מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום רחם ללא טשטושד``ר דניאל טוגנדרייך21/04/2010
השעה 9:30, ואני בעבודה אחרי צילום רחם
עכשיו כשהכל טרי אצלי בראש, החלטתי לשתף אתכן ב"חוויה" שעברתי הבוקר, כדי שתדעו לקראת מה אתן הולכות....או אולי לפחות לנסות
האמת, שהלכתי לצילום על דעת עצמי, אחרי חודשים ארוכים של ניסיונות להרות, קבעתי לי תור לצילום רחם והודעתי לרופא המטפל ש"אני הולכת, ושאודה לו אם הוא יתן לי הפנייה"
הרופא אמר שאין שום צורך בבדיקה, היות ומעולם לא עברתי שם ניתוח או מצוקה כלשהי בבטן, ושאני אדע שאני הולכת "על דעת עצמי"...... גם בעלי תמך ברופא וחשב שאני "סתם מנסה לענות את עצמי לחינם"....
בכל זאת, תחושת הבטן שלי אמרה שאני צריכה לבדוק מה קורה אצלי שם בפנים - כדי שלא נעבוד על ריק....
בהתחלה חשבתי לקבוע תור לרופא פרטי, שדרש 2650 ש"ח בעבור הבדיקה, המחיר נראה לי לא שפוי ולכן, ביררתי והצלחתי להשתחל למרפאת זבולון (יש לציין שהתורים מאד מאד ארוכים, כי זו המרפאה היחידה בצפון שמבצעת את הצילום הזה - אבל אני איכשהו הצלחתי כאמור להשתחל לתור הקרוב עם קצת קשרים ועזרה מחברים :-)...)
הרופא שביצע את הצילום היה ד"ר בצלאל, התחושה שקיבלתי ממנו היתה קרה ומנוכרת, כאילו הוא עובד על סרט נע.... עם זאת אציין, שהוא כן ניסה להסביר ולשתף אותי במתרחש במהלך הצילום, אולם אותי זה לא ממש עניין כי חשתי כאבי איימים (למרות נר של נקסין וכדור נורופן פורטה שלקחתי לפני הבדיקה).
ההרגשה בצילום היא מוזרה ואני אנסה לתאר: את מרגישה שנוברים לך בתוך הבטן, תוך כדי דקירות קטנטנות ולא נעימות ולחץ עמוק מבפנים
ההרגשה מלווה אותי עד עכשיו, בחלוף שעה וחצי מהבדיקה....
לצערי, הרופא מצא שהחצוצרה הימנית שלי סתומה (תמיד יותר טוב שתיים, מאחת...), ובנוסף, הוא טען שגם השמאלית היתה סתומה ואותה הוא הצליח לפתוח...הוא אמר שאם הייתי מצליחה לסבול את הכאב עוד קצת, אולי הוא היה מנסה לפתוח גם את הימנית, אך לא אפשרתי לו (באמת שלא בכוונה....פשוט לא הייתי מסוגלת!!!)
החדשות הטובות - לפי מה שהבנתי גם אם חצוצרה אחת סתומה עדיין אפשר להכנס להריון...אז אני אופטימית....(או לפחות מנסה להיות)
לסיכום - אני לא מצליחה להבין מדוע ממשיכים ועושים את הבדיקה הזו לאלפי בנות ללא הרדמה/טשטוש, מדוע חושבים שאנחנו, הנשים, יכולות לשאת כל כאב בעבור הגשמת חלום האמהות????, מה עשינו רע למישהו שמגיע לנו לסבול ככה???
ברור לי שכל אחת מרגישה וחווה את הבדיקה אחרת, ישנן כל מיני שמועות שאם משהו "סתום" יותר כואב, אולם הרופא שלי אמר שזה לא הוכח כנכון, בכל מקרה, לכל מי שמתלבטת, אני יכולה להגיד, שאני הרגשתי את הגוף שלי, לחצתי על ביצוע הבדיקה למרות ניסיונותיו של הרופא המטפל מלהניע אותי לעשותו, ועכשיו, כל מה שנותר זה להמשיך ולקוות, ואולי אכן אגדת צילום הרחם תתגשם גם אצלי
שיהיה לכולכן ב-ה-צ-ל-ח-ה
ותהיו חזקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם
אדי21/04/2010היי דפנה ,גם אני עברתי היום את הבדיקה הארורה הזאת וסבלתי נוראה מכאבים בחלק שהרופא שם את הספקולום וזאת לומרות שלקחתי טיפול נגד כאבים.ובחלק השני כמעט ולא הרגשתי,הייתי נוראה נסערת מהחלק הראשון ובכיתי אז ממש לא כאב .וגם אצלי הרגשתי שהרופא לא ממש מיחס חשיבות לכאב שלי הוא רצה לסיים את הבדיקה מהר ולא ממש רצה להתעקב איתי וזה היה לא נעים.
היו לפני בנו שיצאו ואמרו שזה בכלל לא כאב וזה דומה לכאבי מחזור אבל אצלי זה לא היה מה עוד שהבדיקה לא הצליחה כי הצוואר היה צר ולצערי אני אצטרך לעשות בדיקה אחרת...מבאס נוראהזה עוד חודש שמתבזבז...
בכול מקרה שיהיה בהצלחה בהמשך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני עברתי חוויה שונה לגמרי
ליאורה21/04/2010עברתי צילום רחם במכבי השלום (ממש לאחרונה).
אמנם חיכינו בחוץ 10 נשים
אמנם היתה תחושה של פחד
אבל בתוך החדר בדיקה הכל זרם יופי הרופא שבצע היה אדיב מקצועי ועינייני הכל לקח כ 2 דקות וממש לא כאב.
מזעזע לשמוע את שעבר עלייך אבל כנראה שאצלך היה קשה במיוחד כי כל הבנות שהיו אתי ביום הבדיקה הרגישו בערך כמוני (פלוס מינוס).
כל זה אני טורחת לכתוב כי מי שקוראת את שעבר עלייך ועומדת לפני צילום רחם עלולה ממש להכנס לחרדה לא מוצדקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם - תגובה
מיכל22/04/2010ראשית, אם הלחצתי מישהי אני מתנצלת מראש - זו לא הייתה כוונתי!
אני באופן אישי, תמיד רוצה לדעת לקראת מה אני הולכת, ותמיד חשוב לי שיסבירו לי לפני וגם באמצע התהליך....
ברור לכולן שיש בנות שלא כואב להן (למזלן), וברור שגם לאלה שכואב, הכאב הוא שונה, בעל דרגות עוצמה שונות ולכן קשה באמת להעביר את התחושה.
בשורה התחתונה, על אף הכאבים שאני חוויתי, אני כן ממליצה לבצע את הבדיקה, כי כמו שאמרתי, למרות דעתו של הרופא שלי, לחצתי והלכתי לבדיקה על דעת עצמי, כי היה חשוב לי לברר ולדעת הכל, ואתמול בעלי הודה בצער שהוא עצוב שצדקתי, אבל שלפחות עכשיו אנחנו יודעים שיש בעיה ואפשר אולי לתקן אותה...
חבל לי לחשוב שיכולתי להמשיך לחיות בחוסר הידיעה ולנסות ולקוות ולהתאכזב כל חודש מחדש, מבלי שאדע מה קורה שם בפנים
בקיצור, אני באמת ממליצה לסמוך על האינסטינקטים הנשיים שלכן, ולעשות מה שטוב בשבילכן, "לטמון את הראש בחול" זה לא תמיד כדאי..
הבדיקה לא נעימה, התחושות הכאובות כבר חלפו מאתמול, אבל עם זאת, אני שמחה שעשיתי אותה ושאני עכשיו יודעת עם מה להתמודד!
אם בכל זאת הייתי צריכה לשנות משהו - הדבר היחידי שהייתי עושה זה לרופא פרטי , שיתן לי תחושה שעושים את הבדיקה בקצב שלי, שיסביר ויעשה הכל בעדינות ולאט, הגישה של "2 דק' וגמרנו" לי באופן אישי לא מתאימה, היא הלחיצה, וגרמה לי להיות מכווצת וכאובה...
שיהיה בהצלחה
ושוב - סליחה את הלחצתי מישהי....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם
אסנת27/04/2010אני חזרתי היום בבושת פנים מנסיון לצילום רחם שלא צלח כי פשוט לא הייתי מסוגלת לעמוד בכאב.
אני אחרי קיסרי (4 שנים), לא מצליחה להרות מזה 8 חודשים והרופא המטפל רוצה לשלול את אופציית "ההידבקויות".
אין מצב שבעולם שאני עוברת את הגיהנום הזה שוב. מקווה למצוא ישועה בצורת הרדמה.
השאלה האם זה אפשרי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק שתדעי שהבנתי שזה אפשרי
מיכל28/04/2010אני גם הרגשתי כמוך, קראתי והכנתי את עצמי לבדיקה, דחפתי לעצמי משכחי כאבים בצורת פתיליות וכדורים, אך כלום לא עזר, הכאב היה גדול מנשוא
לצערי חצוצרה אחת שלי נמצאה כחסומה, ועל כן יתכן ואאלץ לעבור צינתור, מה שאומר שכל החוויה הזו תחזור על עצמה בשנית (כי כדי לבצע צינתור עושים שוב צילום רחם ואז פותחים תוך כדי..)
אבל הפעם....... ביררתי, וקבעתי תור לד"ר טוגנדרייך (לאור כל השבחים וההמלצות) וכן ביררתי אפשרות של הרדמה/טשטוש, הבנתי שזה לא נחוץ/מומלץ אבל אפשרי, ואני הולכת לעמוד על זה שהבדיקה תעשה תחת הרדמה, ואז, מצידי שיחפרו לי בקרביים......אחרת אני לא אעמוד בזה שוב - ללא כל ספק!!!!
תהיי חזקה ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם
אליזבט27/04/2010מצטערת שהחוויה שלך היתה כל כך לא נעימה, גם אני עברתי צילום רחם לפני כחודש וחצי, ואני חייבת להגיד לך שהרופא שעשה לי אותה, דר טוגנדרייך, יש לו ידיים של זהב או קוסם או איך שתרצי לקרוא, כי חוץ מקצת אי נעימות בהתחלה, אצלי זה לא כאב בכלל. אולי נפלת על מישהו רובוט, שלא איכפת לו ושם קצוץ על המטופלות, או קראת כל כך הרבה דברים באינטרנט כמוני שהלכת לשם עם פחד כמוני. אבל למזלי, שום דבר, כאב או דימום שקראתי לא היה. בהצלחה בהמשך ואני מאחלת לך ולעצמי הרבה סלנות והרבה ילדים.
אליזבט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)