עידכון ושמיעת חוו"ד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עידכון ושמיעת חוו"ד
    גל
    07/04/2010

    אנחנו היינו אמורים להתנתח בשקדים עוד מס' ימים (בן 7 וחצי שאובחו כסובל מדום נשימה בשינה לפני כשלושה חודשים).
    בשבועיים האחרונים חל שיפור ניכר והילד ישן בצורה רגועה. הלכתי לאא.ג מומחה להתייעצות (כפי שהצעת לי לפני מס' ימים בפורום), והוא אמר שאם יש שיפור כדי שנמתין כי לנתח תמיד אפשר, ועוד כחודשיים אם ימשך השיפור נעשה מעבדת שינה נוספת ונעריך את המצב. לדעתו לא יקרה דבר אם נמתין ולא נתח עכשיו ומייד.
    המעבדה נערכה בינואר האחרון - שיא החורף וככל הנראה שהילד גם היה מצונן בבדיקה - אזי יצא 119 ארועים, מתוכם 49 אפנאות - ב 6:15 שעות שינה נטו, משמע כ - 8 או קצת פחות בשעה. במעבדה הגדירו את זה כדרגה קשה. הרופא טוען שזה בינוני + - מה דעתך?
    וגם אמר אתמול שהשקדים לא מוגדלים מאד מאד (אמר שראה גדולים בהרבה מאלו). לטענתו אם בחודשי האביב והקיץ יחול שיפור ואין נחירות ושינה יחסית שקטה אז אולי עדיף רק לעקוב ולא לנתח. אם המצב יחזור לקדמותו והשיפור הוא רק זמני, אז נבצע את הניתוח.
    אני נוטה לקבל את הצעתו. רציתי לשמוע דעתך בנושא.
    אגב בהזדמנות זו אשמח לשמוע מה זה היפו אפנאות? ומה זה היפו ונטילציה חסימתית (מה שגם הופיע בבדיקה )
    תודה מראש על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עידכון ושמיעת חוו"ד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בפסקות נשימה בשינה

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/04/2010

    לאמא השואלת שלום רב.
    אני בהחלט מסכים שלאור השיפור בשינה של ילדך, אין בשלב זה צורך בניתוח, אעיז ואומר שהסיכוי לניתוח בעתיד, הוא קטן ביותר.
    המילה היפו, בלועזית מעידה על מעט, פחות, קצר, נמוך... כלומר אפנאות (הפסקות נשימה), קצרות, וירידה חסימתית באיוורור.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו