מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ADENOCARCINOMA בריאהראובן16/11/2008
אני בן 45 עם כאבה חזה והרגשת חנק .עברתי ברונכוסקופיה והנה תאןר הבדיקות והתוצאות: האם מדובר במחלת סרטן?? מה דרגת הקושי? האם יש תרופה? ומה סיקויי ההחלמה?? בדיקת body fluids CYTחומר הדגימה: ברונכוסקופיה- הברשה מקור הדגימה: bronchial brushing fytologic materialתאור מאקרוסקןפי : 10 משטחים תאור מיקרוסקופי: במשטח נראים היסטיוציטים רבים , לויקוציטים ותאים אפיתליאילים ממאירים בקבוצות ובתפזורת מסוג- ADENOCARCICNOMA. אבחנה: T2Y412 BRONCHIAL BRUSHING CYTOLOGIC MATERIAL M81403 ADENOCARCINOMA,NOS-חומר הדגימה: ברונכוסקופיה - שטיפה .מקור הדגימה: Bronchial brushing fytologic materialתאור מאקרוסקןפי: 2 משטחים. תאור מיקרוסקופי: במשטח נראה דם מפורק בלבד, אין לראןת תאים בתוכו. אבחנה: T2Y414 BRNCHIAL WASHING CYTOLOGIC MATERIAL-M09350 MORPHOLOGUC DESCRIPTION ONLY במה בדיוק מדובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר tsאדנוקרצינומה
פרופ' חובב נחושתן17/11/2008אדנוקרצינומה = סוג מסוים של גידול ממאיר
אבל המשמעות של גילוי התאים מאד דונה ויכולה להיות אחרת אצל כל חולה ולכן חשוב מאד קסר עם רופא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ראובן17/11/2008שלום רב,, לא היבנתי את המשפט שלך!!, האם יש סיכוי של שגיאה באיבחון?, או ...? בבקשה להסביר קצת בנוסף לכך בדיקת דם יצאה תקינה,, ותודה רבה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההזכרה
ראובן23/11/2008שלום ,, בבקשה לראות את ההודעה הקודמת שלי לעיל, ותודה רבה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתאי אדנוקרצינומה
פרופ' חובב נחושתן23/11/2008אתה חיב לגשת לרפא שלך לברר היטב את כל הנשא
תאי אדנוקרצינומה במשטח הם ממצא שלא היינו רוצים לראות
אבל המשמעות יכולה להיות שונה מאד בתנאים שונים ולכן חשוב לדשת בהקדם לרפא מטפל שמבין ומכיר היטב את מצבך ויול לענות ולהסהיר את המצב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאדנוקרצינומה
פרופ' חובב נחושתן23/11/2008מה שהתכוונתי הוא שחיבים לדון על כל תוצאה עם רפא מטפל
צריך להזהר מלתת תשובות באינטרנט בלי להכיר את החולה שיכולות להיות להפ משמעויות מרחיקוך לכת ובקלות ניתן לטעות עקב נתונים חלקיים בלבד
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוטין גורם לסרטן? או ממכרפלג14/11/2008
אני משתמש בסיגריה האלקטרונית כשבועיים בערך (כמו משאף ניקוטין) איני מעשן סיגריות כלל כבר כחודש וחצי הייתי רוצה לדעת האם ניקוטין משפיע על הריאות? והאם תהליך הניקוי שהריאות עוברות כרגע (זפת מן הסתם שיוצאת בשיעול ) יפסיק עקב צריכת הניקוטין מחדש או שאין קשר והגוף ימשיך בהליך הניקוי כרגיל? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוטין
פרופ' חובב נחושתן16/11/2008ניקוטן אינו הגורם העיקרי לסרטן כתוצאה מעישון
הוא החומר המממכר העיקרי בסיגריות
אם תצליח להפרד כך מהסיגריות יש כאן רווח חשוב מאד
ניתן להתיעץ בנושא הפסקת עישון עם רפאים נודפים כמו רפאי משפחה
ישנה תרופה חדשה בתחום שמתאימה לחלק מהאנשים ניתן להתיעץ בנושא עם רופא משפחה
יתכן שהשיטה בה אתה נוקט כעת עדיפה עבורך
בהצלחה בהפסקת העישון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד משהו...
פלג16/11/2008לגביי הזפת שיוצאת ? אני צודק בהנחה שלי שזה לא קשור לניקוטין והריאות ימשיכו לשקם עצמם? אני כאילו מתקשה להאמין כי נכנס עשן לריאות אף על פי שזה עשן מדומה עשוי ממים... מה לגביי הכושר הגופני הוא ימשיך להשתפר ? הרבה תודה ד"ר הרגעת אותי מאוד. פלג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן אירות תאים קטנים עם גרורותאני13/11/2008
אבי חולה בסרטן ריאות תאים קטנים עם גרורות בלבלב. לפני חודשיים הוא סיים 6 טיפולים של cisplatin והייתה נסיגה חלקית, ב- ct אחרון רואים כי הגידול עצמו לא השתנה, אך יש יותר נוזל פלאורלי בריאה, יותר נוזל מסביב ללב, ובלוטות במדיאסטינום שגדלו, בעיקר בלוטה ליד וריד האזיגוס. היציעו לעשות טיפול ב- topotecan באופן מידי. ולאחר שני טיפולים לעשות הערכת ct חוזרת. השאלה האם כדי לעשות את הטיפול מיד, או אולי לחכות ולעשות הערכה נוספת? האם צריך לעשות הקרנות לראש למניעה? האם קיימים מחקרים קליניים בתאים קטנים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאים קטנים
פרופ' חובב נחושתן16/11/2008כעת מהדיווח שלך ישנה החמרה ברורה במצב בראה ובפריקרד
איזור סביב הלב
צריך קודם כל לנסות לטפל בהחמרה זו והקו השני בארץ המקובל הוא טיפול בטופוטקאן
למרבה הצער אין לאחרונה עדין פריצות דרך מרשימות בטיפול בסרטן ראה של תאים קטנים
נקוה שהמאמץ הגדול בכיוון יביא להצלחות בעתיד הלא רחוק מדי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה והמשך
אני18/11/2008איך ניתן לטפל בהחמרה מצב בראה ובפריקרד איזור סביב הלב? האם הכוונה בתרופה כימוטרפית או שיש עוד דרכים לטיפול? האפ לדחות את הטיפול ב- topotecan או לעשותו באופן מידי? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאות תאים קטנים - סוגי טיפול
אני30/11/2008שלום ד"ר נחושתן, תודה רבה על תשובתך. בהמשך לשאלתי, הציעו לנו טיפול אחר: לא לעשות כימוטרפיה בשלב זה, אלא לעשות הקרנות לחזה למניעת התפתחות בלוטות שלא יחסמו דרכי נשימה. ובסוף ההקרנות שיערכו כחודש - חודש וחצי, לעשות CT להערכה. חשוב לציין, כי אבא שלי מרגיש טוב, אין שיעול, אין כאבים ואין בעיות נשימה. אנחנו קצת מבולבלים, האם לעשות כימוטרפיה או הקרנות. מה דעתך על הטיפול המוצע? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות תאים לא קטניםאני12/11/2008
ד"ר שלום
בעלי חלה לפני כשנה בסרטן ריאות תאים לא קטנים(בעבר התכתבנו) בריאה שמאלית עם גרורה באדרנל , עבר ניתוח להוצאת אונה ובלוטת האדרנל סיימנו את הטיפולים ופט סיטי במאי יצא נקי לחלוטין . בסוף החודש יש לנו פט סיטי למעקב .אני כותבת כי יש לבעלי תופעה משונה בשבועיים האחרונים הוא מתלונן על נפיחות ואודם באצבעות הידיים והרגליים זה מתבטא באזור הציפורניים כמו שיש ציפורן חודרנית אבל אין האזור אדום וכואב ונפוח בכל האצבעות בידיים וכמה ברגליים
האם התופעה הזו מוכרת לך? ומה לעשות
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי
פרופ' חובב נחושתן12/11/2008לא ניתקלתי בדיוק במצב כמו שאת מתארת
יתכן ומדובר כאן בבעית פרקים
לשלול קשר לגידול איני יכול ולכן טוב שיבצע PET בקרוב
ניתן כבר לפני כן לבצע סמני גידול כדי לקבל איזהשהיא אינדיקציה על המחלה
כמו כן ניתן לפנות לראומטולודג שינסה לתת עזרה וברר את המצב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרורותענת08/11/2008
חמי בן 90 אובחן לפני כחודשיים כחולה בסרטן שלפוחית השתן. לפני שבועיים סיים סדרה של הקרנות.
בחודש האחרון הדרדר מאד מצבו ומאדם עצמאי הפך לתשוש ותלוי באחרים בכל פעולות החיים. (התקדמות המחלה או תופעות לוואי של ההקרנות??)
אולם צלול בראשו. בעקבות קשיי נשימה אובחנו בצילום חזה גרורות בריאותיו.
כבדנו את רצונו לחזור לביתו ולא להתאשפז. נאמר לנו כי עליו להיות במעקב אונקולוגי, אולם הוא מתקשה לקום ממיטתו וללכת.
שאלותי:
אנו מבינים כי אין מקום לטיפול כימותרפי לאדם בגיל ובמצב זה. מהן אפשרויות הטיפול הנוספות ?
מה חשיבות הגעתו של החולה למרפאה? האם יש אפשרות למעקב בבית חולה שמרותק למיטתו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר tcc
פרופ' חובב נחושתן08/11/2008in this condition and this age usually we do not give chemo
good chances it will destroy more than help
still good supportive care is imporatant
several things can be done
1)he must have oxygen at home from at least a mecholel chamtzan
2( one can try inhalation also with dexamethasone
3 good pain control
4 perhaps he needs clexan - noged krisha bezrika if he does not move at all
but that depnds at his condition
the best thing is to have a visit from hospice bait /ishpuz bait to help yoiu with everything
sory about the english right now i dont have acomputer with hebrew
hovav
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ענת08/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי בדיקת body fluids CYTרובי07/11/2008
אני בן 45 עם כאבה חזה והרגשת חנק . עברתי ברונכוסקופיה והנה תאור הבדיקות והתוצאות: האם מדובר במחלת סרטן?? מה דרגת הקושי? האם יש תרופה? ומה סיכויי ההחלמה?? בדיקת body fluids CYT חומר הדגימה: ברונכוסקופיה- הברשה מקור הדגימה: bronchial brushing fytologic material תאור מאקרוסקןפי : 10 משטחים תאור מיקרוסקופי: במשטח נראים היסטיוציטים רבים , לויקוציטים ותאים אפיתליאילים ממאירים בקבוצות ובתפזורת מסוג- ADENOCARCICNOMA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר fluid
פרופ' חובב נחושתן08/11/2008go immediately to your doctor
he should explain yoiu the results
hovav* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת05/11/2008
שלום רב, מתי בערך מרגישים סימפטומים של סרטן הערמונית? האם מרגישים אותם כשכבר אין מה לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר grnubh,
פרופ' חובב נחושתן06/11/2008קשה לזהות סימפטומים של סרטן ערמונית הסימפטומים לא ספציפים אפשר לבצע בדיקת PSA
זו תשובה שטחית שכן
השאלה לפורום עם אורולוגים
לא עם אונקולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאפרת02/11/2008
כתי בת שנתים וחצי אובחנה מגיל שנה כחולת אסתמה, מטופלת באינלהציה בבודיקורט כטיפול מונע יום יום. האם יש קשר לאסתמה לדלקות ריאה שמפתחת בזמנים מאוד קצרים שכל חודשיים. ותמיד באותה ריאה למעלה . מה ניתן להעשות בעניין ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשלוח לרפא ראה
פרופ' חובב נחושתן03/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהיבגניי29/10/2008
שלום אני בן 24 ומעשן מגיל 12 וחצי בזמן אחרון אני מרגיש מן תחושה מוזרה וקליקים בגרון ובזמן השיעול יוצאים לי מן גושים בצבע חום מהריאות וגם לפעמים כאבים בגב עליון וחזה ודקירות בכתף שמאלית זה חס וחלילה יכול להעיד על התפתחות סרטן? כי יש לי ברונכיטיס ושיעול אלרגי לעיתים תכופות ומגיל 14 בערך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפא
פרופ' חובב נחושתן30/10/2008תפנה לרפא לבירור הנשא
סרטן ראות בגילך נדיר מאד אבל הכל כבר היה
לכן חשוב שתפנה לרפא
כמו כן חשוב שתנסה להפסיק לעשן
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבי בן 73 וגילו לו סרטן בריאותחגית28/10/2008
אבי בן 73 וגילו לו סרטן בריאות מאסבסט ושלוש גרורות במוח. הוא קיבל טיפול הקרנות אך זה לא עזר. לפני יומיים בשיחה עם הרופאים נאמר כי אין שום טעם בהמשך החזקתו בבית החולים מאחר ואין הם יכולים לסייע לו בטיפול תרופתי מלבד סיוע בקבלת חמצן. לסיכום נאמר לנו כי יכול להיות שנותר לו לחיות שעות או ימים או שבועות. למעשה הוא בהכרה ומשוחח אתנו, ואף אמרנו לו כי אין כול טיפול, וימיו ספורים. השאלה שלנו היא איך בדיוק נדע שנותרו לו שעות או ימים שהרי אנחנו נמצאים ליד מיטתו יום וליל ופוחדים שהוא ימות ולא יהיה אף אחד מבני המשפחה לידו. האם יש סימנים מקדימים שמופיעים דקות או שעות לפני המוות ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוות צפוי
פרופ' חובב נחושתן29/10/2008אתם מתארים מצב קשה ביותר
לא תמיד ניתן לדעת מתי הסוף מגיע
אבל בחלק מהמקרים ניתן להתרשם מצורת נשימה שונה כגון נשימות מעטות יותר ועמוקות
או נשימות בקצב משתנה - עם התגברות קצב נשימה ואז ירידה משמעותית בקצב הנשימה וחוזר חלילה
ושוב לא תמיד יש עמנו סימנים אלו
מטער בצערכם
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה על תשובתך.
חגית29/10/2008תודה תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותמירב28/10/2008
האם התעבות של הפלוירה בסגמנט פרוורטברלי מעידה על התפתחות של תהליך סרטני? איך לשלול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעבות
פרופ' חובב נחושתן29/10/2008יש הרבה סיבות להתעבות
כדאי לגשת לרפא ראות להערכה ומעקב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא לסרטן ריאותאמיר28/10/2008
שלום שאלתי היא כזאת אח שלי בן 23 ומעשן מגיל 12 לאחרונה לאחרונה התחיל להרגיש מן גוש ואי נוחות בגרון בזמן בליעה וזה נמשך כבר יותר מחודש בנוסף לזה השרירים נעשו יותר והוא נעשה יותר עייף במהלך היום רפוים והתחיל להזיעה בתדירות גבוהה יותר וריח זעה נעשה שונה יותר וגם לפעמים כאבים באזור גב עליון בקשר לגרון הוא עשה בדיקה אצל רןפא מומחה ואבחנה שלו היתה סטיה של מחיצה באף לצד ימין עם יובש רירית וקרוסטות באף וגם בדיקות דם יצאו תקינות רופא משפחה חושב שזה רפלוקס אותו הבדיקות מספקות אבל אני קצת חושש בישבילו איזה בדיקה ניתן לעשות כדי לשלולל אפשרות סרטן בדרכי הנשימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ראה
פרופ' חובב נחושתן29/10/2008בגיל 23 סרטן ראה הוא נדיר ביותר
אם הענינים לא הסדרו כדאי לבקר אצל מומחה לראות שיעזור ויבדוק שוב את האבחנה
ישנה תרופה חדשה נגד עידון שלפי מחקרים יש בה יתרונות רבים
אך שוב יש להתיעףץ עם רופא לפני שוטלים אותה ( צמפיקס שם התרופה)
כדאי לגשת לרפא לברר על אפשרות זו כי חשוב מאד להפסיקלעשן
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדנית22/10/2008
אני סובלת מזה כשנתיים כאבים בחזה - בין הסטרנום לאחת הצלעות. הכאבים מתגברים בעיקר אחרי אימוני כוח. עשיתי צילום חזה וCT ולא נמצא כלום. האם זה דלקת? מה עוד זה יכול להיות? מה אתם ממליצים? תודה רבה נ.ב. עשיתי בדיקות לב והכל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה בפורום אחר
פרופ' חובב נחושתן26/10/2008כאן אנו עונים על סרטן ראה מקוה שזה לא המקרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסימיותאחת15/10/2008
בעלי עבר כריתה חלקית של הריאה השמאלית בעקבות גידול סרטני בריאה (התאים הלא קטנים) בבדיקה הפתולוגית הסתבר כי הגידול שלח גרורות לקרום הריאה וכנראה ללימפה. בעוד כחודש צפוי להתחיל טיפול כימו. מכיוון שהמידע באינטרנט מנבא תחזית קודרת למדי לחולה סרטן הריאה ברצוני לשאול האם לאחר טיפול כימו יש סיכוי כי סרטן הריאה ישלח גרורות לכבד או למוח ? במידה והסרטן מתפשט (לאחר הטיפול הכימו.)הוא תוקף שוב את הריאה או שולח גרורות למקומות אחרים בגוף? בעלי אדם בריא, לא מעשן ועוסק בספורט. שלב המחלה הוא דרגה 1 b אם הבנתי נכון. מה משמעות הקביעה לגבי הסיכויים לשרוד את המחלה? לתשובתך אודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול משלים לאחר כריתה של גדול ראתי
פרופ' חובב נחושתן15/10/2008קודם כל צריך לקרוא את המידע מהאינטרנט בזהירות שכן הוא בעצם מתעלם לרוב מהבדלים קנים לכאורה אך מאד משמעותייים בין החולים השונים להם גילו גרורות בבלוטות לימפה
נכון שברטן ראה גם אם נכרת אפילו בלבים מוקדמים עלול לחזור או מקומית או כגרורה לאחר זמן
אבל זה לא קורה בחלק ניכר מהחולים ואחוז החזרה יורד באופן משמעותי על ידי שמוש בכמותרפיה
חולה לו התגלה גדול מקירוסקופי שלא הודגם בבדיקות לפני הניתוח סיכוייו בדכ יותר טובים מאשר חולה עם גדול מפושט שנתגלה כבר לפני הניתוח
ישנה נקודה נוספת עליה יש מחלוקת והיא התפקיד דל הקרנות כתוספת
מאה אנליזה שנעשתה ךפני מספר שנים טענה כי הקרנות יכולות אפילו לגרום לנזק
אך הכל היה מבוסס על כמות גדולה של חולים שהוקרנו בטכניקות ישנות יחסית להיום
ישנם חולים שאנו חושבים כי כן יתכן שירויחו מטיפול קרינתי למיצר = מדיאסטינום החלק בין הראות ללא טיפול לראה כולה
אנו דנים בכך עם רדיולוגים אך יש להודות כי התמיכה לכך בספרות היא יחסית חלשה
וישל דון בכל מקרה לגופו של ענין
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוית12/10/2008
שלום רב וחג שמח! לאמי התגלה סרטן ריאות לפני כשבועיים. ביופסיה נמצא "non-small cell carcinoma involving the entire core. most likely squamous cell type". היום עשינו בדיקת PET CT לשלול גרורות ותשובה נקבל רק שבוע הבא. היא בת 52, לא מעשנת (וגם בחיים לא עישנה). מדובר בגידול באונה עליונה מימין עם מעורבות מדיאסטינלית. איזה טיפול כימי מומלץ בשלב הזה? האם טיפול אגרסיבי יותר עדיף בהתחלה? האם אפשר להמליץ על דיאטה מסויימת או לקיחת ויטמינים לפני כימוטרפיה כדי לחזק את המערכת החיסונית לקראת הטיפולים? האם טיפולים בטרסיבה יכולים להיות יעילים בשלב הזה? תודה מראש, רוית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדול בלי שלב
פרופ' חובב נחושתן15/10/2008חשוב מאד בשלב הזה לקבוע את שלב המחלה
אם ניתן כעת לכרות את הגידול הטיפול מאד שונה מאשר במחלה גרורתית
לגבי כמותראפיה שוב תלוי בשלב המחלה
מתחילים כיום להתברר סמנים פתולוגיים שיכולים לעזור בהחלטה על כמותראפיה = אבל עדין לא נתן לזמוך עליהם בצורה מלאה
ישנו גם טפול ביולוגי אותו ניתן לתת בסרטן קשקשי
ארביטוקס אך לדעתי יש לשקול היטב השמוש בו לאור המחיר הגבוה והאפשרות כי יתכן כי אולי ניתן להגיע לתוצאות דומות בעזרת שמוש בקו שני מתאים
לסיכום חשוב להגיע לאבחנה על שלב המחלה
אני גם שולח חולים לפחות ל CT ראש לאור הסיכוי הגבוה יחסית של גרורות מוחיות שלא יתגלו ב PET ( אין הוכחות בספרות כי אני צודק אבל רופאים רבים נוהגים כמוני)
מקוה שיתברר שהגידול ממוקם
בהצלחה בטפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

