שקדון + ליקוי שמיעה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שקדון + ליקוי שמיעה
    חסויה
    03/10/2010

    שלום רב,
    האם יש קשר בין שקד שלישי וליקוי שמיעה? ביתי בת השנה נולדה עם ליקוי שמיעה חמור בשתי האזניים ועם הזמן הליקוי השתפר (כרגע עם ירידה של 45 DB בשתי האזניים, לעומת מעל 90 DB כשנולדה). שמתי לב שהיא נוחרת בלילה והשינה שלה לא רגועה בכלל,היא מתעוררת המון בלילה,זזה בלי הפסקה. כיצד ניתן לבדוק אם יש לה שקד שלישי? היא הופנתה לצילום רגיל, אך הבנתי שיש צילום עם סיב אופטי שהוא יותר מדוייק?

    אם מדובר בשקד שלישי,האם לאחר הסרתו יתכן שיפור בשמיעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקדון + ליקוי שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי וליקוי שמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    03/10/2010

    ורדית שלום רב.
    על פי מכתבך אני לא מצליח להבין אם ליקוי השמיעה הוא מהסוג ההולכתי או העצבי או אולי מדובר בליקוי שמיעה מעורב, (כלומר בו יש את שני המרכיבים).
    השקד השלישי אכן משפיע מאוד על ליקוי שמיעה הולכתי, (ולא על ליקוי עצבי).
    צילום שקד שלישי בגיל זה הינו אבחנתי, ובדיקה עם סיב אופטי אינה הכרחית, ואינה משפרת את
    המסקנה האבחנתית, ביחס לגודלו של השקד השלישי.
    הסרת השקד השלישי יכולה לעזור במקרה של ליקוי שמיעה הולכתי, (אך לא בהכרח).
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, להלן מידע נוסף

    חסויה
    04/10/2010

    בברה הראשונה נאמר לי שהליקוי שמיעה באוזן אחת מעורב (אז היה ליקוי של 105DB באוזן ימין, ללא שרידי שמיעה של דיבור + 75 אוזן שמאל)
    ברה שניה, כחודשיים לאחר מכן נאמר לי שהליקוי הוא עצבי בלבד. אוזן שמאל 35 DB וימין 60 DB (אמרו שיש תהליך של הבשלה וכנראה שבברה הראשונה היו גם נוזלים ולכן יש שיפור. בנוסף אמרו לי שיש לה שרידי דיבור, מה שלא היה בברה הראשונה). בבדיקה השמיעה האחרונה לפני חודש (בדיקה התנהגותית) 45 DB בכל אוזן (30 DB עם מכשירי שמיעה). אנחנו מרגישים שהשמיעה אצל התנוקת השתפרה, היום היא בת שנה. (את הליקוי גילינו בגיל 3 חודשים). למרות שהליקוי אצלה עצבי נראה כי יש גם גורם הולכתי שעוד יותר פוגע בשמיעה שלה. היא כל הזמן מחרחרת, נוחרת בלילה, ישנה עם פה פתוח ומתעוררת המון בלילה. שמתי לב שהשמיעה שלה מושפעת מכל התופעות הנ"ל. אני לא אומרת שהליקוי הוא הולכתי, אך לדעתי הוא מעורב, כי עובדה שיש שיפור בשמיעה ושוב רגרסיה כשהיא מחרחרת. איזה בדיקות ניתן לעשות לה מלבד השקד שלישי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, להלן מידע נוסף - תגובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    04/10/2010

    ורדית שלום רב.
    השלמת הפזל הייתה חשובה, ממנו אני מבין שעיקר הליקוי הינו עצבי, עם מרכיב הולכתי זמני בלבד.
    מאחר וילדתך משתמשת במכשיר/' שמיעה לא כדאי לשים כפתורי איוורור, גם ביגלל המכשירים, ובעיקר ביגלל שהמרכיב ההולכתי אינו קבוע, והמיגבלות ההתנהגותיות.
    במצב זה, לצורך שיפור האיוורור של האוזן התיכונה, והפחתת הנחירות והחירחורים, ניתוח כריתת השקד השלישי יכול בהחלט לעזור.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    חסויה
    05/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר יצחק ענתבי

    חסויה
    26/10/2010

    בהמשך לפניה מלפני חודש בתי נבדקה ע"י רופא בבית חולים דנה אשר המליץ על הסרת השקד השלישי. הוא אף הוסיף שיש לה המון נוזלים באזניים ולכן צריך לשקול ניתוח כפתורים, אבל רק לאחר שיראה את הבדיקת ברה האחרונה שלה. האם השקד השלישי גורם ליותר נוזלים באזניים? יש לציין שאינה סובלת מדלקות אזניים. בבדיקת טימפטונמטריה מלפני שבועיים (אשר בוצעה במיח"א) התוצאה היתה C. מאז השקד השלישי היא כל הזמן מנוזלת. האם בכל זאת לעשות כפתורים? האם מומלץ ברה נוספת ע"מ להחליט בנושא הכפתורים? מגיל חצי שנה היא לא עברה בדיקת ברה נוספת.
    המון תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר יצחק ענתבי - תגובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/10/2010

    ורד שלום רב.
    בהתיחס לתלונה שלאחר ניתוח השקד השלישי אין להיחפז בהסקת מסקנות, המצב רק ייטיב עם האוזניים, מעט סבלנות.
    זה גם נכון ביחס לשאלה עליה דיברנו במענה הקודם, לא להיחפז, ולבטח כאשר יש מכשירי שמיעה. אין גם צורך בבדיקות BERA תכופות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    חסויה
    28/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו