קולגן דומה אבל הסתייגו מהתיוג של זאבת. האמת שאני מבין אותם, מתוך הבדיקות לא צועק שום דבר החוצה שהוא מוחלט.

    היות ואני מיואש ועדיין לא מרגיש טוב חשבתי אולי לקחת פלקווניל למשל חודשיים שלושה רק כדי לראות אם זה עושה משהו. אם אין שינוי אז אפסיק, אם יש שינוי לטובה אז ממש לא אכפת לי אם זה הפלקווניל או משהו שעבר מעצמו כי פשוט החיים הם סיוט כרגע.

    רציתי לדעת מה דעתכם לגבי גישה זו.
    נ.ב: כבר בדקתי שדה ראייה וכל מה שנחוץ. רק נותר לקבל החלטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנון שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    13/10/2010

    מחלת זאבת/לפוס מתבססת על סמך תסמינים, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות דם כלליות ומיוחדות.
    במחלת זאבת/לופוס יכול להיות ANA חיובי, רמת משלים 3C נמוכה, לאוקופניה ופריקרדיטיס.
    בנוסף יכולים להיות פריחה בעור, דלקת בפרקים, פגיעה בכליות או מוח.
    בבדיקות המיוחדות ככל ש-ANA גבוה יותר ובנוכחות רמה גבוה של של נוגדנים לדנ"א (DNA) .
    פלקווניל הוא טיפול ראשוני והכרחי בזאבת/לופוס.
    ניתן לטפל בחולים שיש חשד למחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך...

    אנון
    13/10/2010

    תודה על התשובה.
    כמובן שאחרי 3 חודשים הפכתי את האינטרנט מכל הכוונים, אני מכיר את כל הקריטריונים וכו...
    השאלה שאליה הייתי מבקש התיחסות היא ההחלטה האם לקחת פלקווניל כאשר המצב אינו "צועק" זאבת. כפי שהזכרתי, ראומטולוג אחד אמר לקחת (ונתן מרשם), אחר אמר שניתן לשקול והשלישי אמר שאין לו מספיק נתונים.

    בסופו של דבר על פניו ההחלטה בידיים שלי כי אם אני לא אנהל את העניין אף אחד לא ינהל אותו בשבילי. אז רציתי לדעת מה דעת המומחים בפורום הזה לגבי התחלה של לקיחת פלקווניל גם במקרה גבולי כמו שלי כדי לראות אם זה עוזר. אם זה עוזר - מעולה ואם לא - אני מניח שאוכל להפסיק. אני חושב שזו האופציה העומדת בפני כרגע. דעתך תתקבל בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנון שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    14/10/2010

    לעיתים מחלה אוטואימונים מסתמנת בצורה חלקית בתחילה ובהמשך (במשך שנתיים בדרך כלל) מופיעים תסמינים נוספים ואפשר לסווג את המחלה באופן וודאי.
    במחלה (UNDIFFERENTIATED CONNECTIVE TISSUE DISEASE (UCTD
    יכול להופיע כתת-קבוצה של LUPUS LIKE או דמוי לופוס.
    במצבים האלו מקובל להתחיל טיפול בפלקווניל.
    לפי הנתונים שמסרת אני חושבת שזה המצב שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי המינון המקובל

    אנון
    15/10/2010

    תודה על תשובתך
    הראומטולוג שלי נתן 200מ"ג פעמיים ביום. כלומר 400 מ"ג ביום.
    האם זה מינון מקובל למצבים כאלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו