מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה בשמיעהיפעת08/12/2008
שלום, בני בן 3 ומאז שהוא נולד הוא סובל מהאוזניים. מגיל חצי שנה הוא סבל בערך כל חודש מדלקת באוזניים ובעקבות כך הוא שתה המון אנטיביוטיקה, אנחנו במעקב אצל רופא אף אוזן גרון ששלח אותו כמה פעמים לבדיקות שמיעה שהראו על ירידה בשמיעה. הייתי מיואשת מהמצב ובגיל שנה וחצי/שנתיים ניסינו לפנות לטיפול הומופטי של נרות הופי ודיקור. כבר אחרי שבועיים שמנו לב לשיפור והדלקות באוזניים עברו. עכשיו כעבור שנה בני בחודש האחרון כל היום אומר "מה?,מה?" ואני הרגשתי שוב על ירידה בשמיעה למרות שאין דלקות באוזניים. פנינו לבדיקת שמיעה ונמצא שהוא ממש לא שומע טוב ירידה של 40,35 באוזניים (כך היה רשום בטופס של הבדיקה) ונוזלים בשתי האוזניים. הרופא אף אוזן גרון אמר לקחת סינופד (עד שיגרם הבקבוק) ובמידה ועד סוף החורף לא יהיה שיפור אז נעשה ניתוח כפתורים. אני מאוד לא רוצה שינתחו אותו כי אני מעדיפה טיפול אחר אבל מצד שני אני לא רוצה שיגרם לו נזק לעתיד. מה היית ממליץ לי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי שמיעה ודלקות אזניים
ד``ר יצחק ענתבי08/12/2008יפעת שלום רב.
בהסטוריה הרפואית הקצרה של בנך, משך שנה וחצי של דלקות חוזרות, וטיפולים אנטיביוטיים שונים
וחוזרים, "חייבו" כבר אז התערבות כירורגית לכריתת השקד השלישי וצינוריות איוורור לאזניים.
בחודש האחרון שוב יש נוזלים באוזניים, וליקוי השמיעה הינו משמעותי.
הרופא המקצועי המטפל בבנך, החליט על מתן תכשיר שנועד להפחית את הגודש במערכת הנשימה
העליונה, בהנחה שניקוז הנוזלים באוזן התיכונה ישתפר.
האם נעשה אי פעם צילום של השקד השלישי? האם הילד נושם בחופשיות?
חוששני שהשילוב של שקד שלישי מגדל, וליקוי שמיעה המתואר במכתבך, לא ייפתר ללא
התערבות כירורגית. ולפני החלטה כדאי לנסות ללמד את הילד לקנח אף, לנפח בלון....
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
יפעת09/12/2008תודה על תשובתך המהירה, לבני לא נעשה צילום של שקד שלישי כי בני נושם בחופשיות ולא היה מנוזל כל כך בתקופה האחרונה. בני גם יודע כבר מס' חודשים לקנח את אפו וכשיש לו נזלת הוא מקנח ולא סוחב את הנזלת לתוך האף, וגם הוא לא נוחר בלילה. האם אתה ממליץ מדברך שכדאי לעשות את ניתוח הכפתורים כבר עכשיו ולא להמתין לקיץ? האם אתה מאמין/ממליץ שטיפול הומופטי יכול לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מענה ליפעת
ד``ר יצחק ענתבי09/12/2008מהערתך, סביר שלשקד השלישי אין חלק בבעיית הנוזלים באוזניים, (הערה: לפעמים גודל השקד השלישי אינו קובע, אלא מיקומו-בפיתחי החצוצרה). כך שאם בנך יגיע לניתוח, כדאי למשש ידנית את איזור השקד השלישי,
מאחר ובנך יודע לקנח את האף, יש לפני ניתוח, ולפני טיפול הומאופטי (או כל טיפול חלופי אחר), לבצע פעולות פימפום, דהיינו, עם תחילת הקינוח לסתום את האף, וכך יידחף אויר לאוזן התיכונה, (המקום בו יש את הנוזלים) פעולה זו תרחיב את החצוצרה, ולחץ האויר שבאוזן, ירחיק חלק מהנוזל בכיוון ההפוך לכניסת האויר.
אינני שולל כל טיפול אלטרנטיבי לפעולה הכירורגית, אלא שכדאי להגביל בזמן וציפיות לשיפור.
ברכת בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יפעת09/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתגובה: איירפופר
roni01/01/2009שלום לך יפעת,
לפני כחצי שנה גם לביתי בת החמש היו נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה,
בביקור אצל רופא א.א.ג קבע הרופא שיש צורך בניתוח כפתורים, אישתי ואני לא כל כך התלהבנו
בלשון המעטה מהרעיון של הניתוח וחירור עור התוף.
בהמלצת חברה טובה, אשתי ואני החלטנו להיוועץ ברופא נוסף (פרופ' אלידן - מנהל מח' א.א.ג
הדסה עין כרם),
בהמלצת הפרופסור, התחלנו בשימוש עם האיירפופר למשך שישה שבועות בטיפול יומי
בבית, פעמיים ביום וזאת ללא תרופות ו/או אנטיביוטיקה.
והרגשנו שיפור גדול בשמיעה של בתנו כבר אחרי שבוע.
בבדיקה נוספת אצל הפרופ' לאחר חודש וחצי, כבר לא היו נוזלים באוזניים ובבדיקת השמיעה- השמיעה חזרה לחלוטין למצב תקין.
מדוע ישנם רופאים שממהרים לנתח...? שאלה טובה...
בבירורים שערכנו, מסתבר שישנם הרבה רופאים שממליצים על הטיפול באיירפופר:
ביה"ח דנה-איכילוב, הדסה כין כרם, שערי צדק, הילל יפה, ביה"ח בנהריה ועוד.
מסקנתי היא, לא למהר לניתוח כפתורים.
כדאי ורצוי שתיוועצי בעוד רופאים ותיכנסי לאתר החברה שמייבאת את האיירפופר מארה"ב
לפני שתחליטי על ניתוח כפתורים לבנך.
מקווה שעזרתי לך ולעוד הרבה הורים שלא ממהרים לנתח את ילדיהם.
בברכה,
רוני
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש באיירפופר
ד``ר יהושע דנינו02/01/2009שלום,
השימוש באיירפופר נועד במקרים מסויימים לפתור את בעיית אי ספיקת החצוצרה (התעלה המחברת בין האוזן התיכונה לגרון האפי). השימוש יכול לשפר את השמיעה בחלק מהמקרים, אך השימוש צריך להינתן אך ורק בהמלצת רופא מומחה א.א.ג, משום שבמקרים מסויימים השימוש במכשיר יכול לגרום לנזק. למשל, כמו במקרים בהם יש נזלת בגרון האפי היכולה לחדור לאוזן התיכונה ולגרום לדלקת בעקבות שימוש באיירפופר. לכן, לא מומלץ להשתמש במכשיר בזמן דלקת דרכי הנשימה העליונות ונזלת אפית.
לסיכום אני מבקש מההורים שחרדים למצבם הבריאותי שלילדיהם לא לעשות טעות נפוצה והיא להסיק ממקרה אחד למקרה שני, להעביר תרופות ממקרה אחד לשני ולהעביר המלצות טיפוליות ממקרה אחד לשני, שכן אין שני מקרים דומים, אפילו אם הם נראים כך.
ראוי לבדוק כל ילד וכל מקרה לגופו אצל רופא מומחה א.א.ג שיתאים לו טיפול ספציפי לנתונים שימצאו בבדיקה.
תפקיד הפורומים באינטרנט, עליהם אני מברך, להעשיר את הידע של ההורים, אולם את הטיפול הרפואי יש להשאיר לרופאים מומחים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנראה בגלל זה לא בדקתה את הבת שלי
ויקי15/03/2009מענינת מאוד התשובה שלך, אלא שבמקרה שלי אפילו לא בדקתה את בתי וישר החלטתה שצריך לנתח !!! מזל שפניתי לאיירפופר וזה באמת עזר!!!! חבל שבארץ אין רופאים שממליצים ולפחות מנסים לטפל במכשיר ולתת הדרכה צמודה. לכל מי שאני פניתי הפתרון היה אנטיביוטיקה וזה במקרה הטוב במקרה של ד"ר דנינו זה ישר ניתוח וחבל !!! אני יודעת שיש הרבה אנשים שמוכנים לשלם כפול העיקר לצאת בריאים ופה מנסים להרוויח על ילדים קטנים והורים חסרי עונים. חבל מאוד!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
