צילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • צילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה
    גלי 39
    23/10/2010

    שלום,
    אני בת 43 , עברתי צילום רחם השבוע שבו ניכתב:

    "מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים.
    מימין הדגמה של החצוצרה עם הרחבת החלק הדיסטלי. לא הודגם פיזור חופשי באגן
    משמאל הדגמה קלושה של החצוצרה. לא הודגם פיזור באגן."

    מעולם לא הייתי בהריון או ניסתי להיכנס להריון
    אני רוצה עכשיו להתחיל לנסות להיכנס להריון מתרומת זרע.
    במעקבי זקיקים שעשיתי לאחרונה - יש תמידבשחלה השמאלית : "ממצא ציסטי עכור בגודל 3\3 , לא ניתן לשלול אנדומטריוסיס"

    הייתי רוצה להבין מה המשמעות של הממצאים בצילום הרחם שלי , האם זה אומר ששתי החצוצרות שלי סתומות לגמרי? - הבנתי שלפעמים אין מעבר של נוזל לאגן כתוצאה מספזם ריגעי ..ולאו דווקא מחסימה כרונית....

    1. מה פירוש "הרחבה של החלק הדיסטלי" ? - האם זה החלק בחצוצרה שמרוחק מהרחם או קרוב לו? ואם יש הרחבה האם זה אומר שיכול להיות שם נוזל ה סקטוסלפינגס? איך בודקים זאת?

    2. הבנתי מהרופא שכדאי להתחיל ישר ב ivf ...., אני מבינה ששתי החצוצרות סתומות? , האם זה המקום לנסות לעשות צינתור?

    3. והשאלה שהכי מדאיגה אותי היא איך אני מוודאת אם יש את נוזל ה סקטוסלפינגס?, האם עלי לבקש "צילום סלקטיבי כדי לשפר את הדמיית החצוצרה ולקבוע ביתר ביטחון אם מדובר בסקטוסלפינגס"? מהו צילום סלקטיבי האם זה פשוט אולטראסאונד?

    4. והאם יש מקום לבצע "הדמייה של החצוצרות ב MRI ? היכן עושים זאת ?, הבנתי שזה פחות מקובל בישראל

    5. לגבי הסטוריוסקופיה אבחנתית - יש לי הפנייה אני בקופת חולים מאוחדת ואיני יודעת מי מבצע אותה ...(אני רוצה להיות בטוחה שחלל הרחם תקין) האם בבדיקה זו אפשר לדעת אם יש נוזל?
    האם דוקטור טוגנדרייך מבצע הסטוריוסקופיה אבחנתית למבוטחי מאוחדת?

    מכיוון שאני אמורה לעבור ישר ל ivf (לפי המלצת רופא הפוריות שלי)- אני מאוד חוששת שיש נוזל בחצוצרות שלי שיגרום לבעייה בהשרשה, בגלל הגיל שלי (43) , אין לי זמן להתחיל בתהליך שך כריתת חצוצרות והחלמה(גם איני מעונינת בכך) ולכן בדיקת הימצאות הנוזל כל כך משמעותית עבורי.

    הזרע של התורם הוא מחו"ל והוא מאוד מאוד יקר וכן "חלון" האפשרויות שלי מבחינת מימון הקופה טיפולי ivf הוא קטן יחסית (עד גיל 45) ולכן אני מנסה כמה שיותר בעזרת הבדיקות לשלול אפשרויות לאי קליטה בטיפולי ה ivf שאני עומדת לעבור

    סליחה על אורך השאלות

    תודה ,
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי אני סובלת מ הידרוסלפינקס???

    גלי 39
    23/10/2010

    כל הסימפטומים שתוארו באינטרנט היו לי ורק אנטיביוטיקה עזרה לי ..לפני כ 3 שנים וממשיכים על "אש קטנה" עד היום ... (כאבים, נפיחות בבטן וכו, אי נוחות באגן..)
    אני פוחדת שהנוזל אכן יפריע לטיפולי ה ivf שאני עומדת לעבור (כמו שכתוב במאמר:

    "מספר מחקרים הראו כי חולות עם הידרוסלפינקס המטופלות ב IVF, הינן בעלי שיעור ההתעברות נמוך יותר, מה שהוביל ל השערה כי הנוזל בחצוצרה חודר לחלל הרחם ומשנה את הסביבה המקומית או משפיע על העובר בצורה מזיקה. לכן, מומחים רבים תומכים כי לפני נסיון IVF בנשים עם הידרוסלפינקס יש להסירו."

    1. השאלה שלי היא כמה זמן לאחר כריתת חצוצרות אפשר להתחיל טיפולי ivf?
    2. האם יש סיכוי להידבקויות מעיים לאחר ניתוח הכריתה
    3. האם ניתוח הכריתה נעשה בלפרוסקופיה?
    4. האם ישנה אפשרות לבצע התקנת אשיור (אביזר המשמש לעיקור על ידי סתימת חצוצרות) במקום כריתה? האם ה"אשיור" יכול למנוע את "נדידת הנוזלים"...?

    אני בת 43 עוד מעט ורוצה לא "לבזבז " זמן יקר בטיפולי ivf כושלים בגלל הימצאות הנוזל...(עלי לציין שמעולם לא הייתי בהריון וגם לא ניסיתי להיכנס להריון)

    סליחה על האורך!!!
    אשמח לתשובה

    גלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי אני סובלת מ הידרוסלפינקס??? - תגובה

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    23/10/2010

    סקטוסלפינס מאובחן בצילום רחם אך ניתן לחשוד בו גם בבדיקת אולטראסאונד.
    ניתן לכרות חצוצרות בלפרוסקופיה.
    ניתן לחזור לטאיפולי פריון מייד לאחר החלמה מלרוסקופיה. (כשבועיים אם אין סיבוכים.)
    תוארו בספרות הרפואית הריונות שהושגו ב IVF לאחר התקנת אשיור בגלל סקטוסלפינגס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה - תגובה

    ד``ר דניאל טוגנדרייך
    23/10/2010

    ראוי שתעלי את כל חששותייך אצל מומחה הפריון המטפל בך בפגישה איתו.
    ניתן לאשש אבחנה של סקטוסלפינגס בבדיקה סלקטיבית של החצוצרות. מדובר בצילום רחם בו חומר הניגוד מוזרם לפתחי החצוצרות במקום לצוואר הרחם. בדיקה סלקטיבית משפרת את הרזולוציה של הבדיקה לגבי מצב החצוצרות.
    בגיל 43 יש מקום להזדרז ולטפל ב IVF גם אם יש רק חשד לבעיה חצוצרתית.

    אני מבצע היסטרוסקופיות בביתחולים בילינסון ובבית חולים אסותא. אם מדובר בהיסטרוסקופיה אבחנתית את יכולה לבצע במתקן מאוחדת בשפרינצג. אין צורך בבית חולים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש הבדל בין "סקטופלנגיס" לבין

    גלי 39
    23/10/2010

    "הידרוסלפינקס" או שזה שמות לאותה מחלה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם בבלינסון או באסותא

    גלי 39
    23/10/2010

    אתה גם מבצע הסטרוסקופיה אבחנתית?
    או שבשני בתי החולים הללו אתה מבצע רק הטרוסקופיה טיפולית?

    אני רוצה מאוד! לבצע היסטרוסקופיה אבחנתית אצליך!!!
    ולהזכירך אני במאוחדת.

    יש לי כבר הפנייה לביצוע היסטרוסקופיה - ואני מניחה שאם אתה אכן מבצע בשני בתי החולים הללו היסטרוסקופיה אבחנתית - אז כל שעלי לעשות זה רק להוציא טופס 17 (אני מניחה)

    אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אתה מבצע בשפריצק?

    גלי 39
    23/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה - תגובה

    פרופ' ראול אורביטו
    23/10/2010

    הידרו וסקטו- המשמעות חסימה מילוי חצוצרה בנוזל (למעשה, פרקטית זהים)
    מבחינתך:
    בבדיקה- ספק חסימה, בעיה במעבר בחצוצרות- יתכן אמיתי או טכני
    בסונר חשד לאנדומטריוזיס
    לאור הנ"ל וגילך- עליך לעבור ישירות ל- IVF , כפי שהוצע לך
    לגבי היסטרוסקופיה, ניתן לפני וניתן לבצע בהמשך (אם לא תהרי9
    לגבי הנוזל- ניתן לאבחן בסונר וגינלי!! ולא צריך MRI וכדו'
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה על "ההצפה " בשאלות אבל

    גלי 39
    23/10/2010

    1. אני מבינה שאני צריכה לעשות צילום ממוקד" - כדי לוודא טוב יותר את מצב החסימה בחצוצרות?
    2. ובנוסף ל"צילום הממוקד" אני יכולה לעשות "סונר וגינאלי" - כדי לאשש הימצאות נוזל בחצוצרה?
    כלומר: האם אלו שתי בדיקות שונות שבודקות דברים שונים? ואפשר לעשות את שתיהן?

    3. לא הבנתי כלכך את המשפט שכתבת: "בבדיקה- ספק חסימה, בעיה במעבר בחצוצרות- יתכן אמיתי או טכני בסונר חשד לאנדומטריוזיס"

    לא הבנתי את המשפט הזה - וגם מה ההבדל בין חסימה "אמיתית" לבין "טכנית" כדבריך

    תודה בכל ליבי דוקטור טוגנדרייך על תשובותיך עד עתה!
    אשמח להסבר ,

    גלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו