שאלות לרופאים...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות לרופאים...
    s.o.s
    15/03/2009

    שלום לכולם/ן... קוראת את השאלות בפורום לגבי הפריות ופוריות - לאחר שערכתי צילום רחם וגילוי של חצוצרה סתומה והפניה ללפרסקופיה לכריתת אחת מהן עקב סתימה... לא מובנים לי כמה נושאים פה ואני מוטרדת ומפוחדת נורא.. רציתי לשאול בבקשה על חצוצרות חסומות או סתומות: לגבי הצינתור, פתיחת החצוצרות, כריתה או אחר... א} באילו מהפעולות הנ"ל נוקטים לחצוצרות סתומות לפי צילום הרחם? ב} מה ההבדל בין כל פעולה לפעולה בהחלטת הביצוע? ג} מה ההבדל בחצוצרה סתומה בצד ימין לחצוצרה סתומה בצד שמאל? ד} מה זה הצד הלא נכון והנכון, האם באמת קיים דבר כזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות לרופאים...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SOS

    פרופ' ראול אורביטו
    16/03/2009

    צינטור מתאים לפתיחת חסימה קריבנית
    בנוכחות חסימה רחיקנית- או שמנתחים או שעוברים ישירות לטיפולי פוריות
    אין הבדל אם החצוצרה סתומה מימין או משמאל
    אין דבר כמו צד נכון

    באופן כללי לגבי חסימה חד צדדית:
    קיים סיכוי להרות ספונטני בנוכחות חצוצרה אחת פתוחה, אם כי קטן יותר בהשוואה למצב תקין.
    במידה ואין הריון, לאחר מס' חודשים, כדאי לנסות טיפול בהשראת ביוץ בשילוב הזרעות.
    לגבי הטיפול הנ"ל:
    תוצאותיו השתקפו היטב בתוצאות מחקר מדעי שהתפרסם לאחרונה ושהשווה בין הסיכוי המצטבר להריון לאחר 3 מחזורי טיפול והשראת ביוץ בנשים עם חסימה חד-צדדית לעומת נשים ללא חסימה.
    למעשה, בעוד שלא נמצא הבדל בשיעורי ההריון בין שתי הקבוצות, בתת קבוצה של נשים עם חסימה רחיקנית של החצוצרה נצפו שיעורי הריון מופחתים באופן יחסי.
    מסקנות העבודה היא שהטיפול הנבחר בנשים עם חסימה חצוצרתית חד צדדית הוא השראת ביוץ עם הזרעות, למעט אותם מיקרים עם חסימה רחיקנית, אותם יש להפנות ללפרוסקופיה או ישירות ל- IVF
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופסור

    s.o.s
    16/03/2009

    ראשית תודה לתשובה המהירה! ושנית אשמח לדעת בבקשה מה הכוונה ל " הרשאת ביוץ עם הזרעות" ? מהו התהליך? האם במידה וחצוצרה אחת חסומה ודאית ולא יודעים מה מצב השניה לפי תשובת הבדיקה... אני חייבת לעשות לפרסקופיה וליקרות אחת מהן או את שתיהן או שאפשר לעשות תהליך פוריות ללא הכריתה? האם זה נכון שאם החצוצרה מזוהמת או אחר עדיף להורידה בכדי שלא תפריע לביוץ או תזהם את הרחם עם העובר? מה זה סונר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופסור

    פרופ' ראול אורביטו
    16/03/2009

    השראת ביוץ - טיפול בו נותנים כדורים\זריקות על מנת "להגביר" ביוץ, כדי שבחודש נתון תבייצי עם יותר מביצית אחת ואז הסיכוי למפגש בין זרע לביצית ולכן גם להריון- יעלו.
    בנוכחות חצוצרה סתומה- כפי שציינתי הסיכויים להרות מופחתים אך קיימים
    בנוכחות חסימה קריבנית ניתן לנסות לפתוח את "הסתימה" ע"י צינטור. בנוכחות חסימה רחיקנית- ניתן להתעלם ולהשרות ביוץ, ואם החסימה גם מלווה בהידרוסלפינגס- אז ניתן לשקול לפרוסקופיה וטיפול ניתוחי. שתי האופציות לגיטימיות, ויש לפנות לרופא מטפל ולדון ב-2 האופציות (בעד ונגד) ואז להחליט.
    סונר- הכוונה לאולטרסאונד
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו