הייתי, למדתי, הכרתי ואפילו הופתעתי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הייתי, למדתי, הכרתי ואפילו הופתעתי
    סמדר
    30/03/2014

    טוב,

    בד"כ אני לא נוטה להשתמש בפורומים אבל כאן אני יחרוג ממנהגי לטובת ולמען הכלל שגם אחרים יוכלו ללמוד מניסיוני בטרם יעשו כל פעולה משמעותית (כולל ניתוח)אני יכולה לספר לכם/ן שעברתי המון רופאים בתחום שטיפלו בי במסירות רבה, גם הבכירים שבניהם וגם הזוטרים שבניהם.
    המלצתי בראש ובראשונה, ללכת עם הלב ועם הרגש והאינטואיציה שלכם מי הוא הרופא הטוב ביותר עבורכם. בכל מקרה ולא משנה כמה אתם סומכים על הרופא, חוו"ד שניה!

    אספר לכם קצת על הניסיון שלי (יש מידע שאתם לא יודעים עליו בוודאות וגם חלק נכבד מהרופאים בארץ או שלא יודעים עליו או שלא יודעים לתת מענה עליו גם הבכירים ביותר בארץ).

    מאוד בקצרה, בגיל 30 בעקבות התקף גדול הבחינו שיש לי אפילפסיה, אפילפסיה קשה מאוד ושאני נמצאת במצב מאוד קשה, ואני עמידה לטיפול תרופתי כלום לא עזר, הייתי כמו מתה ולאחר כחודש וחצי יצאתי מביה"ח במצב סביר כשאני לא זוכרת כלום!

    הסתבר לי שאני חולת אפילפסיה שעמידה לטיפול תרופתי ושהמוקד האפילפטי אצלי הוא האונה הטמפורלית הימנית. ההמלצה לחלק מהטיפול בחולים כמוני - ניתוח, קוצב...

    לאחר התייעצות עם הרופאים הבכירים ביותר בארץ ולאחר שלפני ביצוע ניתוח ועשיתי והשלמתי את כל הבדיקות לשם ביצוע ההליך.

    למזלי!!! ההליך היה ארוך עד להשלמת כל הבדיקות (בהחלט מזל משמיים)

    במשך כל התקופה הייתה רופאה שמאוד התחברתי אליה ושהרגיש לי מאוד נכון להמשיך ולהיות מטופלת אצלה במסגרת קופת החולים ולא לפנות לרופאים אחרים (להיות כמובן ברקע עם רופאים אחרים ולקבל את המלצתם חוו"ד שניה ).
    ואכן האינטואיציה שלי לא אכזבה אותי וגם הפתיעה מאוד את בעלי ואותי ואת קהילת הרופאים בארץ לאור הממצאים שהיא "עלתה" עליהם שרופאים - פרופ' אחרים לא עלו עליהם.

    כפי שכתבתי אני חולת אפילפסיה שעמידה לטיפול תרופתי ואני חוטפת על בסיס יום יומי התקפים (במינימום כ-3 התקפים ליום!) ההתקפים נחשבים בין ההתקפים הקלים ביותר אך בהחלט פוגעים באיכות חיי.

    הרופאה עלתה על זה שיש לי אפילפסיה אוטואימונית ?! מה זה אתם שואלים.... כיצד מטפלים בזה?, כיצד עולים על זה? גם רופאים אחרים לא ממש יודעים לתת את התשובות המלאות. הכול נמצא במחקרים, אני היחידה בארץ "שעלו עליה" שיש לה את זה וכמוני ישנם עוד. בנס ניצלתי מניתוח שבוודאי לא היה מועיל לי לאור הממצאים.

    גם אתם, תשאלו על זה! תבדקו! מרבית הרופאים לא יודעים על זה, או קראו על זה במחקרים אך לא בודקים את זה כהליך שבשגרה.

    אשמח לסייע לכם ולפרט יותר, אך המקום פה מוגבל.

    סמדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לסמדר

    טל
    31/03/2014

    האם תוכלי להשאיר מייל או מס טלפון
    מאד אשמח לדבר איתך
    תודה טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה לאחרים וחוו"ד שניה

    סמדר
    31/03/2014

    כמו שכתבתי, המטרה שלי אך ורק לעזור לאחרים!

    לידיעתכם, הלכתי היום לקבל חוו"ד שניה (כמנהגי) ופרופ' שפניתי אליו/ה השיב/ה לי וחזר/ה ממש על אותם הדברים שהרופא/ה / הפרופ' השני/ה השיבה לי.

    לא יודע/ת, במחקר, לא ברור כלום, אי אפשר לדעת כיצד ומה בנוגע לכל השאלות לרבות היריון והמשך הטיפול.

    הבינותי ממנה/ו שכיום בעקבות הממצאים שלי הם התחילו לעשות את הבדיק/ות גם לחולים נוספים....

    ובאשר למחלה, אכן מדובר במחלה אוטואימונית (אפילפסיה אוטואימונית ליתר דיוק) שבה הגוף מייצר נוגדנים אשר תוקפים הגוף עצמו ובעצם "נלחמים" בו.

    אתם מוזמנים לפנות אליי לקבלת מידע נוסף (אינני יודעת אם בפורום מפרסמים את המייל האישי שלי והייתי מעדיפה שלא)

    ההעדפה שלי שתעבירו אתם אליי את כתובת המייל שלכם ואוכל להשיב אליכם מוקדם ככל האפשר.

    לידיעתכם, בחרתי באופציה של קבלת מייל כאשר מתפרסמת הודעה אז אני מעריכה שאוכל להשיב לפניותיכם.

    המקרה שלי די ידוע בקהילת הרופאים וגם הם מתעניינים בו וחלקם אף מתעדכנים מול הרופא/ה הפרופ' שמטפל/ת בי.

    אני משתדלת לשמור על עמימות בנוגע לרופא/ה הפרופ' שטיפלו/מטפלים בי, כי כולם כולל כולם רופאים מוכשרים ואינני רוצה לתת המלצות למי כן ולמי לא.

    רק למסור את המידע...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מדובר במיוקלוניק אסטטיק?

    אורלי
    03/07/2014

    אשמח לשמוע פרטים. מה מצבך כעת? הצליחו לאזן אותך? כיצד? (סטרואידים?)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי, למדתי, הכרתי ואפילו הופתעתי - תגובה

    מיכל רוקר
    31/03/2014

    היי סמדר,
    קראתי בשקיקה את סיפורך!
    אשמח לדעת מה מצבך כיום וכיצד את מטפלת באפילפסיה שלך?
    איך קורה שאפילפסיה הופכת לאוטואימיונית, (משמע שהגוף תוקף את עצמו דרך האפילפסיה)?
    יום נפלא ושפע של בריאות,
    מיכל רוקר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשאלת מיכל וגם תשובות לאחרים

    סמדר
    31/03/2014

    שלום מיכל,

    מצבי בעצם לא השתנה, כפי שכתבתי אני חוטפת התקפים על בסיס יום יומי כ-3 התקפים ליום בממוצע, אני עמידה לטיפול תרופתי.

    הטיפול בתרופות לאפילפסיה שבהם אני משתמשת הן למוג'ין ופירזיום.

    התרופות לא נותנות מענה מלא למחלה. השאיפה במתן התרופות היא שלא יקרה מצב שאני יגיע להתקף גדול.

    באשר לשאלתך, איך קורה שאפילפסיה הופכת לאוטואימונית?

    לא כתבתי ולא אמרתי שהאפילפסיה הופכת להיות אוטואימונית - על השאלה זו אין מענה. מה קדם למה, הביצה לתרנגולות או ההיפך.

    הסברה היא, שהמחלה האוטואימונית היא שגרמה לאפילפסיה ולא ההיפך.

    לשאלתך, אכן מחלה אוטואימונית זוהי מחלה שבה הגוף תוקף את עצמו.

    כיום ההמלצה לטיפול בי, זה טיפול של פלסמהפרזיס (הליך של סינון הדם מהנוגדנים), כפי שנהוג במחלות אוטואימונית אחרות (בדומה לחולי דיאליזה או מושתלי כליות / גידולים ועוד אחרים), בנוסף תוספת של סטירואידים או סוג של כדורים (כימותרפיה קלה) לחיזוק המערכת החיסונית אשר נדרש במסגרת הליך הפלסמהפרזיס.

    שוב, לא ידוע כלום! מה תיהיה ההשפעה של הטיפול על האפילפסיה שכיום אני סובלת ממנה.

    פורום רופאים נכבד מהשורה הראשונה בארץ דנו במקרה שלי ואמרו לי, "אין לך מה להפסיד, במקסימום זה לא יצליח"

    כפי שאמרתי המקרה שלי "עורר הדים" ופתאום קו המחשבה (לפחות בשני בתי חולים שבחרתי להתייעץ עמם) השתנה והם בודקים גם נקודה זו אצל חולים נוספים אחרים.

    הסיבה שטרם התחלתי את הטיפול הניסיוני הוא, שהחלטתי שאני רוצה הריון נוסף , אך שוב לא יודעים מהם ההשפעות עליי / על העובר ולכן אני בסבב של התייעצויות נוסף עם רופאים שמתמחים גם במחלות אוטואימוניות ביחד עם מומחים לאפילפסיה. אני ממתינה לקבל תשובות (אם בכלל יש כאלו).

    דרך אגב, לקח לי המון זמן להשיג אישור מקופה"ח לביצוע ההליך של הפלסמהפרזיס, שכן זה איננו הליך שבשגרה לבצע את זה לחולים כמוני.

    הרופא/ה הפרופ' המטפל/ת נאלצה לשוחח עם רבים מקופה"ח שבה אני מטופלת שיאשרו לי את הטיפול ואכן בסיכומו של יום הם אישרו.

    אני יודעת שהמידע שאני כותבת בשורות הללו מעורר המון שאלות ותהיות והלוואי והיו לי / לרופאים תשובות ברורות יותר אך לצערי אין כאלו.

    אני אופטימית שהרופאים בארץ חוקרים את הנושא לעומק ובתקווה שייתן איזשהו מענה לחולים נוספים כמוני לכשיתגלו כאלו והלוואי ולא יצטרכו להגיע לניתוח בטרם יבדקו את כל הכיוונים וגם את הכיוון הזה.

    אני לא רוצה לעורר פחד בקרב ציבור חולי האפילפסיה, ממש לא, אך כדאי גם לשאול / להתייחס לנושא זה ולשאול / לבדוק את הנושא.

    כפי שכתבתי, זה עדין במחקר!!!

    עצם העובדה שהתחילו ליישם ולבדוק גם חולים נוספים להמצאות הנוגדנים מראה שהם אינם מקלים ראש בעניין ובעצם ממשיכים לבדוק ולברר ולחקור בדומה למדינות אחרות....

    שיהיה לכולנו בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יצירת קשר

    סמדר
    02/04/2014

    טל,

    לידיעתך, שלחתי אליך מייל.

    המשך יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טל שלחתי בשנית

    סמדר
    02/04/2014

    קיבלת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשאלת מיכל וגם תשובות לאחרים - תגובה

    מיכל רוקר
    02/04/2014

    תודה לך סמדר על השיתוף הכן והמפורט.
    מאחלת לך שפע של בריאות והצלחה.
    מיכל רוקר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לסמדר

    ענבל
    25/11/2015

    סמדר שלום ותודה רבה על כל המידע המפורט.
    ידוע לך האם אפילפסיה אוטואימיונית היא מהסוגים שבהן רואים ממצאים ב - mri?
    או שזה סוג שרק רואים מוקד ב eeg, וה mri תקין
    לא מצאתי תשובה לכך, אין כמעט חומר ברשת על זה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי חוו"ד שני מנורולוג

    שק
    06/04/2014

    לא תמיד מומלץ לשמוע חוו"ד מרופא אחר מהסיבה :
    הרופא הנוכחי נימצא איתך כבר הרבה זמן ומכיר אותך יותר טוב
    וגם הרופא השני יתחיל בטיפול - ואי אפשר להפסיק את הטיפול של הרופא הראשון כך שיוצא שלוקחים הרבה תרופות וזה מזיק
    לדוגמא קרה לי מקרה שהלכתי לקבל חוו"ד שני והוא הוסיף תרופה שנייה שלא עזרה ועכשיו אני די תקוע איתה(והיא ממש לא בריאה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדיקה היא ANTI GAD או GAD AB

    סמדר
    28/04/2015

    לא כל הרופאים מכירים, תבקשי שייבדקו.

    ד"א את הבדיקה (לפחות בקופת החולים שלי) את בדיקת הדם שלי לקחו במרכז שבו לוקחים דמים ולא בסניף של קופה"ח.

    ושוב אם הרופא לא מכיר, שייבדוק. כך גם האחיות.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו