אפילפסיה-גנטי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אפילפסיה-גנטי?
    מירית
    06/11/2010

    שלום!
    רציתי לברר אם הייתה לי אפילפסיה מגיל 3-5 ואין לי מאז שום התקף ולא לוקחת תרופות האם בטוח שאלד ילד עם אפילפסיה?

    בנוסף רציתי לשאול היכן אפשר לבצע בדיקות אם אני נושאת גן של אפילפסיה...אם יש כזה דבר...


    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפילפסיה-גנטי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפילפסיה-גנטי? - תגובה

    יסכה מוניקנדם-גבעון
    06/11/2010

    שלום מירית

    היום אנחנו יודעים שיש תסמונות מסוימות של אפילפסיה שיש בהן מרכיב גנטי. זאת אומרת שיש סיכוי שבין 5-10 אחוז שתורישי אותו לילדך. וגם אז לא בטוח שזה יתפתח. לעומת זאת יש תסמונות של אפילפסיה שאין בהם כל מרכיב גנטי. לכן הסיכוי שלך ללדת ילד בריא הוא גבוה מאוד.
    אם זה מטריד אותך את יכולה ללכת לנוירולוג שלך ולברר איזה סוג תסמונת יש לך והאם יש מרכיב גנטי.כמובן שאם יש אפילפסיה במשפחה זה מגביר את הסיכון ולהפך, אם למשל האפילפסיה שלך היתה קשורה לחבלת ראש אז הסיכוי שזה יהיה גנטי הוא כמעט אפסי.

    אין היום גן שיודעים עליו שהוא מסביר אפילפסיה כי יש הרבה סוגים ורק בחלק מהמקרים יודעים על גנים שקשורים.
    אני מציעה שאחרי שתהיי אצל הנוירולוג, תפני ל"ייעוץ גנטי", תבררי בקופה שלך היכן את יכולה לעשות את זה. ותוכלי לקבל מהם תשובות מפורטות בהתאם למצבך.


    בהצלחה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו