שקד שלישי ובדיקת שמיעה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שקד שלישי ובדיקת שמיעה
    ורד
    29/06/2010

    לבני בן ה 5 יש שקד שלישי, והגננת טענה שהוא מדבר בקול רם יחסית.
    בבדיקה אצל רופא אא"ג, נאמר שיש לו שקד שלישי דרגה שלישית, ויש לו נוזלים. חוץ מזה אין לו תופעות אחרות כמו נחירה וקשיי נשימה.
    עשינו בדיקת שמיעה פעמיים בהפרש של חודשיים,
    בבדיקה 1: RT -250 TYPE C, LT -100 TYPE A
    בבדקה 2: RT -191 TYPE C, LT -159 TYPE C

    האם המצב השתנה לרעה, וצריך לעשות ניתוח? מה דעתך?
    בכל בדיקה של רופא כזה או אחר, התוצאות שונות, חלק אומרים שהנוזלים רק בימין וחלק אומרים שרק בשמאל, האם מצב הנוזלים יכול להשתנות?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקד שלישי ובדיקת שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי ושמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    29/06/2010

    ורד שלום רב.
    אתחיל בתשובתי בכך שאם בנך מדבר בקול רם הדבר אינו נובע מליקוי שמיעה הולכתי, כלומר נוזלים באוזניים, אלא ככל הנראה בגלל "בעיה" התנהגותית, או ליקוי עצבי.
    בנתוני בדיקת הטימפנומטריה (לחתי התופית), אכן נימצא שיש -לא הרבה - נוזלים באוזניים, תחילה רק מימין, ובבדיקה השניה גם בשמאל. מאוד חשובה רמת הדציבלים בה בנך שומע. ההבדל בין 2 הבדיקות מבחינת הלחצים באוזניים, אינו משמעותי.
    מאחר ונשימת הבן רגועה ושקטה, ככל הנראה השקד השלישי אינו מיצר משמעותית את נתיב האוויר בלוע האף.
    במעט סבלנות, ותוך יצירת "משחק" ניתן ללמד את בנך להעביר אוויר דרך האף, כשהפה סגור, ואח"כ ללמדו לקנח את האף, ולבסוף להגיע לפעולת פימפום. את כל אלה ניתן לבצע גם בעזרת האירפופר.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו