הריון חוץ רחמי ראשון.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הריון חוץ רחמי ראשון.
    יסמין כהן
    25/11/2011

    שלום,
    שמי יסמין ואני ב 30. בסוף חודש אוגוסט קיבלתי 2 זריקות MTX להמסת ההריון.
    אמרו לי לחכות 3 חודשים לפני שאנסה שוב להרות. יש לי מספר שאלות.
    1. אמנם עברו 3 חודשים, אבל הבטא שלי התאפסה רק לפני שלושה שבועות וקיבלתי מחזור ראשון מאז לפני שבועיים (חשבתי שגם בחודש שעבר קיבלתי אבל הרופא נשים אמר לי שבערכי בטא של 29 אי אפשר לקבל מחזור ושזה היה סתם דימום, למרות שזה היה ממש כמו מחזור).
    האם כדי לחכות עוד קצת לפני שאני מנסה שוב?
    האם ככל שיחלוף הזמן ככה החצוצרה תחלים יותר ויש סיכוי שהיא תתפקד טוב יותר?
    האם רופא יכול לבצע אולטרסאוד ולבדוק אם החצוצרה כבר בריאה ולא קרועה?
    הייתי בשתי בדיקות ואמרו לי שהרחם שלי נראה מעולה ואי אפשר לדעת שעבר עליי הריון חוץ רחמי. אך בכל פעם שאני שואלת לגבי החצוצרה אני מקבלת תשובה לא ברורה.
    האם רופא יכול לבצע אולטרסאוד ולבדוק אם החצוצרה כבר בריאה ולא קרועה?
    2. כבר שאלו בפורום לגבי צילום רחם, השאלה הזו מטרידה אותי מאוד.
    אני חושבת שכן כדי לי לבדוק אם הן לא סתומות. אבל הרופא נשים אמר לי שאין צורך. אני בת 30..... ואם יש באפשרותי למנוע בעיות עתידיות למה שלא אעשה?
    אודה לתשובתכם.
    יסמין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הריון חוץ רחמי ראשון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון חוץ רחמי ראשון. - תגובה

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    26/11/2011

    ההמתנה אחרי מטוטריקסט נובעת בגלל שזו תרופה הגורמת מומים קשים בעובר ויש צורך בביטחון מלא שהתרופה התפנתה מהגוף והאפקט שלה בגרימת מומי עובר לא קיים עוד.
    בטא חיובי מראה שההריון החוץ רחמי לא התמוסס לחלוטין. רמות בטא חיוביות מונעות כשלעצמן התעברות.
    החלמת החצוצרה קרוב לוודאי מסתיימת תוך ימים או שבועות ולא חודשים.
    ניתן להמתין מספר חודשים ולחכות להריון ספונטני בטרם בדיקות פולשניות כמו צילום רחם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום רחם אחרי הריון חוץ רחמי

    יסמין כהן
    26/11/2011

    תודה רבה על תשובתך.
    1. לגבי הצילום הרחם - החשש שלי שבמידה ושוב חלילה יהיה הריון חוץ רחמי אני אצטרך לעבור שוב את אותו התהליך (אשפוז, אולי ניתוח, המתנה חוזרת של כמה חודשים לפני שננסה שוב להכנס להריון), כך שצילום רחם יוכל לשלול את האופציה שיש חצוצרה סתומה.
    הריון ספונטני מכיל בתוכו סיכון לא מבוטל ששוב יקלט הריון מחוץ לרחם..... וזה לא דבר של מה בכך.... אני כבר בת 30 וזה ההריון הראשון שלי..... גם בעבודה זה לא נעים להעדר בשל אשפוזים.
    2. כתבת בתשובתך- "יש לחכות כמה חודשים", האם שלושה חודשים בסך הכל מרגע הזריקה השנייה זה מספיק ? או שיש לחכות שלושה חודשים מרגע איפוס הבטא?
    אציין שבמתן הזריקה השנייה רמות הבטא שלי היו מאוד מאוד גבוהות (מעל 11000) ולכן לקח חודשיים אז שהן התאפסו (רק ב 7/11 תוצאות הבדיקה הראו שהבטא < 5).
    3. האם בבדיקת אולטרסאונד ניתן לראות אם החצוצרה בריאה? או לפחות לקבל איזשהו מדד לגבי מצבה.
    4. האם אני יכולה להתחיל לקחת חומצה פולית כדי להתכונן להריון הבא?

    שוב תודה,
    יסמין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו