בן 4 חצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בן 4 חצי
    קארן
    08/07/2009

    שלום,
    לבני בן 4 וחצי יש קול "מאונפף" וכמו כן עיכוב שפתי. הוא נמצא בגן שפתי ומתקדם מאוד בשפה ובדיבור. הלפי חוו"ד קלינאית תקשורת בגן הקול "המאונפף" לא זה שמעכבו בשפה ובדיבור וכמו שציינתי הוא מאוד מתקדם ומדביק את הפער בשפה במהירות.
    ישן בלילה היטב (נושם מעט בכבדות בעיקר כשמצונן). בדיקת שמיעה תקינה.
    רופא אאג המליץ על בדיקת שקד שלישי עם צינורית המוחדרת דרך האף ואנו נמנעים מפעולה זו עקב חששות : א) מכאב הפעולה עבורו ב) לגבי הצורך בכלל של היתוח להסרת שקד שלישי באם יתגלה.
    לא ברור לנו גם אם אכן יש שקד שלישי - האם זה מחייב ניתוח?? הבנתי שבכל מקרה השקד נוטה "להצטמק" בקיץ.
    האם רק בגלל סיבה של קול מאונפף יש צורך בניתוח? בני אינו סובל מהפסקות שינה ושינתו בלילה רצופה וטובה.
    אודה לתשובתך, תודה רבהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 חצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קול מאנפף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/07/2009

    קארן שלום רב.
    ישנן 2 שיטות לבדוק את השקד השלישי, האחת בדיקת רנטגן (עם הקרנה בצידה), ובדיקה אנדוסקופית. החשש מהבדיקה השניה, אינו מוצדק, הבדיקה אינה כואבת ואם יש לילד פחד מהבדיקה, אפשר לתת חומר מטשטש.
    מרבית המקרים בהם הקול מאונפף, נובעים משקד שלישי מוגדל, ותיאורטית השקד השלישי מפסיק לגדול מגיל זה של בנך, אלא ששקד שלישי יכול להישאר ולא להיצטמק, ויש לא מעט מבוגרים (אפילו בשנות העשרים לחייהם), אצלם באופן אקראי אנו עדיין מוצאים שקד שלישי,
    על-כן שאלת הכריתה, בהנחה שהוא מוגדל, אינה קיימת, כי גודלו יכול להשאר ככזה גם שנים.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    קארן
    08/07/2009

    שלום רב ותודה על התשובה המהירה
    האם הבנתי נכון מתשובתך כי בגילו של בני (4 וחצי) גם אם יש שקד שלישי אין צורך בכריתתו???
    (במיוחד לאור העובדה כי אין לו הפסקות נשימה ושינתו טובה בלילה אך מה שכן,קולו אכן מאונפף)
    ושאלה נוספת: האם קול מאונפף יכול גם "להסתדר" ללא ניתוח שקד שלישי במידה וקיים?
    תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/07/2009

    קארן שלום רב.
    אולי תשובתי לא היתה בהירה מספיק, כל עוד קיים האינפוף, סביר שיש היצרות מגורם כל-שהוא, ואין להוציא מכלל אפשרות שזה השקד השלישי! ומאחר וקיימים לא מעט מיקרים בהם בגיל זה וגם מאוחר יותר, קיים שקד שלישי מוגדל, איני יכול להבטיח את עתיד השקד השלישי של בנך, ועל כן כדאי לבודקו. גם אם שנתו שקטה, ואין הפסקות נשימה. אולי מאידך קיים גורם אחר המיצר את דרכי הנשימה?
    ביחס לאפשרות של "יסתדר"לבד, כן זה אפשרי, אך עד מתי תמתיני?
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו