הריון חוץ רחמי - מה עושים אחרי?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הריון חוץ רחמי - מה עושים אחרי?
    מירב
    08/08/2010

    היי,

    אני עוברת הריון חוץ רחמי בחצוצרה שמאלית. טופלתי במטרוטקסאט לאחר אשפוז ומעקב ללא התערבות כירורגית. הבטא בירידה וכרגע עומד על 80.
    ידוע לי שיש לחכות עד לסיום ההריון (בטא = 0) אך מה אז...יש לי מספר שאלות:
    1. האם הסיבה היא בודאות חצוצרה חסומה? אם לא, איזה עוד סיבות אפשריות? כיצד ניתן לאתר את הסיבה? האם יתכן כי מדובר במקרה אקראי?
    2. האם חצוצרה חסומה והדבקות חצוצרה היא אותה הבעיה?
    3. במקרה של חצוצרה חסומה- האם יש דרך לפתיחה של החצוצרה? האם התהליך כרוך בסיכונים והשלכות בעתיד?
    4. האם מומלץ פשוט לנסות להרות באופן טבעי? מה הסיכוי להריון תקין? מה הסיכוי להריון חוץ רחמי שוב? האם אני מסכנת את עצמי?
    5. האם יש דרך לדעת איזו שחלה מבייצת מדי חודש ע"מ לכוון לשחלה הימנית?
    6. האם צריך לחכות עקב קבלת הזריקה? מהם הסיכונים בכניסה להריון בתקופה זו?

    בתודה מראש, מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון מחוץ לרחם

    פרופ' ראול אורביטו
    11/08/2010

    החצוצרה לא חסומה בבודאות- אולם ללא ספק קיימת בעיה ברירית (בעיה מיכנית כלשהי) בעקבות ההריון
    הדבקות יכולה לגרום לחסימה
    חצוצרה חסומה בעקבות הריון מחוץ לרחם- לא מיועדת לפתיחה
    ניתן לדעת ע"י מעקב זקיקים בסונר
    מקובל להמנע מהריון לפחות 3 חודשים מהזריקה
    לציין, שהסיכוי להריון מחוץ לרחם הינו פי 10 לאחר הריון אחד (כ- 10% 9, מחייב בדיקה אצל רופא נשים מיד עם איבחון הריון (עדין סיכוי של 90% להריון תוך- ריחמי
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו