שעווה באזניים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שעווה באזניים
    גלי
    20/08/2009

    שלום


    אני אם לילדה בת שנתיים.

    במהלך חצי השנה האחרונה, בכל פעם שבקרנו אצל רופא הילדים / רופא מוקד וכו.... ובעצם בכל בדיקת אזניים שנערכה לה, נאמר לנו שלא ניתן לראות כלום, כיוון שיש שעווה באזניים.

    אף אחד לא הפנה אותנו לטיפול כלשהו, חוץ מרופאה במוקד שפעם "זרקה" לנו שאפשר לתת לה טיפות.

    ביתי (טפו טפו...) מעולם לא סבלה מבעיות אזניים.


    האם השעווה גורמת לנזק כלשהו? האם נעלמת ללא טיפול או שכדאי לגשת לרופא לבדיקה נוספת במיוחד בשביל זה....


    יש לציין שרק בחודשים האחרונים היא החלה לדבר ואנחנו אכן חשים שיש שיפור מיום ליום (עדיין לא ממש משפטים) לנוזה נראה שהיא שומעת ממש טוב, ואפילו לחישות, האם שעווה יכולה לפגוע בשמיעה?


    אודה לתשובות לשאלותי

    תודה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעווה באזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעווה באוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    20/08/2009

    שלום גלי,
    לשעווה יש תפקיד הגנתי באוזן. הכמות הנוצרת שונה מאחד לשני ותלויה בגורמים רבים.
    מקובל לנקות את עודף השעווה עם אצבע עטופה בממחטת נייר, ובשום אופן לא עם מקל לניקוי אוזניים.
    השעווה אינה גורמת נזק אלא אם היא סותמת באופן מוחלט את התעלה ואז היא יכולה לגרום לתחושת אטימות וירידה קלה מאד בשמיעה של כ-15 דציבלים.
    הטיפול בעודף שעווה הוא טיפות המרככות אותה או ניקוי מיקרוסקופי על ידי מומחה לא.א.ג
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    גלי
    22/08/2009

    ד"ר דנינו,
    ראשית תודה לך עך תשובתך המפורטת!

    האם כדאי לטפל בעניין? ("להתעסק" עם האוזן ולשאוב/לטפל בטיפות)
    או שמא לתת לשעווה "להתנקות" בעצמה?
    האם ניקוי השעווה יכול לגרום לנזק כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להמשך שאלתך

    ד``ר יהושע דנינו
    23/08/2009

    שלום גלי,

    הטיפול בשעווה של האוזן מומלץ רק אם היא (השעווה) מפריעה, כלומר - אם יש סתימה שלמה של התעלה או אם יש צורך לראות את עור התוף במצב של חשד לדלקת אוזן תיכונה (ילד עם חום גבוה, ללא סיבה אחרת לחום).

    ניקוי השעווה במידה ולא נעשה בזהירות יכול לגרום לשריטה בעור התעלה או אף בעור התוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו