מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח צילום רחם-שאלה לד"ר טוגנדרייךTIPTIP30828/11/2010
שלום,
עשיתי בשבוע שעבר צילום רחם אצלך.
בכותרת נכתב: צינתור וגם:
מילוי רחם הומוגני.
בוצעה הזרקה סלקטיבית משני הצדדים.
קיימת התרחבות סקולרית דו צדדי של החצוצרות
משמאל התרחבות מתפוגגת לאחר הזרקה סלקטיבית.
מימין התרחבות מתפוגגת רק בחלק לאחר הזרקה סלקטיבית.
האם יכול להיות שההתרחבות מעידה על סקטוסלפינגס?
האם מומלץ להמשיך טבעי (אין בעיות נוספות) או לקפוץ ל- IVF? (מנסה כבר נשה, אבל עד עכשיו נראה שהיה חסום...)
האם צריך להסיר את החצוצרות?
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילום רחם-שאלה לד"ר טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010התרחבות החצוצרות בזמן המילוי מעידה על לחץ מילוי גבוה מהרגיל. יתכן חסימה חלקית. התפוגגות ההתרחבות יתכן ומעידה על "שחרור" החסימה".
רק צילום רחם חוזר יכול לקבוע אם אמנם החסימה שוחררה לחלוטין. מומלץ לחזור על הבדיקה רק אם לא יושג הריון ב 6 עד 12 החודשים הקרובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
TIPTIP30830/11/2010אני מבינה מתשובתך ששתי החצוצרות שלי היו חסומות וייתכן שהן נפתחו בעקבות הזרקת החומר.
השאלה שלי היא האם ההתרחבות מעידה על נוזלים בחצוצרות? או שההתרחבות נבעה מהלחץ מהחומר שהוזרק כדי לפתוח את החסימה.
אני מתלבטת אם לעשות זריקות והזרעות (אם אין נוזלים בחצוצרה אז יש סיכוי כי אולי החסימה נפתחה) או לקפוץ להפרית מבחנה בגלל הנוזלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/12/2010על מנת להדגים את הרחם והחצוצרות אני מזרים נוזל לתוך הרחם. נוזל זה עובר לחצוצרות ומהן לבטן. כשקצב מילוי החצוצרה גבוה מקצב התרוקנותה לחלל הבטן זה חכול ליצור "התרחבות זמנית". לפי התאור זה המצב אצלך.
קרוב לוודאי שניתן לפרש את הבדיקה שלך כתקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה - עוד שאלה
TIPTIP30805/12/20101. האם התרחבות סקולרית דו צדדית בגלל חשש לדלקת או בגלל הלחץ שבהזרקה סלקטיבית?
2. מדוע לא ניתן לבצע כבר עכשיו צילום רחם נוסף כדי לראות אם השתחררה החסימה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה - עוד שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/12/2010התרחבות סקולרית ללא מעבר וללא פיזור משמעותה "חסימה מוחלטת" של החצוצרה. חצוצרה כזו לא תניב הריון ועלולה גם להפריע להתעברות בהפריית מבחנה או באמצעות חצוצרה נגדית תקינה.אם יש חשש שהחצוצרה מלאה בנוזלים (הידרוסלפינגס/סקטוסלפינגס) לעיתים רצוי התערבות כירוגית להסרת החצוצרה או לניתוקה מהרחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה...
TIPTIP30805/12/2010אבל מצד אחד כתוב אצלי "התרחבות סקולרית דו צדדי" ומצד שני: "משמאל התרחבות מתפוגגת לאחר הזרקה סלקטיבית" ומימין ההתרחבות מתפוגגת רק בחלק גם לאחר הזרקה סלקטיבית".
אם יש התפוגגות זה לא אומר שהחומר עבר בסופו של דבר?
אני מבינה שבימין עדיין יש חשש לחסימה.
לא כתבת לי שיש נוזלים. יכול להיות שבכל זאת יש?
האם יש מעבר או לא? רוצה לדעת אם יש טעם לטבעי (כלומר זריקות...) או לקפוץ ישר לאי.וי.אפ?
תודה על ההתייחסות. זה מאוד מרגיע שיש למי לפנות.
וסליחה על ריבוי השאלות. אני מרגישה שאף אחד לא אומר - אם יש או אין מעבר עכשיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה לתשובה. תודה רבה מראש
TIPTIP30816/12/2010...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



