מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חייב עזרה דחוף:(יוחנן14/09/2010
אני לא יודע מאיפה להתחיל, עוברת עלי תקופה מאד קשה פיזית ונפשית, ואני מנסה מחפש בדל של תקווה ומתנצל על אורך המכתב, אני בן 27 מאז ומתמיד סבלתי ממחושים שונים בגופי, ביקרתי אצל רופאים מספר רב של פעמים עם תלונות שונות שלא אעלו ממצאים מיוחדים. אורטופד: כאבי במפרק היד, כאבי גב, כאבים כללים ללא ממצאים מיוחדים, אצל נירולוג עם כאבי ראש CT ללא ממצאים מיוחדים, אולטרסאונד כליות בעקבות כאבים בכליות וצריבה מידי פעם בשתן ללא ממצאים, בדיקות מאמץ ואולטרסאונד לב בשל לחצים באזור החזה ללא ממצאים, אא"ג בעקבות דלקות אוזנים וגרנות חוזרות ובעקבות כאב עמום באוזן מידי פעם, ללא ממצאים,בנוסך אני ישן לא טוב בלילות מתעורר פעמים רבות לשתות ולהתפנות, באופן כללי יש לי שתן הרבה פעמים ביום וצורך לשתות. הקיבה שלי רגישה מאד ואני מוצא את עצמי בשרותים פעמים רבות כשחלקם הגדול זה יציאה רכה. לפני כ10 חודשים עברתי תאונת דרכים ונפגעתי במה שמוגדר כצליפת שוט קלה, מאז חיי אינם חיים זה התחיל בכאבי ראש בלתי פוסקים ובירור נירולוגי ללא ממצא מיוחד, אומנם כאבי הראש פסקו אך איתם הגיע כאבים בכל הגוף, זה התחיל בבדיקת דם שבצעתי כחצי שנה לאחר התאונה שתוצאת היתה ברזל גבוהה וCPK מעט גבוה לאחר תקופה כאב ביד שמאל כל פעם בנקודה אחרת כאב בגב במיוחד בבקרים וכאבים בכל הגוף, הכאב ביד עבר אך התחילו כאבים ברגל ימין סוג כאב של שריר מתוח/משהו לוחץ על השריר הכאבים הם כל פעם במקום אחר כשהרגלים כואבות יותר, כאבים גם סביב פרקי כף היד ופרקי כפות הרגליים וסביב הברכיים בגב העילון התחתון לפעמים בעורף ובעצם כל פעם כואב במקום אחר,יש לי כאב תמידי בבוקר כשאני קם כאבי רגליים גב וידיים וככה גם ברוב היום, באופן כללי כשאני לוחץ קלות על השרירים הם כואבים בנקודות מסוימות, יש לי חולשת ידיים ורגליים תמידית אם כי חשוב לי לציין שלא קשה לי לעלות מדרגות או להרים דברים כבדים אם כי אחרי מספר דק' שאני סוחב משהו כבד מתחיל לכאוב השריר אין לי בעיה לעמוד על רגל אחת או לכופף את הברכים ולקום מהרצפה, יש לי גם קפיצות שרירים עדינות בכל הגוף, דבר שאני זוכר מאז ומעולם בעקבות זה אני נמצא בלחץ וחרדה קשים שבאים והולכים, לאחרונה גם יש לי בעיות בליעה, עיקר הבעיה היא רוק דביק וליחה שנתקעת בחיח, מידי פעם יובש בשפתיים כמו"כ בזמן האכל לפעמים האוכל לא מחליק בגרון כמו שצריך כאילו שהלוע יבש או דביק, יש לי גם פעמים רבות הרגשה של משהו שתקוע בגרון ולא זז. בנוסף תקופה ארוכה שאני משלשל. לאחרונה הייתי אצל נירולוג לבדיקה הוא עשה לי בדיקה נירולוגית קלה בדיקה דומה הוא עשה לי לפני כחצי שנה כשהיתי אצלו על כאב ראש, הבדיקה היתה תקינה לייתר בטחון הוא שלח אותי לEMG הבדיקה תיהיה רק עוד חודשיים, אני לא מצליח לסחוב עוד יום:( האם יכול להיות שמה שיש לי זה פיברו? האם פיברו הוא כ"כ קשה? האם בפיברו יש בעיות בליעה? אני חושש מאד ממשהו ניווני ח"ו ויכול להיות שהחרדה היא הסיבה לכל התסמינים האלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייב עזרה דחוף
ד''ר אעמר סוהיל16/09/2010אתה מתאר תיאור קלאסי ומפורט המחשיד בקיום תסמיני פיברומיאלגיה. יש במחלה כמובן, מיגוון תסמונות פונקציונליות שמערבות מערכת העיכול, מערכת השלד, גניטו-אורינרית ועוד ולעיתים בליווי תסמיני חרדה, מתח ואף דכאון.
יש להיוועץ בפסיכולוג, פסיכיאטר וגם ראומטולוג על מנת להעריך את בעייתך, ולעמוד על חומרתה, לקראת טיפול מכוון ויעיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזדהה ומעלה הצעה
סובלת05/11/2010כל כך מזדהה עם מה שכתבת.... אני בת 28, בריאה לגמרי עד לפני עשרה חודשים, פיזית ונפשית. לפני עשרה חודשים עברתי תאונת אופניים (לא לנסות לקפוץ רמפות בלי מגנים :-) ומאז יש לי את כל התסמינים שאתה מתאר - תחושה שמשהו תקוע בגרון, עייפות, עייפות שריריים וכאבים שונים ומשונים. רציתי להוסיף (ממחקרי הפרטי באינטרנט) שגם נמצא קשר בין תאונות לבין הופעת פיברומילאגיה, אבל אני ממש מקווה שזה לא הסיפור שלי או שלך, והדבר השני הוא "הכאב המיופציאלי" ו trigger point" תקרא על זה קצת באינטרנט, אני התחלתי טיפול בדיקור (במרפאת כאב ברמב"ם) ובינתיים נראה שזה די עוזר...
מקווה שעזרתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייב עזרה דחוף:( - תגובה
ד''ר אעמר סוהיל08/11/2010בריאות לך
התיאור המפורט ביותר שאתה מעביר כאן, הינו מאוד מחשיד לקיום תסמינים של פיברומיאלגיה. מסלול הבירור שעברת הינו מוצדק בהחלט. יש להיוועץ גם במרפאה ראומטולוגית ולשקול התערבויות לא תרופתיות בשלב הראשון כולל אקופונקטורה, שיאצו וגם הידרוטרפיה בנוסף להערכה ועזרה פסיכולוגית להקלת ארועי המתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
סיטי עמוד שידרה גבי תשובות
טיפולים אלטרנטיביים מומלצים והסיכונים
האם יש לי פיברומיאליגה והאם סטרואידים מקלים?
חיסון להרפס זוסטר שינגריס לחולה פיברומיאלגיה
נטילת ויפאקס בפיברומלגיה - בירור
סחרחורות בלתי מוסברות -בירור
חשד לפיברומאלגיה טיפול לצריבה בצידי הגוף
איכות חיים של חולת פיברומיאלגיה
גרד בעקבות טרמדקס 100
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)