פיברומיאליגיה ובעיות שינה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיברומיאליגיה ובעיות שינה
    גלית
    26/07/2010

    שלום דר' יקר,

    אני נוטלת למיקטל 200 מג' כמייצב לדיכאון עמיד. בלילה נוטלת 0.75 קלונקס +50מג' טרזודיל (הטרזודיל הופסק לאחרונה וחזרתי אליו לאחר שהיתה לי הפרעה בשינה-הוחלט כי אנסה לישון בלעדיו אך ללא הועיל).

    כבר מס' ימים שאני מתעוררת בשלוש בבוקר ולאחר מכן מתקשה לישון, לפני כן ישנתי לפחות 5.5 שעות.

    כמו כן אובחנתי כסובלת מפיברומיאליה, קיבלתי סימבלתה 30 מג' ואני נוטלת אותה כבר 3 ימים והשינה לא שופרה,עדיין מתעוררת בשלוש.

    אפשר לומר שהכאבים בגוף פחתו מעט.

    ניסתי לקחת את הסימבלתה ביום הראשון בשעה 9:30 ובשעה 17:30 הרגשתי עייפות, ביום השני ניסית לקחת ב-19:00 ,והיום נטלתי בשעה 13:30.

    אני לא ממש יודעת לאבחן אם היא מעוררת או מעייפת....(קראתי שהיא גורמת לשיפור בשינה ואפיל מעייפתאך כל התרופות שנטלתי עד היום לא סייעו בכך SSRI ו-SNRI),אני מבינה שהכדור הינו בשחרור מושהה אז כמה זמן לוקח לה לפעול?

    אני רק יודעת שהשינה שלי הדרדרה גם לפני שלקחתי אותה. פתאום הקלונקס והטרזודיל לא משפיעים כתמיד...

    מה דעתך דר'?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה ובעיות שינה

    ד''ר אעמר סוהיל
    01/08/2010

    תרגישי טוב גלית
    בעניין השינה, קלונקס זו אופציה פחות מועדפת מאשר עזרי שינה אחרים כגון נוקטורנו, בונדורמין, זודורם וכו' תנסי לעבור לחלופה לקלונקס
    סימבלטה 30 מג , אחרי 3 ימים טרם יש מספיק אפקט ויש להמשיך, ועדיף בשעות הערב תחילה.

    בברכת רפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברו+ריצוד עיניים+תשישות

    גלית
    08/08/2010

    שלום דר'
    רציתי לבדוק איתך האם אתה מכיר תופעה של ריצוד עיניים/טשטוש בעת לקיחת סימבלתה?
    כמו כן קראתי היכן שהו למי שיש תשישות כרונית יש בעיה של שפתיים סדוקות ועיניים צורבות.
    האם מכיר?
    דבר אחרון בבקשה...האם חייבת להיות תשישות למי שיש פיברו? לי יש ,אז זה אומר שזה יותר קל משתישות כרונית?

    תודה מראש על תשובותיך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשישות בפיברומיאלגיה

    ד''ר אעמר סוהיל
    08/08/2010

    התלונות על ריצוד העיניים וטויטשים המלווים בטישטושי ראיה הינם אפשריים בפיברומיאלגיה. יש נטיה בכלל לתחושת כיווץ, כבדות וטויטשים של שרירים גם משורטטים כגון בגפיים וגם חלקים כגון של המעי החצוצרות ועוד, ואשר מסבירים את ההסתמנות הכללית בפיברומיאלגיה.
    קיום תשישות הינו חלק בולט מהתסמונת ויש נטיה ברורוה לאפסות כוחות, כבדות, עייפות וחולשה מלווים בחוסר התרעננות ואפילו אחרי שינה.
    אין קשר ישיר בין תסמונת תשישות כרונית לסדקים בשפתיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דר' יקר תוכל לעזור לי עם פתרונות?

    גלית
    09/08/2010

    שלום רב,
    אם לגבי טשטוש או ריצוד עיניים הגיע לדעתי מהסימבלתה 30 מג' ,כי לפני זה לא היה לי.
    האם אפשר לחיות עם זה ? זה לא מסוכן? האם יובש וצריבה בעיניים זה גם חלק מהפיברו.
    לגבי התשישות הנוראית,האם זה לכל החיים? קראתי באיזשהו מקום שזה יכול להיות זמני...(אולי דיברו על על CFS והאם נכון שזאת מחלת היאפים)
    האם יתכן שסימבלתה במינון 60 מג' יכולה לעזור לשינה...? למרות שגם ככה היתה לי בעיית שינה אשר מטופלת בכדורים. לפי נסיוני SSRI ו-SNRI לא עזרו לי לשינה.
    ודבר אחרון,שמתי לב שיש לי בעיה קשה של זכרון,בלבול ,עיבוד נתונים ומתן שתן בתדירות יותר גבוהה שמופיעה גם בלילהשקוטעת את השינה הגרועה -האם זה חלק מהפיברו?
    כרגע אני עובדת וכל כך מתאמצת להשאר עירנית,מאוד קשה לי לקום, לתפקד בעבודה (מזכירה)
    והכל מתנהל באיטיות. לאחר העבודה אני נוסעת ישר הביתה כי אין לי כח ומרץ לכלום.
    פשוט שורפות לי העיניים ואני מותשת.
    האם תוכל לומר לי האם באיזשהו שלב אגיע למצב שאצטרך להפסיק לעבוד?
    חשוב לי לציין כי אני סובלת מדיכאון עמיד ומטופלת בלמיקטל 200 מג',לדעתי היתה לי נסיגה ולדעתי אני בשלב של דיכאון בינוני כי אין לי חשק לכלום...וגם אין לי כח.
    האם יש מצב שהדיכאון יתיצב תהיה לי הקלה בשאר הבעיות?
    כמו כן האם אפשר לקחת ממריץ טבעי כמו Q10 או מס' מרכיבים טבעיים שגורמים לעוררות?
    אשמח מאוד אם תוכל לתת לי תשובות על כל השאלות.
    תודה רבה דר',אין כמוך ושמעתי המון דברים טובים עליך וגם שאתה מומחה מאוד בכיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלית

    ד''ר אעמר סוהיל
    19/08/2010

    שלום לך

    תסמונת הפיברומיאלגיה מכילה מיגוון תסמינים. השילוב הקלאסי כולל כאבים נודדים בהרבה מקומות בגוף, הפרעות בטיב השינה, שינה לא מרעננת, הפרעות בתיפקוד הן הגופני כולל חולשה ואו עייפות, והן בתיפקוד הקוגנטיבי כגון הפרעות בריכוז, נטיה לחוסר ריכוז, ריחוף וכדו', נוסף להפרעות מגוונות בתחום הנוירולוגי כגון הפרעות תחושה, זרמים נימולים או כבדות בגפיים נוסף לסחרחורות ואו כאבי ראש ורעד, ריצוד שרירים, עם תסמונות פונקציונליות נוספות כגול תפיחות בטנית, מעי רגיז, קדם ווסתית ועוד.
    מיגוון תלונותיך מהווה תיאור מחשיד בקיום תסמינים של הפיברומיאלגיה. המחלה עלולה להיות בשליש מהמקרים כרונית ורוב המקרים עם תקופות עליות וירידות ורק במיעוטם עשויה לחול תקופה של נסיגה והטבה. שילוב הטיפול התרופתי יחד עם התומך, המולטי-דיצפלינרי במקביל להבנת המחלה ושיפור המודעות למחלה, עשוי להביא להסבת המחלה מהכיוון הכרוני לכיוון המהלך התנודתי או אף לכיוון הטבה ושיפור קליני
    איחוליי לבריאות ורפואה שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה ושינה

    ד''ר אורון עילם
    14/08/2010

    המטרה העיקרית במתן סימבלטה היא לשפר את הכאבים ולא את השינה. את מדווחת כי חל שיפור בכאב ולכן אני ממליץ להמשיך עם טיפול זה.
    לגבי ההפרעה בשינה אני מציע להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך שינסה אולי לשנות את מינון תרופותייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה ושינה

    ד''ר אורון עילם
    14/08/2010

    המטרה העיקרית במתן סימבלטה היא לשפר את הכאבים ולא את השינה. את מדווחת כי חל שיפור בכאב ולכן אני ממליץ להמשיך עם טיפול זה.
    לגבי ההפרעה בשינה אני מציע להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך שינסה אולי לשנות את מינון תרופותייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו