מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה.ולדימיר18/09/2011
שלום רב
סליחה על השאלה הקצת מביכה.
האם מחלת הפטיטיס C . יכולה להדביק כאשר מתמזמזים מתחבקים מתנשקים ובאוננות הדדית? ללא מגע מיני רגיל או אוראלי?
האם קיימים אבדלים בסוגי הדבקה בין B ל C ?
תודה על תשומת הלב. ושנה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה. - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן18/09/2011בסוג כזה של מגע הסיכוי להדבקה אפסי למעשה וזניח. ההדבקה של הפטיטיס B שכיחה יותר במגע מיני ובהעברה בזמן הריון וסביב הלידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI לעומת CT תלת פאזימימי17/09/2011
שלום לרופא,
אנא הסבר קצר על ההבדל בין שתי הבדיקות הנ"ל מבחינת תוצריהן.
האם יש העדפה בעניין ממצא חדש ב-US כבדי בגודל של 1.5. ס"מ?
תודה מראש
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI לעומת CT תלת פאזי - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן18/09/2011CT קשור בקרינה ו MRI לא. תלוי מה הנגע שרוצים לראות באמצעי ההדמיה. ב אם יש חשד להמגיומה בגודל כזה MRI עדיף. גם אם יש נגע על רקע כבד שומני עדיף לבצע MRI. בכל המקרים האחרים CT בהיחלט יכול לתת התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המנגיומה ענקית 30 ס"מ והריוןג'13/09/2011
האם ישנה סכנה בכניסה להריון עם המנגיומה ענקית בכבד שגודלה כ 30 ס"מ
ההמנגיומה אובחנה בבדיקת CT לפני כשנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנגיומה ענקית 30 ס"מ והריון - תגובה
פרופ` איתן מור15/09/2011שלום ג' לא הייתי לוקח את הסיכון ניתן לשקול הוצאה לפני כניסה להריון. אין ספק שגם בניתוח יש סיכון אך תלוי מיקום ההמנגיומה וקרבתה לכלי הדם במוצא הכבד
אשמח לראות CT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמנגיומה ענקית 30 ס"מ - המשך
ג'15/09/2011תודה על תשובתך.
המנגיומה זהה בגודלה הוסרה לפני 9 חודשים מהאונה השמאלית, מיקומה היה קדמי. הגישה אליה היתה קלה ושטח הפנים בחיבור לכבד היה קטן.
לגבי ההמנגיומה שנותרה - מיקומה הוא אחורי ובאונה הימנית. הגישה אליה קשה ושטח הפנים בחיבור עם הכבד גדול מאוד.
הסרתה נשללה ע"י המנתח, עקב אסימפטומטיות פיזית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמנגיומה ענקית 30 ס"מ - המשך - תגובה
פרופ` איתן מור16/09/2011אם כך את נשארת עם סיכון לא ברור מפני שאין עבודות על כך לגבי הריון והמנגיומת ענק. בהרבה מקרים נשים גילו לראשונה את ההמנגיומה בהריון ולא קרה להן כלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכוני לקיחת כבד מתורםשמחה12/09/2011
אני בתהליך של התרמת חלק מהכבד שלי לקרובת משפחה שמצבה לא טוב.
רציתי לדעת לאיזה סיכונים אני נחשפת בתהליך זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכוני לקיחת כבד מתורם - תגובה
פרופ` איתן מור15/09/2011תלוי למי התרומה אם לילד או למבוגר.
הסיכון הוא משמעותית יותר גבוה בתרומת אונה ימנית למבוגר סה"כ הסיכון אינו גבוה באדם צעיר ללא תחלואה נלווית אך היו דיווחי תמותה.ההערכה היא שהסיכון לתמותה הוא בין 0.5-1.0%
מלבד זאת יש סיכונים של דליפת מרה משטח פני הכבד שלעיתים מחייב ניקוז בדיקור דרך העור או בניתוח וכן פגיעה באונה הנותרת שעלול להצריך השתלה (< 0.5%)
בכל מקרה המרכז המשתיל כחלק מההכנה חייב לתת לך הסבר מלא של הסיכונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפומה זעירה בלבלבedy12/09/2011
שלום
בסיטי נכתב בין היתר -ליפומה זעירה בזנב הלבלב-
מה זה אומר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפומה זעירה בלבלב - תגובה
פרופ` איתן מור15/09/2011לליפומה אין כל משמעות.
רצוי בכל מקרה מעקב בביצוע אולטראסאונד עוד 6 חד' וחזרה על סיטי בעוד כשנה. כל זה נכון אם אכן האבחנה של הרנטגנולוג מבוססת וסמנים גידוליים שליליים (CA 19-9)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיחסות לתשובה
תה תה15/09/2011שלום
מכיוון שגם לי יש ליפומה זעירה בזנב הלבלב, אני תוהה ושואלת מהי אבחנה מבוססת.כיצד עלי לדעת? האם תמיד צריך בדיקת סמנים?
אודה להתיחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיחסות לתשובה - תגובה
פרופ` איתן מור16/09/2011רצוי שתהיה וכפי שאמרתי חשוב מעקב רנטגני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
תה תה16/09/2011תודה רבה לך על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה האדרה היקפית?דורון10/09/2011
שלום,
קיבלנו תוצאות בדיקה CT ובפענוח נמצאו נגעים היפודנסיים מרובים בשתי האונות מקוטר של מ"מ בודדים ועד ל 3.5 ס"מ בקצה האחורי של הכבד.רוב הנגעים מקבלים האדרה היקפית ומרכזם היפודנסי.ומתאימים לתהליך משני ע"פ הפענוח.
החולה עברה לפני כ 5 שנים סרטן שד .
כמו כן התגלו נגעים בטחול
האם הממצא שהתגלה יכול להעיד על התפחות סרטן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה האדרה היקפית? - תגובה
פרופ` איתן מור10/09/2011לצערי זה חשד גבוע להמצאות מחלה גרורתית בכבד. ממליץ לפנות בהקדם לאונקולוג המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניהול טיפולמימי09/09/2011
רופאים נכבדים,
מעבר לאחריות המטופל/ת
בבעייה כיבדית שלי, מעורבים : רופאת המשפחה, רופא כבד במכון כבד בבי"ח, וראדיולוג ממכון הדמייה באותו ביה"ח.
שאלתי בעניין האחריות על האינטגרציה של נתוני מעבדה והדמיות [USּCT ].
האם רופאת המשפחה רק מנפיקה טופסי בדיקות מעבדה וטופסי 17?
האם רופא הכבד במכון , מחכה שאני אקבע תור, להמשך ??
האם יש מקום לצפות להיוועצות של רופא ההדמייה שיתריע בפני רופא הכבד על ממצא "חדש" בכבד???
למרות של וותק בן 7 שנים בבעייה, התחושה היא של מבוכה בעיניין ניהול הטיפול [אינטגראטור ].
תודה מראש,
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניהול טיפול - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן09/09/2011אכן לעתים נופל המקרה בין הכסאות.. במקרים שקיימת בעיית כבד משמעותית ויש צורך לפתרון על ידי מומחה הכבד, הוא זה שצריך "לנהל" את התיק ולחבר בין כל הגורמים כך לפחות מתנהלים הדברים אצלי ביחידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מימי10/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים בכבד לאור ביצוע סיטידני07/09/2011
שלום, באוגוסט 2010 אותרתי כחולה סרטן (רמה 3) במאי הגס ועברתי ניתוח להסרת הגידול וסדרה של טיפולים כימותרפיים שהסתיימו באפריל 2011. ביולי 2011 ביצעתי סיטי לביקורת ונמצא כי הכל תקין למעט סימטופים בכבד כדלקמן :"הכבד בגודל תקין בעל מרקם מאוד הטרוגני, ניתן לזהות אזורים היפודנסיים בלתי מוגדרים ומפושטים בשתי אונות הכבד, הממצאים הנ"ל אינם ספציפיים חדשים לעומת בדיקה קודמת ויכולים להתאים להסננה שומנית הטרוגנית על רקע טיפול כימותרפי או פיזור משני התחלתי עם נגעים בלתי מוגדרים"
מה הסבירות שיש לי התפתחות של סרטן גם בכבד? ומה הסיכויים לצאת מזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים בכבד לאור ביצוע סיטי - תגובה
פרופ` איתן מור08/09/2011הפענוח של הסיטי אינו חד משמעי ואני תוהה אם הוא בוצע עם הזרקת חומר ניגוד בשלוש פאזות בכל מקרה מגיע לך בדיקת PET CT וכדאי לבחון היטב את הממצאים לאחר ביצוע בדיקה זו.
כ"כ צריך לקחת לך בדיקת שם ל CEA סמן של הגידוול במעי.
אשמח לשמוע את התוצאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול במעי הגס
דני10/09/2011פרופ' מור שלום, ראשית תודה על התגובה המהירה. לגבי CEA סמן של הגידול במעי אני לא יודע אם עשו אבל אני יודע שי פתלוגיה של הגידול לאחר הניתוח. מצרף לך את הקובץ של הפתלוגיה ואשמח לדעת באם אכן בזה המדובר. במידה ולא, האם ניתן כעת (שנה לאחר הניתוח) לעשות בדיקה מעין זו ואם לא אז מה עושים ?
המון תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול במעי הגס - תגובה
פרופ` איתן מור10/09/2011שלום דני,
מסקירת החומר נראה לני שיש בעיה הדורשת טיפול מיידי. האונקולוג המטפל בך היה אמור להפנותך ל PET CT ובהתאם לממצאים להתקדם בטיפול. אם יש לך קושי לקבל טיפול היכן שאתה מטופל (כך זה נראה לי), אתה יכול לבוא אלינו לבילינסון דרכי (הכתובת למטה 052-3598503 יעל) או ישירות לאונקולוג דר' שטמר050-4065467. כדאי שתבצע במקביל בדיקת דם ל CEA -הפניה ע"י רופא המשפחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות PET-CT ובדיקת דם CEA
דני21/09/2011פרופ' מור שלום, בהתאם להמלצותך דרשתי וביצעתי סריקת PET-CT וכן בדיקת דם מסוג CEA.
תוצאות בדיקת הדם היא 2 ולא כל כך ברור לי מה המשמעות. אשמח אם תוכל לתת לי איזשהו הסבר.
כמו כן מצרף לך את תוצאות ה PET-CT. נראה כי הכל תקין אך אודה לך אם תוכל לתת לי את חחו"ד שלך. כמו כן מבקש לדעת עד כמה בדיקת ה PET-CT אמינה והאם יש בדיקות אמינות יותר ?
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות PET-CT ובדיקת דם CEA - תגובה
פרופ` איתן מור22/09/2011שלום דני
ראשית אני שמח לשמוע את התוצאה של ה PET CT שלמעשה שוללת הימצאות של מחלה גרורתית בכבד כך גם בדיקת ה CEA< 5 רק מחזקת קביעה זו.
תמשיך מעקב אונקולוגי בביצוע CEA ואולטראסאונד של הכבד כל 6 חד'
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד חודש לאחר רעלת הריוןענת05/09/2011
אני חודש לאחר ניתוח קיסרי של תאומים - ניתוח חירום כתוצאה מרעלת הריון חריפה שלקיתי בפיתאומיות ואשפוז של עשרה ימים.הפסקתי את התרופות ללחץ הדם לפני כמה ימים.לחץ הדם מאוזן.משקל חזר לקדמותו (53 במקום 70 בסוף ההריון). נשארו מעט בצקות בכפות הרגלים
בבדיקות חוזרות שערכתי נקראו הערכים הבאים
ALKP - 166.4
ALT - 36
GGT - 76
האם אילו ערכים חריגים? עברו ארבעה שבועות מאז הניתוח
תוך כמה זמן הכבד אמור לחזור לתפקוד נורמאלי?
האם ניתן לזרז את שיקומו באמצעות תזונה מתאימה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד חודש לאחר רעלת הריון - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן10/09/2011איני יודע מה היו ערכי אנזימי הכבד בהריון. בכל מקרה החריגה קלה והייתי מציע לחכות עוד 4 שבועות ואם קיימת עדיין הפרעה לבצע בירור כמקובל. האם ידוע על כבד שומני למרות משקלך התקין? האם הייתה סוכרת הריונית או עליה בשומני הדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדקתי בדיקות קודמות
ענת10/09/2011תודה על תשובתך.לא היתה סכרת בהריון. לא נבדקו תפקודי כבד בהריון.בדקתי וראיתי כי חודשיים לפני ההריון נבדקו אנזימי הכבד והיו תקינים.יש רקע משפחתי לכבד שומני אך לי לא היה.אמתין עוד חודש ונבדוק שוב.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת Cיר04/09/2011
שלום רב.. רציתי לדעת האם צהבת C יכולה לעבור מרסיס רוק, כלומר אם אדם חולה שיושב מולך ומדבר ובטעות יורק וכד', האם נדבקים ממנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת C - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן04/09/2011הסיכוי לכך הוא נמוך ביותר או ניתן לומר לא ממשי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום פרופ'ולדימיר04/09/2011
שלום רב פרופסור סליחה על כמות השאלות אבל חשוב לי לדעת חוות דעת מקצועית..
במספר מקומות קראתי על כך שהסיכוי להידבק בHCV במהלך יחסי מין אורליים הוא לא ריאלי אלה אם יש פצע מדמם,האם זה נכון? האם הוירוס עובר רק דרך מגע דמי בלבד או שהוא נמצא גם ברוק, הפרשות נרתיק,בזיעה וכו..? האם הדבקה יכולה להבתבצע כאשר יש אמצעי מניעה,ידוע לך על מקרים כאלו? האם ידוע לך על מקרים שהיתה הדבקה בין זוגות נשואים בארץ או בעולם במחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום פרופ' - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן04/09/2011הסיכוי להדבקה ביחסי מין בין בני זוג קבועים הינו נמוך מאוד סביב 1% אולם אינו אפסי. במקרים של יחסי מין עם שותפים רבים ללא אמצעי הגנה הסיכון עולה ל 15% בערך. הסיכוי להדבקה במין אוראלי נמוך ביותר ואכן לא "ריאלי" אלא אם יש אכן פצע פתוח או חתך בריריות הפה או הלוע. אע"פ שהנגיף נמצא בזיעה וברוק, ריכוזו כה נמוך כך שהסוי להדבקה מזערי וניתן לומר זניח ולא ממשי. אכן בהחלט יש מקרי הדבקה בין זוגות נשואים אע"פ שהסיכוי לכך נמוך כפי שאמרתי קודם לכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום פרופ'
ולדימיר05/09/2011תודה על תשובתך.
ציינת כי הדבקה דרך זרע והפרשה נרתיקית היא אפסית לא ריאלית ולא יכולה להתקיים אלה אם יש העברה ברורה של דם נגוע מאחד לשני,זאת לגבי מין אוראלי.. כנ"ל לגבי רוק.
אך במספר מקומות ןמאמרים קראתי כי מצאו עקבות של הוירוס ברוק אצל מטופלים..וכי הדבקה באמצעות רוק תלויה במס' גורמים, לעומת זאת במאמרים אחרים צויין כי ברוק והעברתו לא תהיה הדבקה לעולם בוירוס כך גם סבורים לא מעט רופאים.
אני מאוד מבולבל בנושא כל אחד אומר אחרת , לדעתך פרופ' האם יש חשש בהדבקה דרך נשיקה עם רוק (צרפתית)או שאין כל חשש ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום פרופ' - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן09/09/2011למרות שהנגיף אכן נמצא ברוק הוא אינו מדבק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטטיס BC AB TOTשירה28/08/2011
ד"ר נכבד,
בת 53. מאד מאד רזה. ללא כולסטרול, במעקב אחר כבד שומני שנצפה ב-U.S. עקב עליה קלה של אנזימי כבד לפני כמספר חודשים ביצעתי לפני שבוע בדיקה לאנזימי כבד ובדיקה להפטטיס A,B,C והתוצאות כדלקמן:
1470 = IGG כשטווח הנורמה הינו 700-1600.
IGM = 181 כשטווח הנורמה הינו 40-230.
IGA = 347 גשטווח הנורמה הינו 70-500.
אפטטיס A IGG =
POSITIVE
אפטטיס BS AB =
2.64 NEGATIVE (אני שואלת: מה המשמעות של המספר 2.64)???.
אפטטיס BS AG =
NEGATIVE
אפטטיס BC AB TOT =
POSITIVE
אפטטיס C AB =
NEGATIVE
אפטטיס A IGG =
POSITIVE
אפטטיס BS AB =
2.29 NEGATIVE (אני שואלת: מה המשמעות של המספר 2.29)?????
אפטטיס BS AG =
NEGATIVE
אפטטיס C AB =
NEGATIVE
אנזימי הכבד בתווך הנורמה GOT 30 כשטווח הנורמה 0-31.
GPT 32 כשטווח הנורמה 0-34
GGT 30 כשתווך הנורמה 0-30.
ברצוני לציין עוד דבר ולנסות להבינו:
בשנת 2003 נבדק לי
הפטטיס C AB =
NEGATIVE
הפטטיס BS AG =
NEGATIVE
הפטטיס BS AB =
0 (כשטווח הנורמה 0-1000)
NEGATIVE
הפטטיס A IGM=
NEGATIVE
הפטטיס A AB TOTAL =
POSITIVE
לא נבדק ב- 2003 הפטטיס BC AB TOT.
מה זה אומר שבשנת 2003 פיספסו משהו?
שהיה לי הפטטיס ולא עלו על כך?
לציין, שלא זכור לי שעשיתי חיסון להפטטיס כלשהו אי פעם.
קראתי בפורום כי קיים סיכוי של מספר אחוזים בשנה להפוך באופן ספונטני ממצב שנדבקתי בעבר לנשא? היתכן? זה מפחיד אותי מאד.
והאם כעט אני צריכה לעשות חיסון של הפטטיס? לפי איזה פרמטר אתה רואה את זה?
מה ההבדל בין התשובות של שנת 2003 לבדיקות הנוכחיות מהשבוע הזה?
שאלה נוספת:
האם עלי להתחסן כנגד A? ו-B?
האם זה מסוכן בגילי להתחסן לנ"ל?
האם יש לחיסון השלכות לא טובות על כבד ובפרט כבד שומני? במידה ויש לי נוגדנים ל-B, האם יזיק להתחסן ו/או לא יואיל?
האם בכלל אני יכולה להתחסן כי אני מבינה מתוך קריאה בפורום שלמי שנדבק כבר אין טעם לחסן אותו.
אני די מבולבלת רופא משפחה אומר שאני לא צריכה להתחסן כי נחשפתי לנגיף ורופא אחר אומר לי להתחסן. מה דעתך??
באם תוכל לענות לי על כמה שיותר שאלות אודה לך.
תודה על תשובותייך וסבלנותך מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטטיס B ואו כבד שומני?
שירה29/08/2011שאלה:
מכיוון שאני בבירור לגבי כבד שומני לציין שאין לי כולסטרול, סוכרת, לא השמנה, לא שותה אלכוהול ואין גורמי סיכון, היה לי לפני מספר חודשים GGT 77 ואחר כך ירד ל- 68 ושאר אנזימי הכבד היו תקינים. אחרי בדיקה נופת עלו כל אנזימי הכבד במעט ואח"כ התנרמלו, ושוב עליה קלה של האנזימם ושוב התנרמלו בוצעה כעת גם הבדיקה של ההפטטיס שהראה כפי שציינתי BCAB חיובי.
שאלתי היא האם בעצם אין לי כבד שומני (רק עפ"י U.S. שביצעתי לפני כחצי שנה) אלא עליה באנזימי הכבד נובעת מוירוס הפטטיס?
מה דעתך?
מה עלי לעשות כעת?
האם אני יכולה להתחסן או שכבר חיסון מבחינתי שאני מבינה שנחשםתי לוירוס לא רלוונטי כבר?
אני מאד מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפטטיס BC AB TOT - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן31/08/2011הבדיקות שבוצעו ב 2003 לא כללו HBcAb אולם אין זה אומר שנדבקת בהפטיטיס B. אם ממוצא מרוקאי או רומני ונולדת במרוקו רוב הסיכויים שנחשפת לנגיף בגיל צעיר אולם אינך נושאת אותו. בבדיקות אין עליה של אנזימי כבד. את מחוסנת באופן טבעי להפטיטיס B ומחוסנת גם להפטיטיס A. אינך צריכה חיסון להפטיטיס B אלא אם למשל נוסעת לאזורים אנדמיים יש צורך בזריקת חיסון אחת כ"תזכורת" למערכת החיסונית. הסירי דאגה מליבך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה
שירה31/08/2011פרופסור שלום רב,
תודה על תשובתך.
אני ילידת הארץ. הורי ממוצא מרוקו. האם זו הסיבה שאני נחשפתי לוירוס? אפשר אולי הסבר קטן?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן31/08/2011אכן תתכן חשיפה אם אמך נשאה את הנגיף בעת לידתך . השכיחות של נשאות הנגיף גבוהה ביוצאי צפון אפריקה ולכן ההסתברות שנחשפת בילדותך. אם ניתו, היה רצוי לבדוק את אימך ל HBsAg, HBcAb , HBsAb.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ALPHA FETOPROTEIN TMאלי25/08/2011
אני בן 73.
בבדיקת דם אחרונה ערך האלפא הוא 9.14 כשהנורמה היא בין 0-7.
האם זה מצביע בהכרח על סרטן?
או האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ALPHA FETOPROTEIN TM - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן28/08/2011אין כל סיבה לדאגה בהתייחס לערך עצמו. מדוע נבדקה רמת AFP?
הערך בתחום התקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפטיטיס Bדונה25/08/2011
מה גורם להתפרצות היפטיטיס B?
וכמה זמן לוקח לה להתפרץ?
תודה מראש
דונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפטיטיס B - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן28/08/2011ראי תגובתי לשאלה הקודמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפטיטיס Bדונה25/08/2011
בשנת 2001 קיבלתי חיסון נגד היפטיטיס B, רמת הנוגדנים בדמי היה 814. אני הבנתי שמתחסנים לכל החיים.
האם יש לי סיכון להדבק במחלה אי פעם? האם יש מצב שאני אחלה בהפטיטיס B אחרי עשור?
אם כן, אני נשאית הנגיף,? ומה עם נוגדני החיסון שקיבלתי האם הם לא אפקטיבים יותר להגן עליי?
תודה מראש על תשובתכם המהירה
דונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס B - תגובה
פרופ` אלי צוקרמן28/08/2011אם הכוונה להופעת דלקת חריפה הקשורה לנגיף הפטיטיס B אז זמן הדגירה (מהחשיפה עד להופעת הסימנים) נע בין 4 שבועות ו6 חודשים. חיסון מספיק ליותר מ 10 שנים . אם קיים ספק ניתן לחזור ולבדוק רמת הנוגדנים. אם הרמה מעל ל 10 יח'/מ"ל הרי שאת מחוסנת ואין צורך לדאוג. הדבקה בגיל המבוגר קשורה בהעברה באמצעות יחסי מין או שימוש במחטים מזוהמות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

