האם ייתכן כי המיומה דוחקת ע"פ א.ס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם ייתכן כי המיומה דוחקת ע"פ א.ס
    רווית
    04/03/2012

    אך לא ע"פ ההיסטרוסקופיה?


    עשיתי היסטרוסקופיה אבחנתית בשל שרירן בדופן אחורי אינטראמוראלי בגודל 29 מ"מ שדחק רירית. בממצאי הבדיקה היה רשום חלל תקין (מעט מוגדל) רירית תקינה ובסה"כ היסטרוסקופיה תקינה השאלות שלי הן: (אשמח אם תתייחסו לכל שאלה בנפרד)

    1. האם זה שנרשם שהרירית תקינה, זה אומר שהמיומה לא דוחקת את הרירית כפי שנצפה באולטראסאונד? אם לא, מה זה כן אומר?


    2. נאמר לי שאין להסיר את המיומה מכיוון שהיא לא מפריעה להשרשה- אינני מבינה זאת , משום שע"פ הבנתי אם העובר ינסה להשתרש במקום בו הרירית דחוקה הוא לא יצליח ולא יהיה הריון.

    3. מדוע חשוב שהמיומה לא פונה לכוון הרחם?

    4.נרשם עוד כי פיות החצוצרה ניצפו- מה המשמעות של זה? האם זה אומר שהפיות תקינות (כלומר פתוחות ובסדר בסה"כ)

    5. האם ניתן לאבחן אם החצוצרות מורחבות בהיסטרוסקופיה אבחנתית? (אובחן שהן מורחבות בצילום רחם למרות מעבר ופיזור תקינים)

    תודה רבה

    רווית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ייתכן כי המיומה דוחקת ע"פ א.ס - תגובה

    פרופ' ראול אורביטו
    05/03/2012

    1. אם הרירית דחוקה בסונר- כנראה שהמיומה אכן דוחקת את החלל, ומילוי הרחם במים במהלך ההיסטרוסקופיה (הלחץ), הוא זה שלא איפשר את איבחון הבליטה לחלל
    2-3. עפ"י הספרות, יש להסיר מיומה שבולטת לחלל כיוון שמפריעה לסיכוי להרות, מיומות תוך שריריות, נתון לדיון (תלוי בגודל ובהיסטוריה הפריונית), ומיומות בהיקף הרחם (סובסרוטיות), אין המלצה להסיר.
    4-5. פיות נצפו- כלומר נגישות. אין זה מעיד על החצוצרה בהמשך- רק על הפתח
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממשיכה לשאול

    רווית
    05/03/2012

    1. אם אעשה בדיקה באוטלטראסאונד תלת מימדי אוכל לדעת בוודאות אם המיומה דוחקת את הרירית? (כי לא יהיה את אפקט המים)

    2. לגבי פיות החצוצרה שנצפו, אומנם אין זה מעיד על ההמשך, אך מה אפשר לדעת עליהן מההיסטרוסקופיה, שהן ללא דלקת/ חסומות וכו'??? (או שזה לא מוסיף מידע על כך שהן קיימות וזהו).


    3. את העובדה שהרירית דוחקת נודע לי רק בחודשים האחרונים.
    האם ייתכן שבעבר לא דחקה ולפתע כן?, האם יכול להיות ששינתה מיקומה?(גודלה לא השתנה)


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממשיכה לשאול - תגובה

    פרופ' ראול אורביטו
    05/03/2012

    1. קרוב לודאי
    2. שהפיות נגישות ותקינות
    3. יתכן, ככל שגדלה יותר, יכולה לדחוק
    4. מיומות- לא משנות מיקום
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו