צילום רחם - בלון והרדמה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צילום רחם - בלון והרדמה
    קרן
    01/09/2010

    שלום רב,
    1. אבקש הסבר לגבי השימוש / אי-השימוש בבלון בצילום רחם. אם זה כל כך מפחית את הכאבים מדוע השימוש אינו שגרתי? הבנתי שהוא עולה כמה מאות שקלים. האם אני צריכה לקנות באופן פרטי ולהביא לרופא (ד"ר טוגנדרייך במכבי השלום), או לקנות במקום? אני מבולבלת.
    2. האם אין שום אפשרות, במקום כלשהו, לעשות את הבדיקה באלחוש מקומי? מדוע לא?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צילום רחם - בלון והרדמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום

    פרופ' ראול אורביטו
    02/09/2010

    במכבי השלום- דר' טוגנדרייך מבצע עם בלון
    כמו-כן, מבצע גם עם אילחוש מקומי
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה - בלון וד"ר טוגנדרייך

    קרן
    02/09/2010

    עשיתי בסוף את הבדיקה אצל ד"ר טוגנדרייך במכבי השלום. הוא היה מאוד נחמד ומרגיע, והבדיקה לא היתה נוראית בכלל.
    אבל חשוב לי לציין שכשביקשתי ממנו את הבלון, לפני שהתחיל, הוא אמר: "למה לך? בניגוד למה שכתוב באינטרנט דווקא הבלון זה מה שכואב. זה מה שצריך רק אם יש חסימה" (זה לא ציטוט מלה-במלה, אבל פחות או יותר מה שהוא אמר).
    סמכתי עליו והוא השתמש בספקולום גיניקולוגי רגיל. אין לי מושג אם השתמש ב"מצבט" לצוואר הרחם -- ובכל מקרה השלב הזה כולו לא כאב לי. רק החדרת היוד עצמה גרמה לי להתכווצויות ולכאב די חד, אבל גם זה עבר מאוד מהר.
    אין לי כאן תלונה -- וזה כאילו לא חשוב עכשיו -- אבל בכל זאת, היות שעסקתי בבירורים כל כך הרבה לפני הבדיקה, ומה שד"ר טוגנדרייך אמר לי מנוגד לכל מה שקראתי באינטרנט מראש, הייתי רוצה להבין את עניין הבלון.
    וכמובן שזה גם יכול לעזור לנשים אחרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה - בלון וד"ר טוגנדרייך - תגובה

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    08/09/2011

    אסביר שוב ובפירוט:

    רקמות רכות ובהן הרחם והחצוצרות "שקופות" לקרני הרנטגן ואינן מודגמות אלא אם ממלאים אותן חומר ניגוד "העוצר" קרינת רנטגן.
    כל תפקידו של הגניקולוג בבדיקת צילום הרחם הוא להחדיר את חומר הניגוד הנוזלי דרך צוואר הרחם לחלל הרחם ולחצוצרות. למטרה זו קיימים מספר אביזרים ובהם גם קטטר ובלון בקצהו. הבלון נועד להתנפח בחלל הרחם או בתעלת צוואר הרחם ולמנוע מהנוזל להשטף החוצה לנרתיק. ניפוח בלון בצוואר הרחם או בחלל הרחם מכאיב. שיטות אחרות ובהן זו בה אני נוהג להשתמש - מכאיבות פחות. לפעמים השיטה השכיחה (שלי) נכשלת בגלל מבנה לא שגרתי של צוואר רחם ואני עובר לשימוש בקטטר עם בלון. בכל מקרה הקטטר זמין בכל המקומות בהם אני מבצע את הבדיקה וללא תשלום נוסף של הנבדקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלון

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    04/09/2010

    על מנת לבצע צילום רחם וחצוצרות יש להזרים חומר ניגוד דרך צוואר הרחם. קיימים מספר אביזרים המשמשים לצורך זה. קטטר עם בלון הוא אחד האביזרים ולו מספר מגבלות.
    1 - לא ניתן "להזיז" את הרחם באמצעות קטטר עם בלון ולעיתים מיקום ומנח הרחם באגן לא מאפשר הדגמתו האופטימלית בלי "משיכתו".
    2 - ניפוח הבלון מייצר לחץ בצוואר הרחם או ברחם - לחץ הגורם תחושת כאב.
    3 - הבלון תופס מקום ומסתיר חלק מחלל הרחם ועלול לכן לגרום ל"פיספוס" של ממצאים.

    אני נוהג להשתמש בקטטר עם בלון כשהאביזרים האחרים לא מתאימים (וזה נדיר).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה בקשר לבלון.

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    04/09/2010

    אני משתמש בקטטר עם בלון כל אימת שמתעורר בו צורך. אין פה שאלה של מחיר או עלות. הקטטר עם הבלון זמין בכל קופות החולים ובלי הגבלה.
    ניתן לבצע אילחוש מקומי אם כי בד"כ זה מיותר. אם תבקשי - יבוצע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר טוגנדרייך

    לירה
    07/09/2011

    מחר אעשה אצלך צילום רחם אני מאוד מפחדת מה"מצבט" שכולן פה מדברות עליו האם אתה משתמש בו או שיש משהו אחר פחות נורא (חוץ מהבלון שהבנתי שאצלך הוא מוצא אחרון)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר טוגנדרייך - תגובה

    פרופ' ראול אורביטו
    08/09/2011

    המצבט הינו אחד המיפלטים האחרונים- כאשר לא ניתן לחדור לרחם,
    כך שרוב הסיכויים שלא תזדקקי לו
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו