האם גם לבצע ניתוח של tonsillectomy

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם גם לבצע ניתוח של tonsillectomy
    יפעת
    09/12/2008

    שלום רב, בני בן 2 ו-5 חוד' ,צילום נאזופרינגס מצביע על מלאות רקמתית של האדנואידים. מעבדת שינה הצביעה על RDI של 15.4 בשעב, ו- 25 הפסקות בשנת חלום. האנמנזה תומכת באופן מלא ב OSA ומולצת התערבות תיקונית. רופא אאג אחד שהתייעצנו עמו אמר כי יש להסיר רק את האדנואידים, בעוד שרופא אאג אחר המליץ על ניתוח להסרת פוליפים וגם שקדים (שנמצאו מוגדלים באופן בינוני). מהם הקריטריונים לביצוע ניתוח להסרת השקדים בנוסף לפוליפים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דום נשימה בשינה וניתוח שקדים

    ד``ר יצחק ענתבי
    12/12/2008

    יפעת שלום רב.
    אינדקס הפרעות נשימתיות (RDI). הנורמלי הוא 5 ומטה, וככל שאינדקס זה גבוה יותר כך גם חומרת הפסקת הנשימה.
    הפיתרון היחיד (אלא אם יש התווית נגד) הוא כריתת שקדים ( Tonsillectomy), -על-אף גודלם הבינוני, וכריתת השקד השלישי. כריתה של השקד השלישי בלבד אולי תוריד את רמת האינדקס, אך לא תפסיק את דום הנשימה.
    איחולי בריאות שלמה, ונשימה שקטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו