אדים חמים וקרבול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אדים חמים וקרבול
    עוד אמא דואגת
    07/04/2012

    שלום רב,
    בתי בת השנה ותשעה חודשים סובלת תכופות מדלקות אוזניים (ארבעה אירועים סה"כ כאשר בשניים הם קנרע עור התוף ונזלה מוגלה החוצה), נזלת כמעט קבועה, אין הפסקות נשימה, אבל הנשימה כבדה כמעט תמיד וארועים מרובים של שיעול - לעיתים עם ליחה ולעיתים בלי. מקבלת קבוע סינגולייר מזה כחודשיים וחצי. דלקות אוזניים מטופלות באוטומיצין, מוקסיפן ומי חמצן, אם יש הפרשה של מוגלה מהאוזן. כמו כן, יש לה פוליפים.
    בנוסף, עברה בדיקת שמיעה, עקב עיכוב בדיבור ונמצאה "ירידה קלה" בשמיעתה. זאת לפני כשלושה חודשים. בחודש הבא אמורה לעבור בדיקה נוספת. בינתיים, התחילה לדבר קצת. לאחר הבדיקה, נחליט בנוגע לניתוח כפתורים.
    כהורים טריים ומודאגים, אנחנו מנסים כל הזמן למנוע את הדלקות השונות. לכן, בחודש האחרון הילדה הולכת לישון עם קרבול ומכשיר אדים חמים. את המכשיר אנחנו מפסיקים לאחר כשעתיים - שלוש. שאלתי היא האם הלחות של המכשיר לא תורמת להיווצרות הדלקות והנוזלים באוזניים ולכל המצב ה"ליחתי" הכללי אותו אני מנסה לתאר? כמו כן, האם אין סכנה בשימוש קבו בקפסולות הקרבול?
    כמו כן, הבנתי מהרופאים ש"בעיית האוזניים" נגרמת כתוצאה מניקוז לקוי. באיזה גיל הניקוז משתפר?
    המון תודה מראש על תשובתך וחג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אדים חמים וקרבול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר ענתבי היקר, פספסת את שאלתי

    עוד אמא דואגת
    09/04/2012

    אודה על תגובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדים חמים וקרבול - תגובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    12/04/2012

    אמא דואגת שלום רב.
    אתחיל ואומר שמאוד משונה - לי - הטיפול באוטומיצין במצב של דלקת והפרשות, והסיבה לכך היא שהטיפות השומניות בכניסתן לאוזן התיכונה (דרך איזור ההתנקבות בתופית) אינן "בריאות" לאוזן.
    לשאלתך האם יש השפעה בטיפול בקרבול על הדלקות והליחה, התשובה היא שאין הוכחה רפואית להשערה זו. מה שאני ממליץ זה להשתמש התכשיר אנטיהיסטמיני (בגיל זה מומלץ טיפות פניסטיל - בשתיה), לצורך הורדת הגודש בדרכי הנשימה העליונות, ובעקיפין בשיפור הניקוז מהאוזניים.
    4 דלקות בשנה ו 9 ח', אינם מוגדרים כדלקות "תכופות", האיחור בהתפתחות השפה, וליקוי השמיעה שווים התייחסות רצינית, ואם יהיה צורך הרופא המקצועי יחליט על הדרך הטובה לשיפור השמיעה והדיבור.
    איחולי חג שמח, ובריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו