צילום רחם, ולקראת טיפולי הפרייה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צילום רחם, ולקראת טיפולי הפרייה
    סיגל
    17/03/2010

    לפרופ' ראול שלום
    היום בת 38, לפני כשנתיים עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית לאחר שהתגלתה (לאחר 2 הפלות) הידבקות שנראת כמו מחיצה ולא חוסמת את כל חלל הרחם. בוצעה הפרדת הידבקות והניתוח עבר בהצלחה ורירית תקינה.
    לאחר מכן, ניסינו להיקלט להריון ספונטני וגם זריקות מספר הזרעות אך ללא הצלחה, ולפני כחודש הופנתי לבדיקת צילום רחם - והתוצאות הודגמו שרחם וחצוצרות תקינים.
    ברצוני לציין שמורפולוגית הזרע של בעלי היא 1% עם תנועתיות מאוד טובה.

    היום, אני אוטוטו לפני טיפולי ivf, נפגשתי עם הרופא והבאתי את כל הבדיקות כולל צילום רחם. הוא טוען שמיכוון שעבתי היסטרוסקופיה ניתוחית כדאי לעשות בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית לראות שאין הידבקויות בחלל הרחם, אמרתי לו שצילום הרחם מעיד שאין הידבקויות וגם הרירית שלי תקינה ולפעמים היא תלת שיכבתית.
    בסיכום השיחה הוא השאיר לי את ההחלטה לעשות את הבדיקה לפני הטיפולים או, להתחיל טיפול אחד של ivf ובמידה ולא יצליח לעשות את הבדיקה הנ"ל. ואני ממש בדילמה.
    יש לי מספר שאלות:
    במידה ויש הידבקויות ברחם, האם ישנו סיכון וסיכוי להיקלט להריון לאחר החזרת עוברים (טיפול הפרייה) ובמהלך ההריון תיגרם הפלה, או שממש אין סיכוי מלכתחילה עקב הידבקות שנמצאת ברחם?
    האם צילום הרחם מספיק טוב להיסתכלות גל הרחם והחצוצרות?
    במידה וישנן הידבקויות ברחם חומר היוד לא היה עובר בחופשיות לחצוצרות?
    אם הרירית שלי טובה, זה יכול להעיד שאין לי הידבקויות ברחם?

    אודה להסבר, בכדי לסדר לי את העיניינים בראש. סיגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידבקויות

    פרופ' ראול אורביטו
    17/03/2010

    בנוכחות הידבקות פחות סיכוי להרות וסיכוי מוגבר להפלות
    צילום רחם טוב לחצוצרות ופחות טוב לרחם- האופציה של מחזור אחד IVF ואם לא תהרי היסטרוסקופיה חוזרת- אלטרטיבה טובה
    הידבקות לא בהכרח מפריעה למעבר חומר הניגוד לחצוצרה
    רירית "טובה" לא בהכרח מעיד על היעדר הדבקויות
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אך עוד שאלה שחשובה לי?

    סיגל
    18/03/2010

    לפרופ' ראול שלום
    קודם כל המון תודה על כל ההסבר, תבורך.
    אך יש לי עוד שאלה שמדאיגה אותי, במידה וקודם אגש לטיפול ראשון ivf (ללא בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית), ונגיד שיש נוכחות הידבקיות ברחם (מקווה מאוד שלא).

    השאלה היא לגבי סיכוי מוגבר להפלות - האם ההפלה יכולה להיות מיידית (במחזור)
    או שהעובר יכול להתפתח עד לשבוע מסויים ולאחריו סיכוי גדול להפלה?
    אני שואלת את השאלה הנ"ל כי אני פוחדת לא לקחת על עצמי סיכון גבוהה בטיפול הראשון.

    האם בדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית, כל מטופלת ivf חייבת לעבור את הבדיקה?

    אודה להסבר והמון תודה מראש:
    סיגל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידבקויות

    פרופ' ראול אורביטו
    19/03/2010

    הפלה יכולה להיות בכל שלב, יותר בשליש ראשון
    בכל מטופלת לפני IVF רצויה בדיקה להערכת חלל הרחם, אם לא לפני מחזור ראשון אזאחריו
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו