סרטן שד גרורתי

מנהל הפורום

ד``ר בועז ליברמן
ד"ר בועז ליברמן
לקביעת תור אצל ד"ר בועז ליברמן ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן שד גרורתי
    שרון גיל
    10/05/2009

    אימי בת 60. חלתה בסרטן השד לראשונה בגיל 30. השנות בשד לאחר 15 שנה. עברה הקרנות וטופלה בטמוקסיפן ללא כימוטרפיה עד כה. לפני כשנתיים וחצי, לאחר שסבלה מכאבי גב, התגלו במיפוי עצם גרורות בחוליות ובאגן. טופלה בפמרה ואח"כ בארומזין והרגישה מצוין. בחודשים האחרונים עלייה משמעותית בסמנים. ( לאור נוכחות גרורות חדשות הוחלט על מעבר לטיפול כימוטרפי משולב הרצפטין (עדיין לא הוחלט על פרוטוקול). עברה לאחרונה סדרת הקרנות בעמ"ש כתוצאה מלחץ שנוצר על חוט השדרה. כרגע מרגישה טוב. רק חלשה.

    אודה למענה על מס' שאלות שמטרידות אותי:

    1. האם כשלון הטיפול ההורמונלי מצביע על פעילות ייתר של המחלה והפיכתה לאגרסיבית יותר?
    2. האם טיפול כימוטרפי בשילוב הרצפטין עשוי לדכא את קצב התפתחות המחלה למשך שנים תוך איכות חיים טובה?
    3. מדוע אחרי שנים רבות כל כך של טיפול הורמונלי, המחלה לא מגיבה יותר לטיפול?
    4. האם טיפול כימי משולב הרצפטין הינו קל יותר?
    5. איך אפשר לסייע בהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפול וכיצד ניתן לתמוך במערכת החיסונית בתקופה זו?

    אלפי תודות,

    שרון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן שד גרורתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סראן שד גרורתי

    ד``ר רוני וייצן
    10/05/2009

    שרון שלום רב
    בתשובה לשאלותיך:
    1. כשלון טיפול הורמונלי מעיד על עמידות לטיפול אך לא נשללת האפשרות לתגובה לטיפול הורמונלי שלא נוסה עדיין.
    2. ישנן מטופלות החיות שנים באיכות חיים טובה, תלוי בתגובה ובסבילות לטיפול.
    3. העמידות לטיפול תלויה בשנויים גנטיים בגידול או בברירה טבעית לפיה התאים העמידים לטיפול ההורמונלי הם אלו השורדים.
    4.טיפול כימי עם הרצפטין אינו קל יותר (ממה?) אולם ניתן לטפל כך שלא יפגע משמעותית באיכות החיים.
    5. לפי סוג הטיפול הכימי ניתן למנוע או להקל בתופעות הלואי. רצוי לפנות בנושא זה לרופא המטפל.
    אין צורך בדר"כ לתמוך במערכת החיסונית בזמן הטיפול בהרצפטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה המהיר והאכפתי

    שרון גיל
    11/05/2009

    מדבריך אני למדה כי יכול להיות מצב בו טיפול בפסלודקס (שלא נוסה עד כה), עשוי להועיל לאחר כשלון טיפול הורמונלי קודם (פמרה, ארומזין, טמוקסיפן)? או שמתחייב מעבר לטיפול כימי בשילוב הרצפטין באם יש החמרה בסימפטומים ועלייה בסמנים?

    האם יש משמעות לפרקי הזמן שחלפו מאז הופעת הגידול הראשוני (בשנת 81') ועד ההשנות המקומית (95') ועד להופעת הגרורות (2007) לגבי קצב התנהלות המחלה? האם מהלך מחלה שהוגדר איטי וכרוני יכול להפוך מהיר ואגרסיבי?

    האם באמצעות טיפול כימי משולב הרצפטין ניתן להשיג רמיסיה ממושכת?

    ישר כח על פועלכם, על הזמן שאתם מקדישים ותשומת הלב האישית.

    שרון.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו